Test Ride: Οδηγήσαμε τo νέo BMW F 900 GS - Ένα πραγματικό On/Off (vid)

Νίκος Βιτσιλάκης
Test Ride: Οδηγήσαμε τo νέo BMW F 900 GS - Ένα πραγματικό On/Off (vid)
Το νέο BMW F 900 GS είναι μια μοτοσικλέτα φτιαγμένη με χωμάτινο χαρακτήρα και «ραντισμένη» με ασφάλτινη φροντίδα.

Με το που το βλέπεις σε φωτογραφία καταλαβαίνεις ότι το BMW F 900 GS ουδεμία σχέση έχει με τον προκάτοχό του 850 GS, που ναι μεν ήταν μια εξαιρετική μοτοσικλέτα διπλής χρήσης αλλά μέχρι εκεί. Τούτο εδώ το 900 έχει βάλει για αλλού πλώρη και κλείνει το μάτι σε όσους έχουν σοβαρές χωμάτινες βλέψεις. Παίζει να είναι και το πλέον σκληροπυρηνικό On/Off στη γκάμα της ΒΜW.

BMW

Εν αρχή η εμφάνιση, που θυμίζει μοτοσικλέτα έτοιμη με λίγες μετατροπές να μπει στο χώμα και να εντυπωσιάσει με αυτά που μπορεί να κάνει. Πίσω από αυτήν είναι τα κιλά, που πλέον είναι 14 ολόκληρα λιγότερα, είναι όμως και τα άλογα, που είναι 10 παραπάνω. Το βάρος εξοικονομήθηκε με τη χρήση πλαστικού -έναντι μεταλλικού- δοχείου καυσίμου (μείον 4,5 κιλά), όπως επίσης και με την τοποθέτηση τελικού εξάτμισης της Akrapovic, μπαταρίας λιθίου, καθώς επίσης και με την εφαρμογή ενός τελείως νέου υποπλαίσιου. Το τελικό αποτέλεσμα είναι σχεδόν 220 κιλά συνόλου με όλα του τα υγρά. Δεν τα λες και λίγα, αλλά σίγουρα υπάρχουν περιθώρια να απαλλαγείτε από αρκετά εξ αυτών, κάνοντας χρήση εξειδικευμένων after market αξεσουάρ. Και η BMW έχει μπόλικα στη λίστα της. Το μοντέλο της δοκιμής που είχα στη διάθεσή μου είναι η έκδοση Trophy, η οποία επιπλέον του βασικού εξοπλισμού διαθέτει σύστημα Keyless, λάστιχα off-road, Cruise control, ένδειξη πίεσης ελαστικών, φιμέ ζελατίνα και το πακέτο Dynamic (riding modes Pro & quick shifter).

BMW Motorrad

 

To μεσαίο GS που όλοι περίμεναν

Καθώς η μεσαία κατηγορία Adventure προχωρά με ολοένα αυξανόμενη εστίαση στις καλύτερες επιδόσεις εκτός δρόμου, η ισχύς έχει αυξηθεί, το βάρος έχει μειωθεί, η εργονομία έχει αλλάξει και οι διαδρομές της ανάρτησης έχουν μεγαλώσει. Ωστόσο η BMW, που σημειωτέον δημιούργησε την κατηγορία με το R 80 G/S 45 χρόνια πριν, δεν συμβάδισε στις νέες τάσεις με τα F 850 GS/ADV. Το έκανε όμως τώρα, βλέποντας τις πωλήσεις των αντίστοιχων προτάσεων της αγοράς να αυξάνονται όλο και περισσότερο. Ο κόσμος έχει γεμίσει Tenere 700, KTM 790, Tiger 900, V-Strom 800, Tuareg 660, αλλά και όλη την κινεζική εισβολή από Voge, CFMoto κλπ. Η απάντηση των Βαυαρών ονομάζεται F 900 GS και φτάνει μία ματιά για να δει κανείς ότι η BMW έχει ακονίσει το νέο της όπλο, όντας τελείως διαφορετικό από το 850 και όχι μόνο στην εμφάνιση. Μόνο το 20% των συστατικών του F 850 GS έχει χρησιμοποιηθεί στο νέο F 900 GS και ο κατασκευαστής το εκμεταλλεύτηκε προκειμένου να κόψει κιλά σχεδόν από παντού.

