BOAK: Πού και γιατί θα μπουν προσωρινοί σταθμοί διοδίων

BOAK: Πού και γιατί θα μπουν προσωρινοί σταθμοί διοδίων
Όσα προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Χανιά - Ηράκλειο για τους σταθμούς διοδίων αλλά και τα σημεία που θα εξαιρεθούν.

Λίγες εβδομάδες μετά την υπογραφή της σύμβασης ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο και την ανάδοχο εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την κατασκευή του τμήματος Χανιά - Ηράκλειο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, πραγματοποιείται στη Βουλή η διαδικασία συζήτησης και ψήφισης.

Το συγκεκριμένο τμήμα του ΒΟΑΚ είναι μήκους 157 χιλιομέτρων και έχει προθεσμία για την ολοκλήρωσή του 54 μήνες από την ημερομηνία της έναρξης παραχώρησης. Όπως αναφέρεται στη σύμβαση, προβλέπεται η χωροθέτηση και λειτουργία προσωρινών μετωπικών σταθμών διοδίων (ΜΣΔ), με την προϋπόθεση ότι προηγουμένως θα έχουν ολοκληρωθεί συγκεκριμένα τμήματα του Έργου.

Τα μετωπικά διόδια θα καταργηθούν με την ολοκλήρωση του συνόλου του Έργου και την εφαρμογή του Εθνικού Συστήματος Χρέωσης Ηλεκτρονικών Διοδίων (ΕΣΧΗΔ), οπότε και θα εφαρμοστεί το αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα επιβολής διοδίων.

Πού θα βρίσκονται οι τρεις σταθμοί διοδίων στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο

  • Προσωρινός Μετωπικός Σταθμός Διοδίων μεταξύ του Ανισόπεδου Κόμβου Γεωργιούπολης και του Α/Κ Ατσιπόπουλου με την ολοκλήρωση και απόδοση σε κυκλοφορία του τμήματος Βρύσες/Βάμος— Ατσιπόπουλο και Αμάρι - Σκαλέτα/Λατζιμά μήκους 34,3 χλμ. Πρόσθετη προϋπόθεση για την λειτουργία του υπόψη ΜΣΔ είναι η προηγούμενη ολοκλήρωση των εργασιών πολιτικού μηχανικού για την αναβάθμιση της Παράκαμψης Ρεθύμνου μήκους 7 χλμ.
  • Προσωρινός Μετωπικός Σταθμός Διοδίων μεταξύ του Α/Κ Φόδελε και του Α/Κ Λινοπεραμάτων, με την ολοκλήρωση και απόδοση σε κυκλοφορία του τμήματος Φόδελε - Λινοπεράματα μήκους 13χλμ., όποτε αυτή επισυμβεί. Πρόσθετη προϋπόθεση για την λειτουργία του υπόψη ΜΣΔ είναι η προηγούμενη ολοκλήρωση των εργασιών πολιτικού μηχανικού για την αναβάθμιση της Παράκαμψης Ηρακλείου μήκους 35,2 χλμ.
  • Προσωρινός Μετωπικός Σταθμός Διοδίων μεταξύ του Α/Κ Αγίων Πάντων και του Α/Κ Βάμου/Βρυσών, με την ολοκλήρωση και απόδοση σε κυκλοφορία του τμήματος Σούδα - Α/Κ Βρυσών/Βάμου μήκους 25,15 χλμ., έξι (6) μήνες πριν από λήξη Περιόδου Μελετών Κατασκευών (Περίοδος ΤΙ), όποτε αυτή επισυμβεί. Πρόσθετη προϋπόθεση για την λειτουργία του υπόψη ΜΣΔ είναι η προηγούμενη ολοκλήρωση των εργασιών πολιτικού μηχανικού για την αναβάθμιση της Παράκαμψης Χανίων μήκους 8χλμ.

Μαζί με κάθε ΜΣΔ που τίθεται σε λειτουργία Θα πρέπει υποχρεωτικά να τίθενται σε λειτουργία και το σύνολο των Σημείων Καταγραφής Ηλεκτρονικών Διοδίων (ΣΚΗΔ) που σχετίζονται με τους κόμβους που εντάσσονται μέσα στη ζώνη χρέωσης (παραδιδόμενο τμήμα) του κάθε ΜΣΔ. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται η δυνατότητα αναλογικής χρέωσης (ή μη χρέωσης για μικρού μήκους ταξίδια) των εγγεγραμμένων Χρηστών του Έργου.

 

Τι ισχύει με τη χρήση του ΒΟΑΚ για αστικές μετακινήσεις

Μετά και το σχετικό αίτημα των τοπικών κοινωνιών, στη σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται ότι οι συγκεκριμένοι ΜΣΔ είναι εκτός των παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων των περιφερειακών ενοτήτων δηλαδή Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου με αποτέλεσμα να μην χρεώνονται οι αστικές μετακινήσεις των κατοίκων των πόλεων αυτών.

Photo Credits: Gazzetta

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!