
Οδηγήσαμε το νέο ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E στην Ελλάδα

- Σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις και πρακτικότητα
- Ψηφιακή εμπειρία
- Η θέση του Ford Puma Gen-E στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Ford
- Οι πρώτες μας οδηγικές εντυπώσεις: Ένα ομοιογενές B-SUV στο δρόμο
Το Ford Puma, ένα μοντέλο που έχει κατακτήσει σημαντικό μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη, εισέρχεται πλέον και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Το νέο Ford Puma Gen-E, η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του compact crossover, παρουσιάστηκε επίσημα στην Ελλάδα. Αυτό το μοντέλο έρχεται να συμπληρώσει την γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων της Ford, προσφέροντας μια νέα επιλογή στην κατηγορία των B-SUV.
Η ελληνική παρουσίαση του ηλεκτρικού Puma Gen-E αποτέλεσε την πρώτη μας επαφή με ένα μοντέλο που φιλοδοξεί να συνδυάσει την πρακτικότητα ενός crossover με τα οφέλη της ηλεκτρικής κίνησης. Το ζητούμενο είναι να δούμε πώς ένα ήδη καθιερωμένο μοντέλο μεταφράζεται στην αμιγώς ηλεκτρική του μορφή και τι προσφέρει στον οδηγό και τους επιβάτες.
Σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις και πρακτικότητα
Το Ford Puma Gen-E διατηρεί τη βασική σχεδιαστική φιλοσοφία του Puma, ενσωματώνοντας παράλληλα συγκεκριμένες αλλαγές που υποδηλώνουν την ηλεκτρική του ταυτότητα. Η συμβατική μάσκα έχει αντικατασταθεί από μια πιο κλειστή επιφάνεια τύπου «ασπίδας» στο εμπρός μέρος, η οποία είναι εμπνευσμένη από τη Ford Mustang Mach-E. Η σπορ πίσω αεροτομή και τα ειδικά σχέδια των ζαντών αλουμινίου είναι σχεδιασμένα για να βελτιώνουν την αεροδυναμική απόδοση του οχήματος.
Στο εσωτερικό, η καμπίνα προσφέρει συνδεσιμότητα και επαρκή χώρο αποσκευών. Ο χώρος MegaBox στο πορτμπαγκάζ του Puma έχει εξελιχθεί στο GigaBox, προσφέροντας συνολική χωρητικότητα αποσκευών έως 574 λίτρα με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση. Ο χώρος αυτός είναι σχεδιασμένος να μπορεί να φιλοξενήσει αντικείμενα κάθετα. Επιπλέον, στο εμπρός μέρος, ένας χώρος αποθήκευσης «frunk» 43 λίτρων εκμεταλλεύεται τον χώρο που θα καταλάμβανε ο θερμικός κινητήρας, προσφέροντας έναν επιπλέον χώρο για μικροαντικείμενα.
Ψηφιακή εμπειρία
Στο εσωτερικό, η σχεδίαση είναι σύγχρονη, με δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας να βρίσκονται μπροστά από τον οδηγό. Το σύστημα infotainment SYNC 4 της Ford περιλαμβάνει πλοήγηση συνδεδεμένη στο cloud και προσφέρει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto. Η ενσωμάτωση του Alexa Built-in επιτρέπει τη χρήση φωνητικών εντολών για τη διαχείριση διαφόρων λειτουργιών.
Το Puma Gen-E διαθέτει ηλεκτρονικό μοχλοδιακόπτη πίσω από το τιμόνι για τις επιλογές Drive, Neutral και Reverse. Συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως το Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop & Go και το Lane Centring, είναι διαθέσιμα, με δυνατότητα προσαρμογής της ταχύτητας σε στροφές και κυκλικούς κόμβους. Η κάμερα surround-view 360° μπορεί να διευκολύνει τους ελιγμούς σε στενούς χώρους, ενώ οι προαιρετικοί προβολείς Dynamic Matrix LED προσαρμόζουν τη δέσμη φωτός ανάλογα με τις συνθήκες.
Η θέση του Ford Puma Gen-E στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Ford
Το Ford Puma Gen-E αποτελεί μια προσθήκη στην γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της Ford. Η παραγωγή του γίνεται στο εργοστάσιο της Ford Otosan στην Κραϊόβα της Ρουμανίας, παράλληλα με τα E-Tourneo Courier και E-Transit Courier. Η Ford έχει ήδη στην αγορά ηλεκτρικά μοντέλα όπως τα Ford Explorer, Capri, Mustang Mach-E, καθώς και τα επαγγελματικά E-Transit και E-Transit Custom, δείχνοντας τη δέσμευσή της για επέκταση στην ηλεκτροκίνηση.
