F1 - Τα παράπονα της Red Bull οδηγούν σε αλλαγές κανονισμών της F1
- Η συνεδρία με φόντο την αλλαγή των κανονισμών
- Οι αποτυχημένες ενστάσεις της Red Bull
- Νέο αυστηρότερο πλαίσιο
Η FIA και οι ομάδες της Formula 1 συζήτησαν την πιθανή αύξηση του ποσού της εγγύησης που καταβάλλεται κατά την υποβολή ένστασης για αποφάσεις εντός αγώνα, έπειτα από δύο αποτυχημένες προσπάθειες της Red Bull Racing να ανατρέψει αποτελέσματα της Mercedes μέσα στο 2025.
Πέρα από τη σύγχυση που προκαλείται όταν μία ομάδα κάνει ένσταση τα αποτελέσματα ενός αγώνα, οι αποφάσεις των αγωνοδικών συνήθως αργούν. Στον Καναδά, επισημοποιήθηκε η νίκη του Τζορτζ Ράσελ περισσότερες από 5 ώρες μετά τον τερματισμό.
No waffle: Max focus 👊
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 22, 2025
⏮️ 2022 || #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/NFFGFMoQWc
Η συνεδρία με φόντο την αλλαγή των κανονισμών
Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε σε συνεδρίαση της Επιτροπής F1 στο Λονδίνο, την Τρίτη, υπό την προεδρία του CEO της F1, Στέφανο Ντομενικάλι, και του διευθυντή μονοθεσίων της FIA Νικόλα Τομπάζη.
Αφορμή στάθηκαν οι δύο πρόσφατες ενστάσεις της Red Bull Racing κατά του Τζορτζ Ράσελ. Οι ισχυρισμοί της αυστριακής ομάδας απορρίφθηκαν, ενώ έγινε λόγος για το χαμηλό κόστος των 2.000 ευρώ ανά προσφυγή.
Όπως αναφέρεται στην επίσημη ιστοσελίδα της FIA: «Συμφωνήθηκε ότι τα τέλη για ενστάσεις, εφέσεις και αιτήματα επανεξέτασης πρέπει να επανεκτιμηθούν με σκοπό την αναπροσαρμογή τους. Συζητήθηκε επίσης η εισαγωγή τέλους για την έναρξη έρευνας από αγωνοδίκες».
The third meeting of the Formula 1 Commission in 2025 took place today, July 22, at the Formula One Management offices in London. The meeting was chaired by FIA Single-Seater Director Nikolas Tombazis and Formula 1 President and CEO Stefano Domenicali.
— FIA (@fia) July 22, 2025
👉 https://t.co/AmaFzQnFNC pic.twitter.com/0u44H9I12j
Οι αποτυχημένες ενστάσεις της Red Bull
Η Red Bull Racing πρώτη φορά διαμαρτυρήθηκε μετά το Grand Prix του Μαϊάμι, θεωρώντας πως ο Τζορτζ Ράσελ δεν επιβράδυνε επαρκώς υπό κίτρινες σημαίες, κάτι που σύμφωνα με την ομάδα δικαιολογούσε ακύρωση της τρίτης θέσης του Βρετανού οδηγού.
Στη συνέχεια, η ομάδα του Μίλτον Κινς κατέθεσε ένσταση και στον Καναδά, διαμαρτυρόμενη για «απρόβλεπτη και αντικανονική οδήγηση» του Ράσελ κατά τη διάρκεια του Αυτοκινήτου Ασφαλείας, με στόχο όπως ισχυρίστηκε να εμποδιστεί ο Μαξ Φερστάπεν. Η δεύτερη ένσταση καθυστέρησε την τελική κατάταξη του αγώνα για αρκετές ώρες, κάτι που προκάλεσε την αγανάκτηση της Mercedes.
LAP 68/70
— Formula 1 (@F1) June 15, 2025
📻 "Verstappen overtook me under Safety Car"
Russell slowed momentarily and Verstappen passes for a split second#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/IBpnLx6DMh
Νέο αυστηρότερο πλαίσιο
Η πιθανή αναθεώρηση των κανονισμών ένστασης και εφέσεων συνιστά ακόμη ένα βήμα της FIA προς ένα πιο σοβαρό και δομημένο σύστημα διαχείρισης αγωνιστικών διαφωνιών.
Οι ομάδες πλέον καλούνται να ζυγίζουν τις κινήσεις τους πιο προσεκτικά, αφού το κόστος των προσφυγών αναμένεται να αυξηθεί, καθιστώντας τέτοιες διαδικασίες λιγότερο «ανέξοδες» και πιο υπεύθυνες.
Στο νέο επεισόδιο του podcast του gmotion, που είναι χορηγία της Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης συζητούν για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και τους αγώνες της F1 σε Αυστρία και Μ. Βρετανία
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!