Θρίαμβος Οζιέ στο Ράλι Ιταλίας-Σαρδηνίας

Πάνος Σεϊτανίδης
Θρίαμβος Οζιέ στο Ράλι Ιταλίας-Σαρδηνίας
Ο Γάλλος οδηγός της Toyota πανηγύρισε την τρίτη φετινή του νίκη στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι

Σεμπαστιέν Οζιέ και Toyota Gazoo Racing πανηγύρισαν στη Σαρδηνία, φτάνοντας σε μία ανέλπιστη μα συνάμα και ενδεχομένως καθοριστική για τη συνέχεια νίκη! Ένα αποτέλεσμα φυσιολογικό μετά τις ανακατατάξεις του Σαββάτου, αφού σε αντίθεση με τη Hyundai Motorsport, η ιαπωνική ομάδα δεν «αυτοκτόνησε» αγωνιστικά.

Το τρίτο και τελευταίο σκέλος του πέμπτο γύρου του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος περιελάμβανε μόλις 46.08 χρονομετρημένα χιλιόμετρα. Αυτά, μοιράζονταν σε τέσσερις ειδικές διαδρομές, με την τελευταία να αποτελεί και την Power Stage. Σε αυτές ο Γάλλος είχε εμφανώς σηκώσει το πόδι από το γκάζι. Με προβάδισμα 38 δευτερολέπτων, τον ένοιαζε απλά να φτάσει στον τερματισμό και να καρπωθεί των βαθμών που θα του έδιναν σημαντικό βαθμολογικό πλεονέκτημα.

Νίκη χρυσάφι

Πράγματι, ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής δεν συνάντησε ατυχίες. Έτσι έφτασε στη τρίτη φετινή του νίκη και #53 στη σπουδαία καριέρα του, που σε συνδυασμό με τους δύο βαθμούς της τέταρτης θέσης στην Power Stage στην οποία βαθμολογείται ξεχωριστά η πρώτη πεντάδα, έφτασε τους 106 βαθμούς. Και μπορεί να τον χωρίζουν μόλις 11 από τον teammate του στην Toyota, τον Έλφιν Έβανς, όμως από τον πλησιέστερο οδηγό της Hyundai, τον Τιερί Νεβίλ, τον χωρίζουν 29!

Έτσι, με επτά ράλι να απομένουν για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος (κι αυτό κορωνοϊού επιτρέποντος), είναι πια για τα καλά στην pole position για την κατάκτηση και αυτού του τίτλου.

Αντίστοιχο προβάδισμα απολαμβάνει πλέον και η Toyota. Για δεύτερο συνεχόμενο ράλι η Hyundai έχασε τα πάντα ενώ είχε τον απόλυτο έλεγχο, έτσι ενώ οι εκτιμήσεις ήταν πως μετά τις δοκιμασίες σε Πορτογαλία/Σαρδηνία οι Κορεάτες μπορεί και να ήταν μπροστά στη βαθμολογία, έφυγαν από το νησί της Μεσογείου υστερώντας κατά 49 βαθμούς!

Sebastien Ogier

Οι δηλώσεις του νικητή

«Ερχόμενοι εδώ, το γεγονός πως θα έπρεπε να βγαίνουμε πρώτοι στο δρόμο μας έκανε να σκεφτόμαστε πως ίσως θα ήταν καλύτερα να είχαμε μείνει σπίτι», είπε ο 37χρονος. Η αναφορά αυτή είχε να κάνει με το γεγονός πως ως πρωτοπόρος της βαθμολογίας, στο σκέλος της Παρασκευής έβγαινε πρώτος σε κάθε ειδική, «καθαρίζοντας» το μαλακό χώμα και χάνοντας χρόνο. Βέβαια στην πράξη αυτό δεν συνέβη.

Ήταν ανταγωνιστικός την Παρασκευή κι όταν οι Οτ Τανακ και Ντάνι Σόρντο εγκατέλειψαν το Σάββατο, δέχθηκε με χαρά το δώρο. Ο Οζιέ πρόσθεσε: «Είχαμε μία εξαιρετική Παρασκευή και μετά το Σάββατο καταφέραμε να περάσουμε στην κορυφή. Στην τελευταία ειδική, στο πέρασμα από έναν υδάτινο όγκο, ο κινητήρας μου έσβησε. Όμως επιβιώσαμε»!

Sebastien Ogier

Προδιαγεγραμμένο βάθρο

Έτσι όπως είχαν διαμορφωθεί οι διαφορές, ήταν λογικό να μην έχουμε ανακατατάξεις την τελευταία ημέρα. Ο Έβανς έχασε μερικά δευτερόλεπτα έναντι του Οζιέ αλλά κρατήθηκε δίχως προβλήματα μπροστά από τον Νεβίλ, πράγμα που αποτέλεσε το στόχο του τελευταίου σκέλους.

Όσο για τον Βέλγο, πήρε πολύτιμους βαθμούς σε ένα καταστροφικό ράλι για την ομάδα του, ενώ και σε προσωπικό επίπεδο, απέσπασε 15 βαθμούς από την 3η θέση κι άλλους 5 κερδίζοντας την Power Stage.

Thierry Neuville

Η κατάταξη

1. Οζιέ, Toyota Yaris, 3hr 19min 26.4sec
2. Έβανς, Toyota Yaris, +46.0sec
3. Νεβίλ, Hyundai i20, +1min 05.2sec
4. Κατσούτα, Toyota Yaris, +6min 11.2sec
5. Χούτουνεν, Hyundai i20 R5, +9min 31.7sec
6. Όστμπεργκ, Citroën C3 R5, +9 min 39.2sec

Thierry Neuville

Η συνέχεια

Επόμενη στάση του παγκοσμίου πρωταθλήματος είναι το Ράλι Σαφάρι στην Κένυα. Μία θρυλική δοκιμασία που επιστρέφει στο καλεντάρι – μία επιστροφή που έρχεται με καθυστέρηση ενός έτους λόγω Covid-19.

Ακολουθούν το Ράλι Εσθονίας τον Ιούλιο, το Ράλι Βελγίου τον Αύγουστο και μετά, στις 9-12 Σεπτεμβρίου, έχουμε την μεγάλη επιστροφή του Ράλι Ακρόπολις στο WRC!

Ακολουθήστε την σελίδα του InMotion στο Facebook!