F1 - Ωμή παραδοχή της Ferrari για λάθη στη σχεδίαση της SF-25
- Η Ferrari πρέπει να κάνει καλύτερη δουλειά.
- Η νέα τεχνική ηγεσία δεν είχε το χρόνο που έπρεπε
- Το μυαλό και στο 2026
Σε μια σπάνια επίδειξη ειλικρίνειας, η Scuderia Ferrari παραδέχτηκε δημοσίως ότι το μονοθέσιο της για τη φετινή σεζόν της Formula 1, η SF-25, υστερεί σημαντικά σε απόδοση λόγω σχεδιαστικών επιλογών που αποδείχθηκαν αναποτελεσματικές. Ο επικεφαλής της ομάδας, Φρεντ Βασέρ, τόνισε πως οι επιδόσεις της Ferrari μέχρι στιγμής δεν αντανακλούν τις δυνατότητες που υπάρχουν στο εσωτερικό της ομάδας.
Με μόλις ένα βάθρο σε έξι αγώνες και μια διαφορά που αγγίζει τους 152 βαθμούς από την πρώτη στη βαθμολογία McLaren, η Ferrari βρίσκεται στην τέταρτη θέση της βαθμολογίας των κατασκευαστών. Πρόκειται για ένα απογοητευτικό ξεκίνημα για μια ομάδα που είχε ως στόχο την επιστροφή στον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Looking back through Day 1 in Imola 🇮🇹 pic.twitter.com/ByGkxLPdsJ
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) May 16, 2025
Η Ferrari πρέπει να κάνει καλύτερη δουλειά.
Στο περιθώριο του Grand Prix Εμίλια-Ρομάνια, ο επικεφαλής της Ferrari, Φρεντ Βασέρ, μίλησε για τα προβλήματα που πρέπει να ξεπεράσει η ομάδα του:
«Το 95% των ανθρώπων της ομάδας είναι τα ίδια πρόσωπα που εργάστηκαν στα πρότζεκτ του 2023 και του 2024. Αν φέτος δεν πετύχαμε, αυτό δεν σημαίνει ότι η δομή δεν λειτουργεί. Οφείλουμε, ωστόσο, να κάνουμε καλύτερη δουλειά. Η νοοτροπία και η κινητοποίηση είναι εκεί. Πρέπει να συνεχίσουμε να μεγαλώνουμε και να αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά τα προβλήματα».
Scenes you only get in Imola 🇮🇹 pic.twitter.com/6CCqPXJYP8
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) May 16, 2025
Ο Βασέρ υπογράμμισε πως η αποτυχία δεν ερμηνεύεται ως έλλειψη τεχνογνωσίας ή ικανοτήτων, αλλά μάλλον ως αποτέλεσμα λανθασμένων τεχνικών εκτιμήσεων, κυρίως κατά τη φάση του αρχικού σχεδιασμού του μονοθεσίου. Αυτό συνέβη υπό τον τέως τεχνικό διευθυντή, Ενρίκο Καρντίλε, ο οποίο αποχώρησε για λογαριασμό της Aston Martin το καλοκαίρι του 2024.
Η νέα τεχνική ηγεσία δεν είχε το χρόνο που έπρεπε
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο επικεφαλής της Ferrari στον νέο τεχνικό διευθυντή Λοΐκ Σέρα, ο οποίος εντάχθηκε στην ομάδα προς τα τέλη του 2024. Όπως εξήγησε, η εμπλοκή του Σέρα στην ανάπτυξη της SF-25 ήταν ελάχιστη, καθώς οι βασικές αρχές του μονοθεσίου είχαν ήδη κλειδώσει πριν την άφιξή του:
«Όταν ο Λοΐκ ήρθε στο Μαρανέλο πριν έξι μήνες, το μονοθέσιο ήταν ήδη κατά 90% ολοκληρωμένο. Οι βασικές τεχνικές επιλογές – από την κατανομή βάρους και το μεταξόνιο έως τη συνολική φιλοσοφία – είχαν ήδη οριστεί. Είναι αναμενόμενο αυτό όταν αλλάζει η τεχνική ηγεσία μιας ομάδας».
Ciao @Anto_Giovinazzi 👋 pic.twitter.com/YfoIrUAMzW
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) May 15, 2025
Η Ferrari, αναγνωρίζοντας την τεχνική υστέρηση του φετινού της μονοθεσίου έναντι των ανταγωνιστών, εστιάζει πλέον στην επιτάχυνση των αναβαθμίσεων που ενδέχεται να την επαναφέρουν στον ανταγωνισμό. Οι πρώτες βελτιώσεις έχουν ήδη εφαρμοστεί, με έμφαση στην αεροδυναμική απόδοση και τη συμπεριφορά του πίσω μέρους του αυτοκινήτου, το οποίο έχει δεχτεί κριτική ακόμα και από τους οδηγούς.
Το μυαλό και στο 2026
Οι δηλώσεις του Βασέρ ερμηνεύονται και ως προειδοποίηση για την ανάγκη προετοιμασίας ενόψει των επερχόμενων τεχνικών αλλαγών του 2026, όπου οι ισορροπίες αναμένεται να ανατραπούν. Η φετινή σεζόν, αν και προβληματική, προσφέρει πολύτιμα δεδομένα για τη μετάβαση προς μια νέα εποχή.
Στο νέο επεισόδιο του podcast του gmotion, που είναι χορηγία της Ford, οι Κώστας Μπιτσικώκος και Στάθης Κοκκορόγιαννης συζητούν για τα όσα έγιναν στον αγώνα της F1 στην Ίμολα και κάνουν τις προβλέψεις τους για το πάντα απρόβλεπτο GP Μονακό.
Φωτογραφίες: Scuderia Ferrari press media
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!