Η Ferrari σχεδιάζει νέο κινητήρα για το 2022

Κώστας Παστρίμας
Η Ferrari σχεδιάζει νέο κινητήρα για το 2022
Η Scuderia Ferrari τα παίζει όλα για όλα με τη νέα μονάδα ισχύος για να επανέλθει στην κορυφή

Οι μονάδες ισχύος των σύγχρονων μονοθέσιων της Formula 1 είναι πολύ εξελιγμένες τεχνολογικά, ιδιαίτερα αποδοτικές και παίζουν πρωτεύοντα ρόλο στην ανταγωνιστικότητα των ομάδων που τις χρησιμοποιούν. Η Ferrari το γνωρίζει καλά αυτό, καθώς κυρίως πέρυσι αλλά και φέτος έχει μείνει πολύ πίσω από τους αντιπάλους της σε αυτόν τον τομέα.

Αυτόν τον καιρό στο Μαρανέλο, στο εργοστάσιο της Ferrari, ετοιμάζεται πυρετωδώς ο κινητήρας που θα χρησιμοποιηθεί από την επόμενη χρονιά. Από του χρόνου και μέχρι την εισαγωγή των νέων κανονισμών για τις μονάδες ισχύος το 2025 η εξέλιξη των κινητήρων έχει «παγώσει» από τη FIA, συνεπώς γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για λάθη.

Στο εργοστάσιο της Ferrari έχουν δημιουργηθεί δύο ομάδες μηχανικών, που εργάζονται ξεχωριστά, εξελίσσοντας δύο διαφορετικές λύσεις για το 2022. Η μία ομάδα εξελίσσει τον υπάρχοντα κινητήρα, από τον οποίο πιστεύουν ότι μπορούν να βγάλουν περισσότερη απόδοση, ενώ η άλλη εργάζεται πάνω σε ένα διαφορετικό concept. Τώρα όμως είναι ο καιρός που στη Ferrari πρέπει να αποφασίσουν ποια από τις δύο κατευθύνσεις θα ακολουθήσουν.

ferrari

Προφανώς τι ακριβώς γίνεται στα άδυτα ενός εργοστασίου της Formula 1 είναι αδύνατον να γνωρίζουμε με λεπτομέρειες. Οι πληροφορίες, όμως, που έρχονται στην επιφάνεια από τη -συνήθως έγκυρη- ιστοσελίδα «The Race» αναφέρουν ότι παρότι μέχρι πριν από λίγο καιρό φαβορί ήταν η πρώτη λύση, δηλαδή η εξέλιξη του φετινού κινητήρα, πρόσφατα η δεύτερη λύση, αυτή του νέου σχεδίου, έδωσε πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα στις δοκιμές και τελικά θα προτιμηθεί.

Το κέρδος με τη νέα μονάδα ισχύος εντοπίζεται σε διάφορα από τα επιμέρους τμήματά της, όπως το ιντερκούλερ και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, αλλά η πραγματική καινοτομία αφορά τον ίδιο τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, που θα επιτυγχάνει καλύτερη καύση του μείγματος γιατί θα το εισάγει στο θάλαμο καύσης με μεγαλύτερο στροβιλισμό.

Το σίγουρο είναι ότι για τη Ferrari, όπως και για τους υπόλοιπους κατασκευαστές, η επιλογή που θα γίνει τώρα θα είναι κρίσιμη και ενδέχεται να καθορίσει την ανταγωνιστικότητα της ομάδας για τα επόμενα χρόνια.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!