BMW Motorrad

Το ατσάλινο πλαίσιο τύπου γέφυρας δεν έχει αλλάξει και εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως φέρον μέρος. Ένα πιο στενό και ελαφρύτερο ατσάλινο υποπλαίσιο προσφέρει μία πιο επίπεδη και “χωμάτινη” θέση οδήγησης, πάντα σε συνδυασμό με την αντίστοιχης φιλοσοφίας σέλα. Στο μπροστινό μέρος, ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι Showa 43mm προσθέτει 25mm περισσότερα στη διαδρομή, πάντα σε σχέση με το F 850 GS. Ένα κατά μισό κιλό ελαφρύτερο αμορτισέρ δίνει με τη σειρά του μια μεγαλύτερη διαδρομή στην ανάρτηση, ενώ διαθέτει και απομακρυσμένη υδραυλική ρύθμιση προφόρτισης μαζί με ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς. Το προαιρετικό Enduro Pro Package προσθέτει ένα πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ ZF Sachs με 20% περισσότερη απόσβεση και μεγαλύτερο εύρος ρύθμισης. Μαζί με αυτό το αναβαθμισμένο αμορτισέρ, το πιρούνι της Showa διαθέτει επίστρωση νιτριδίου τιτανίου για αυξημένη ευαισθησία χάρη στην πιο ολισθηρή επιφάνειά του. Τα πρόσθετα κομμάτια στο πακέτο αναβάθμισης περιλαμβάνουν καβαλέτα τιμονιού των 24mm και ενισχυμένη αλυσίδα M Endurance.

BMW Motorrad

Γνωστός ο κινητήρας

Η BMW χρησιμοποίησε το ίδιο μηχανικό σύνολο των F 900 R και F 900 XR, δηλαδή έναν δικύλινδρο 8V εν σειρά με 2ΕΕΚ, ανεβάζοντας τον κυβισμό κατά 42cc (συνολικά 895cc) συγκριτικά με το 850. Τώρα το F 900 GS αποδίδει 105 (από 95) ίππους στις 8.500rpm και δεν είναι μόνο ο κυβισμός υπευθυνος για αυτό, καθόσον έχουν τοποθετηθεί νέα σφυρήλατα έμβολα, μια νέα κυλινδροκεφαλή και αναλογία συμπίεσης στο 13,1:1. Δύο τρόποι οδήγησης είναι στάνταρ: Road και Rain, αμφότεροι μαζί με Dynamic Traction Control. Το προαιρετικό Ride Modes Pro προσθέτει λειτουργίες Dynamic, Enduro και Enduro Pro. Τέσσερις από αυτές τις λειτουργίες μπορούν να προστεθούν στο μενού γρήγορης επιλογής κάθε φορά. Προτίμησα τα Dynamic, Enduro, Enduro Pro και Rain ως επιλογές κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Κάθε λειτουργία έχει βελτιστοποιημένο έλεγχο πρόσφυσης, ABS και ρύθμιση απόκρισης γκαζιού. Τα περισσότερα χιλιόμετρα τα έκανα με τη λειτουργία Enduro Pro. Το ABS είναι απενεργοποιημένο στο πίσω μέρος και η απόκριση του γκαζιού σημαντικά πιο άμεση, προσφέροντας αρκετή δόση διασκέδασης, ειδικά στα ολισθηρά οδοστρώματα. Δεν ασχολήθηκα περαιτέρω με επιμέρους ρυθμίσεις, το ίδιο το 900 με προκαλούσε ανά πάσα στιγμή να «παίξω» μαζί του. Και δεν το μετάνιωσα.

BMW Motorrad

Νέος προβολέας LED, νέα οθόνη

Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, ο προβολέας LED προσφέρει μεγαλύτερη γωνία δέσμης στη μεσαία σκάλα και, συνεπώς, καλύτερο φωτισμό ακριβώς μπροστά από τη μοτοσικλέτα. Επιπλέον, τα φλας και οι ενδεικτικές λυχνίες χρησιμοποιούν ομοίως τεχνολογία LED. Χάρη στη νέα οθόνη TFT 6,5” ο αναβάτης απολαμβάνει συνδεσιμότητα bluetooth και μια μεγάλη ποικιλία πληροφοριών. Μπορείτε να τηλεφωνείτε, να ακούτε μουσική και να λαμβάνετε οδηγίες πλοήγησης εν κινήσει με μεγάλη άνεση. Στο βασικό εξοπλισμό θα βρούμε και μια πολυλειτουργική βάση για συσκευές πλοήγησης, action cams κλπ.

BMW Motorrad

Εργονομικά μιλώντας

Η πρόσθετη ισχύς, το βελτιωμένο πλαίσιο και το μικρότερο βάρος χαρακτηρίζουν το νέο F 900 GS, αλλά χωρίς τη δυνατότητα χρήσης αυτών των νέων δεδομένων όλα θα ήταν μάταια. Η BMW έχει αναβαθμίσει τα μαρσπιέ της μοτοσικλέτας, συγκεκριμένα τους έχει αλλάξει μορφή και θέση, με αποτέλεσμα να μπορείς να οδηγήσεις άνετα και όρθιος στο χώμα. Η θέση του τιμονιού -χάρη στα νέα καβαλέτα- είναι ψηλότερη από πριν, τοποθετώντας τα χέρια σε πιο άνετες γωνίες. Με το Enduro Package Pro το τιμόνι είναι ακόμα πιο ανυψωμένο και διευκολύνει την όρθια οδήγηση ακόμα περισσότερο. Είπαμε, χωμάτινος ο χαρακτήρας στο νέο 900 και το δείχνει σε κάθε του λεπτομέρεια. Όπως ήταν αναμενόμενο, πολλά κομμάτια της μοτοσικλέτας έχουν επανασχεδιαστεί, με την όλη εργονομία να φωνάζει χώμα.