Η Ford υποστηρίζει τη μετάβαση των πελατών της προς την ηλεκτροκίνηση με διάφορες πρωτοβουλίες, από την παροχή λύσεων φόρτισης μέχρι την προσφορά εγγύησης 8 ετών/160.000 χλμ. για την μπαταρία υψηλής τάσης.
Οι πρώτες μας οδηγικές εντυπώσεις: Ένα ομοιογενές B-SUV στο δρόμο
Κατά την οδήγηση του Puma Gen-E στην ελληνική του παρουσίαση, αυτό που μας έκανε εντύπωση ήταν η ομοιογένεια του συνόλου. Το αυτοκίνητο κινείται με άνεση και χωρίς απρόοπτα, δείχνοντας ότι οι μηχανικοί της Ford έχουν δουλέψει πολύ στην ισορροπία μεταξύ των επιμέρους χαρακτηριστικών. Ο ηλεκτροκινητήρας των 168 ίππων που αποδίδεται στους εμπρός τροχούς, προσφέρει επαρκή ώθηση. Οι εκκινήσεις από στάση είναι ζωντανές (0-100 χλμ./ώρα σε 8,0 δευτερόλεπτα), η κίνηση στην πόλη είναι ήρεμη και χωρίς κραδασμούς, ενώ στον αυτοκινητόδρομο (με τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα) το αυτοκίνητο διατηρεί μια σβέλτη συμπεριφορά, επιτρέποντας ασφαλείς προσπεράσεις.
Η μπαταρία των 54 kWh (με 43,4 kWh ωφέλιμη) προσφέρει μια ρεαλιστική αυτονομία 376 χιλιομέτρων, ενώ στην πόλη, όπου η ανάκτηση ενέργειας είναι πιο συχνή, αυτή μπορεί να φτάσει -σύμφωνα με τη Ford- στα 523 χιλιόμετρα. Αυτό το καθιστά ένα όχημα που καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης. Σε επίπεδο φόρτισης, η δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC (10% στο 80% σε 23 λεπτά με 100 kW) είναι ένα πρακτικό χαρακτηριστικό για μεγαλύτερα ταξίδια, μειώνοντας τον χρόνο αναμονής.
Το σχετικά συγκρατημένο βάρος των 1.488 κιλών (μόλις 120 κιλά περισσότερο από το υβριδικό μοντέλο) και η τοποθέτηση της μπαταρίας στο δάπεδο συμβάλλουν στο χαμηλό κέντρο βάρους και στην αίσθηση σταθερότητας που αποκομίσαμε. Στη διαδρομή από την Αράχωβα προς το Γαλαξίδι και πίσω, το Puma Gen-E απέδειξε πως είναι ένα άνετο και ασφαλές B-SUV. Η συμπεριφορά του στο δρόμο βρισκόταν πολύ κοντά σε εκείνη της υβριδικής έκδοσης, κάτι που από μόνο του αποτελεί μεγάλη επιτυχία. Το τιμόνι έχει μια ικανοποιητική αίσθηση βάρους και πληροφόρησης, ενώ η λειτουργία οδήγησης με ένα πεντάλ είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στην κίνηση της πόλης. Υπάρχει η δυνατότητα ύπαρξης τεχνητού ήχου κινητήρα, ωστόσο η αθόρυβη λειτουργία της ηλεκτρικής κίνησης είναι, προσωπικά, η προτιμότερη επιλογή.
Συνολικά, το Ford Puma Gen-E εμφανίζεται ως μια ρεαλιστική και πρακτική πρόταση στην κατηγορία των ηλεκτρικών B-SUV, προσφέροντας μια ισορροπημένη οδηγική εμπειρία που συνδυάζει την απόδοση με την άνεση και την τεχνολογία. Οι τιμές του (χωρίς επιδότηση) ξεκινούν από 36.406 ευρώ για την έκδοση Style και από 38.642 ευρώ για την έκδοση Premium.
Το νέο Ford Puma Gen-E είναι διαθέσιμο προς παραγγελία με οχήματα να βρίσκονται ήδη καθ' οδόν προς τους πελάτες.
Φωτογραφίες: Γ. Καραγιωργάκης/Ford
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!