F1: Η FIA έδωσε το «πράσινο φως» στο σύστημα φρένων της McLaren
- Έξυπνος σχεδιασμός – όχι παραβίαση κανονισμών
- Στήριξη από ανταγωνιστές και έπαινοι από τον Στέλα
- Στην πίστα, η διαφορά φάνηκε ξεκάθαρα
Η FIA έδωσε και επισήμως την έγκρισή της στο περίφημο σύστημα φρένων της McLaren, το οποίο είχε προκαλέσει έντονο ενδιαφέρον –ίσως και υποψίες– στους αντιπάλους της, κυρίως λόγω της εντυπωσιακής ικανότητας του μονοθεσίου να διαχειρίζεται τη θερμοκρασία των πίσω ελαστικών καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη ομάδα στο grid.
Έξυπνος σχεδιασμός – όχι παραβίαση κανονισμών
Η τεχνική που χρησιμοποιεί η McLaren επικεντρώνεται στην ψύξη της εξωτερικής επιφάνειας των πίσω δισκόφρενων, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να μειώνεται η θερμοκρασία στο στεφάνι της ζάντας και κατ’ επέκταση στο ίδιο το ελαστικό. Αυτό επιτρέπει καλύτερη διαχείριση φθοράς και απόδοσης, ειδικά σε συνθήκες όπου άλλες ομάδες δυσκολεύονται να διατηρήσουν τη σταθερότητα του μονοθεσίου.
Η FIA, μετά από σειρά ελέγχων σε προηγούμενους αγώνες, προχώρησε σε έναν εκτεταμένο τεχνικό έλεγχο στο Μαϊάμι μετά τον αγώνα, όταν η McLaren σημείωσε το εντυπωσιακό 1-2. Όπως όλα δείχνουν, δεν εντοπίστηκε καμία παραβίαση των κανονισμών, και το σύστημα θεωρείται πλέον ένα έξυπνο – αλλά απόλυτα νόμιμο – τεχνικό πλεονέκτημα.
Στήριξη από ανταγωνιστές και έπαινοι από τον Στέλα
Ο επικεφαλής της ομάδας, Αντρέα Στέλα, επαίνεσε δημόσια την τεχνική ομάδα της McLaren για τη δουλειά που έγινε στον τομέα αυτό: «Είναι αποτέλεσμα στοχευμένης δουλειάς. Επενδύσαμε σε λύσεις που βελτιώνουν την αλληλεπίδραση με τα ελαστικά και καταφέραμε να κυριαρχήσουμε σε έναν τομέα που παραμένει σχεδόν “μαύρη μαγεία” στη Formula 1».
IT’S A PAPAYA DOUBLE PODIUM IN MIAMI! 🧡 #McLaren | #MiamiGP 🏝️ pic.twitter.com/pzvwJUiVQr
— McLaren (@McLarenF1) May 4, 2025
Αξίζει να σημειωθεί ότι και ο Τότο Βολφ (Mercedes) αλλά και ο Κρίστιαν Χόρνερ (Red Bull) δεν άφησαν καμία αιχμή για παρατυπία. Ο Βολφ δήλωσε: «Η McLaren έχει καταφέρει κάτι που κανείς άλλος δεν έχει. Δεν υπάρχει τίποτα ύποπτο· απλώς έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά».
Στην πίστα, η διαφορά φάνηκε ξεκάθαρα
Στο Grand Prix του Μαϊάμι, η διαχείριση των ελαστικών ήταν καθοριστική: η McLaren κυριάρχησε με χαρακτηριστική άνεση, καθώς ο Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes τερμάτισε στην τρίτη θέση σχεδόν 40 δευτερόλεπτα πίσω από το νικητή Όσκαρ Πιάστρι. Στο δεύτερο μισό του stint με τα μεσαία ελαστικά, η διαφορά από τους ανταγωνιστές ήταν ακόμη πιο εμφανής.
Η McLaren δείχνει ότι έχει βρει έναν τομέα στον οποίο υπερέχει και, προς το παρόν, κανείς δεν έχει απάντηση. Με τη FIA να επιβεβαιώνει τη νομιμότητα της λύσης της, οι υπόλοιπες ομάδες θα πρέπει τώρα απλώς να αποδεχτούν ότι η McLaren έχει κάνει καλύτερη δουλειά και να κινηθούν δημιουργικά.
Όπως είπε ο και Βολφ: «Δεν πρέπει να κατηγορούμε όποιον τα καταφέρνει καλύτερα. Πρέπει απλώς να βελτιωθούμε. Αυτό είναι η F1».
Φωτογραφίες: McLaren
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!