BMW Motorrad

Ναι, ναι, χώμααα

Εργονομία βελτιστοποιημένη για χρήση εκτός δρόμου, μαρσπιέ enduro και πλαϊνό σταντ αλουμινίου, όπως επίσης και ρυθμιζόμενο λεβιέ αλλαγής ταχυτήτων και νέο, εγκατεστημένο σε υψηλότερη θέση πεντάλ φρένου, δίνουν πόντους στις εκτός δρόμου αρετές του νέου F 900 GS. Η όλη βελτίωση συμπληρώνεται από το ανανεωμένο εργονομικό τρίγωνο που σχηματίζεται από τις αποστάσεις του τιμονιού, της σέλας και των μαρσπιέ. Τα χαμηλότερα μαρσπιέ σε συνδυασμό με την υψηλότερη θέση του τιμονιού και τη νέα σχεδίαση του ρεζερβουάρ παρέχουν σαφή πλεονεκτήματα, ειδικά στην όρθια οδήγηση εκτός δρόμου. Σε συνδυασμό με ένα βελτιστοποιημένο ρουλεμάν και μια νέα κινηματική του μοχλού ταχυτήτων, ήταν επίσης δυνατή η περαιτέρω βελτιστοποίηση της διαδικασίας αλλαγής ταχυτήτων του εξατάχυτου κιβωτίου.

BMW Motorrad

On the Road

Eίναι άμεσα αντιληπτό πως το F 900 GS είναι σαφέστατα βελτιωμένο και με περισσότερη ισχύ σε σχέση με το F 850 GS. Δεν χρειάζoνται συχνά κατεβάσματα ταχυτήτων για να επιταχύνεις, η λειτουργία του κινητήρα είναι πολύ “γεμάτη” και η απόκριση στο γκάζι, ειδικά στα “δυνατά” οδηγικά προγράμματα, ακαριαία και μεστή. Σε σφιχτές διαδρομές με διαδοχικές στροφές τα προσπεράσματα γίνονται αβίαστα, παντού υπάρχει αρκετή ροπή για να ανοίξουμε το γκάζι και να εξαφανιστούμε από οτιδήποτε πολύτροχο κινείται μπροστά μας. Στην πραγματικότητα, οι επιδόσεις είναι στο ίδιο επίπεδο με τα νέα Triumph Tiger 900 και KTM 890 Adventure. Η απόκριση του κινητήρα από τη στάνταρ λειτουργία Road είναι άμεση αλλά όχι απότομη, όντας εξαιρετική για καθημερινή χρήση στην πόλη και γύρω από αυτή. H τροφοδοσία από τον άμεσο ψεκασμό είναι ακριβώς αυτή που θέλεις σε κάθε οδηγικό πρόγραμμα, εξαιρετική θα έλεγα για τα δικά μου γούστα.

BMW

Πιέζοντας τη μοτοσικλέτα αντιλαμβάνεσαι μια κορυφαία λειτουργία από την ανάρτηση, που είναι στιβαρή τόσο όσο για να σου δίνει σωστές αποσβέσεις και ακριβή πληροφόρηση του τι συμβαίνει κάτω από τους τροχούς. Το καλύτερο είναι πως “ακούνε” στις ρυθμίσεις, ειδικά το πιρούνι, ενώ καλοδεχούμενη είναι η εύκολη πρόσβαση στο αμορτισέρ. Στα βουνά πέριξ της Αθήνας το F 900 GS βρίσκεται στο στοιχείο του, δίνοντας στον αναβάτη την εμπιστοσύνη να το οδηγεί στα όρια ανά πάσα στιγμή. Πλαίσιο, ανάρτηση, φρένα συνεργάζονται αρμονικά και δεν κρύβουν εκπλήξεις, ενώ σε κάθε σημείο της οδήγησης χαίρεσαι για το μειωμένο βάρος της μοτοσικλέτας. Ίσως το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του F 900 GS δεν είναι το αδυνάτισμα που έχει δεχθεί αλλά η εντυπωσιακά βελτιωμένη αίσθηση στο μπροστινό τoυ μέρος. Ακρίβεια διαβήτη, κανένας δισταγμός στην υπερβολή, μηδέν γλιστρήματα παρά το off road ελαστικό και αν θέλετε ένα Adeventure που σας εμπνέει εμπιστοσύνη σε κάθε ειδους οδόστρωμα είστε στο σωστό το δρόμο.

