F1: Γιατί ο Λεκλέρ δεν κερδίζει από την pole – Ένα ασυνήθιστο στατιστικό
- Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους
- Οι μεγάλες χαμένες ευκαιρίες
- Οι νίκες που ξεχώρισαν
- Χαμένες pole λόγω προσωπικών λαθών
- Η πρόσφατη ιστορία
- Τύχη ή μοτίβο;
Ο Σαρλ Λεκλέρ έχει αποδείξει πολλές φορές πως είναι ένας από τους κορυφαίους οδηγούς στο ένα γύρο. Το είδαμε από την πρώτη του σεζόν με τη Ferrari το 2019 και ακόμη και σήμερα εντυπωσιάζει με την ταχύτητά του.
Όμως, οι επιδόσεις του στους αγώνες δεν συμβαδίζουν πάντα με τα αποτελέσματα των κατατακτήριων. Η αναλογία «pole-to-win» του Μονεγάσκου είναι εντυπωσιακά χαμηλή και ίσως μοναδική στην ιστορία της Formula 1.
First Pole of the season, first Pole in Hungary 🇭🇺 pic.twitter.com/7PFWlqWH96
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) August 2, 2025
Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους
Στην ιστορία του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1, περίπου το 43% των Grand Prix κερδίζονται από την pole position. Από τότε που ο Λεκλέρ μπήκε στο άθλημα το 2018, το ποσοστό αυτό έχει ανέβει στο 50%. Κι όμως, από τις 27 pole positions του, ο οδηγός της Ferrari έχει μετατρέψει μόνο πέντε σε νίκες. Το ποσοστό «pole-to-win» του Λεκλέρ είναι στο 18,52%
Το στατιστικό αυτό γίνεται ακόμη πιο εντυπωσιακό αν αναλογιστεί κανείς ότι έχει περισσότερες pole από θρύλους όπως ο Μίκα Χάκινεν, ο Νίκι Λάουντα και ο Νέλσον Πικέ.
— CL16media 🇲🇨 (@CL16media) August 2, 2025
Οι μεγάλες χαμένες ευκαιρίες
Ακολουθεί μια αναδρομή στις χαμένες ευκαιρίες του Λεκλέρ να μετατρέψει τις pole position σε νίκες από το 2019 έως σήμερα.
Τεχνικά προβλήματα που του στέρησαν νίκες
Σε αρκετούς αγώνες, ο Λεκλέρ έπεσε θύμα μηχανικών ατυχιών. Από τη Βραζιλία το 2019 μέχρι την Ισπανία το 2022, όπου εγκατέλειψε με αστοχία στο τούρμπο ενώ ήταν μπροστά με διαφορά 12 δευτερολέπτων, η αξιοπιστία του μονοθεσίου ήταν καθοριστική.
That Bahrain heartbreak in 2019? 💔
It made @Charles_Leclerc stronger 💪#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/Ja1g2TcXYE— Formula 1 (@F1) November 26, 2020
Λάθη στρατηγικής και απρόβλεπτες συνθήκες
Άλλες φορές ήταν οι αποφάσεις του pit-wall που τον έφεραν πίσω. Στο GP Μονακό του 2022, η Ferrari τον μπέρδεψε με διπλές αλλαγές ελαστικών σε βρεγμένο-στεγνό οδόστρωμα, ενώ στη Ρωσία το 2019 και στο Μεξικό το 2019 η στρατηγική του στέρησε βάθρο ή νίκη.
Ήττες από ανώτερους συνδυασμούς
Σε τουλάχιστον 10 περιπτώσεις, ο Leclerc απλώς δεν είχε το μονοθέσιο ή τη δυνατότητα να κρατηθεί μπροστά. Σε GP όπως το Αζερμπαϊτζάν το 2023 ή τη Βέλγιο το 2023, τα μονοθέσια της Red Bull και οι οδηγοί τους τον πέρασαν με ευκολία. Επιπλέον το 2019 έφτασε κοντά στη νίκη στο Μπαχρέιν στο δεύτερο αγώνα του με τη Ferrari, όμως ένα πρόβλημα αξιοπιστίας δεν του επέτρεψε να ανέβει στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου.
Οι νίκες που ξεχώρισαν
Ο Λεκλέρ έχει πανηγυρίσει πέντε νίκες εκκινώντας από την pole:
Βέλγιο 2019: Συναισθηματική νίκη μία μέρα μετά τον θάνατο του φίλου του, Αντουάν Ουμπέρ.
Ιταλία 2019: Τεράστια νίκη μπροστά στους τιφόζι, κρατώντας πίσω τα Mercedes.
Μπαχρέιν 2022: Κυριαρχία με σχεδόν grand chelem.
Αυστραλία 2022: Ολοκληρωτική επικράτηση με διαφορά 20 δευτερολέπτων.
Μονακό 2024: Το μεγάλο απωθημένο έγινε πραγματικότητα στους δρόμους του Μονακό.
We were all pushing @Charles_Leclerc on the final lap in Monaco 🥹
— Formula 1 (@F1) December 18, 2024
Relief. Euphoria. Legacy.
Surely the most emotional win of 2024 ❤️#F1 pic.twitter.com/fmXa3L4235
Χαμένες pole λόγω προσωπικών λαθών
Αν και δεν είναι σύνηθες, υπήρξαν και φορές όπου ο ίδιος ο Leclerc ήταν υπεύθυνος για την αποτυχία. Στη Γαλλία το 2022, ένα λάθος στην πίεση του ορίου τον έστειλε στον τοίχο ενώ οδηγούσε τον αγώνα. Στο Μονακό 2021, δεν εκκίνησε ποτέ, μετά από ζημιά στο κιβώτιο που δεν εντοπίστηκε έγκαιρα ενώ είχε προκληθεί από έξοδό του στις κατατακτήριες δοκιμές.
Η πρόσφατη ιστορία
Το 2023 και το 2024 δεν έφεραν βελτίωση. Από το Λας Βέγκας, όπου δέχθηκε προσπέραση από τον Φερστάπεν στο τέλος του αγώνα, μέχρι τη Βουδαπέστη το 2025, όπου τεχνικό πρόβλημα στο σασί τον πέταξε από το βάθρο στην τέταρτη θέση, το σενάριο παραμένει ίδιο.
Leclerc France 2022 pic.twitter.com/wXikE2P4A0
— Su-57 (@ILikeF1Racing) June 9, 2024
Τύχη ή μοτίβο;
Αν αναλύσουμε τις 27 pole του Σαρλ Λεκλέρ, βλέπουμε:
4 φορές εγκατέλειψε λόγω βλάβης
5 φορές έχασε λόγω στρατηγικής ή Αυτοκινήτου Ασφαλείας
2 φορές έκανε κρίσιμο λάθος
11 φορές απλώς ηττήθηκε λόγω ωμής ταχύτητας
5 φορές κέρδισε το GP
Το μοτίβο είναι ξεκάθαρο: ο Λεκλέρ είναι εξαιρετικός στο ένα γύρο, αλλά οι νίκες δεν έρχονται, είτε λόγω λαθών της Ferrari, είτε λόγω συγκυριών, είτε λόγω έλλειψης καθαρής ταχύτητας στον αγώνα.
Στο νέο επεισόδιο του podcast του gmotion, που είναι χορηγία της Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης, ενόψει και του καλοκαιρινού διαλείμματος της F1, συζητούν για το GP Ουγγαρίας
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!