BMW Motorrad

Η σέλα και ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι τα μόνα που θα χαλάσουν την όλη καλή εικόνα σε ανοικτούς δρόμους, αλλά και τα δύο θεραπεύονται μέσα από τα after market αξεσουάρ. Όταν οι δρόμοι δεν έχουν μεγάλες ευθείες μένεις να απολαμβάνεις τα οδηγικά χαρακτηριστικά του νέου 900 σε κάθε περίσταση, ο συνολικός έλεγχος της μοτοσικλέτας είναι απολαυστικά εύκολος ακόμα και για πρωτόλειους αναβάτες. Στους αυτοκινητόδρομους θα συμβιβαστείς με τις δυσκολίες που ανέφερα παραπάνω, ταξιδεύοντας με ταχύτητες έως και τα 170 χλμ/ώρα χωρίς κανένα πρόβλημα. Από εκεί και πάνω, ο τροχός των 21” και η μεγάλη διαδρομή του πιρουνιού φέρνουν στην επιφάνεια κάποια ασάφεια στο σύστημα διεύθυνσης, κοινώς το τιμόνι ελαφραίνει και αρχίζει να “κουνάει”, ανεπαίσθητα πολλές φορές, πιο έντονα όταν ένας δυνατός άνεμος το επιβάλλει.

Revoil

Και λίγο Off-Road

Στο χώμα το μπροστινό άκρο γίνεται ακόμα καλύτερο. Μπορείτε να τοποθετήσετε το μπροστινό ελαστικό όπου θέλετε και να ξέρετε ότι θα μείνει εκεί που ζητάτε. Ακόμη και σε χαλίκια. Το αναβαθμισμένο πιρούνι των 45mm με την επίστρωση νιτριδίου τιτανίου και το μονό αμορτισέρ καταβροχθίζουν κάθε εμπόδιο με χαρακτηριστική ευκολία, δίνοντάς σου μερικές φορές την αίσθηση ότι οδηγείς μονοκύλινδρο καθαρόαιμο. Και εκεί λες μέσα σου πως «η BMW έχει επιτέλους ένα πραγματικό Adventure στη γκάμα της».

BMW Motorrad

Το πρόγραμμα Enduro Pro είναι πραγματικά ο μόνος τρόπος να... πετάς στο χώμα. Αυτή η λειτουργία επιτρέπει να απενεργοποιήσουμε το ABS στο πίσω μέρος για ένα πιο χωμάτινο και σίγουρα διασκεδαστικότερο στυλ οδήγησης. Ο έλεγχος πρόσφυσης μπορεί να απενεργοποιηθεί σε οποιαδήποτε λειτουργία με το πάτημα ενός κουμπιού. Η ισχύς πέδησης από τις μπροστινές δαγκάνες δύο εμβόλων της Brembo είναι ισχυρή, ενώ λείπει το “δάγκωμα” που παρατηρούμε σε μοντέλα δρόμου μεγάλου κυβισμού. Τέλος, η κλιμάκωση του κιβώτιου είναι τέτοια που δεν θια σε αφήσει ξεκρέμαστο σε κάποιο δύσβατο μονοπάτι, είναι και η ροπή βέβαια που κάνει το εύκολο ακόμα ευκολότερο.

Με λίγα λόγια

Η BMW άκουσε την αγορά και τους αναβάτες της και “στόχευσε” ξεκάθαρα κατά KTM πλευρά. Το F 900 GS είναι βελτιωμένο σχεδόν σε κάθε πτυχή, κάτι που το καθιστά άκρως ανταγωνιστικό στην κατηγορία των μεσαίων Adventure. H περισσότερη ισχύς και το πολύ μικρότερο βάρος είναι σημαντικά και αποτελεσματικά επιτεύγματα, αλλά αυτό που κάνει τη μεγάλη διαφορά είναι η ικανότητα χειρισμού εντός και εκτός δρόμου, που του επιτρέπει να οδηγηθεί στο μέγιστο των δυνατοτήτων του παντού και πάντα (εκτός από τις μεγάλες ευθείες).

BMW Motorrad

Το νέο F 900 GS διατίθεται ως βασική έκδοση σε Blackstorm metallic, στην έκδοση Passion σε χρώμα São Paulo yellow και στη GS Trophy (της δοκιμής μας) σε Lightwhite/Racing Blue metallic. Οι τιμές ξεκινούν από τα 14.500€ και εσείς μπορείτε να διαμορφώστε τη μοτοσικλέτα όπως θέλετε εδώ.

Κύρια χαρακτηριστικά F 900 GS

  • Δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας 895cc
  • 105Ηp/8.500rpm και 93Nm/6.750rpm
  • Συνολικό βάρος μειωμένο κατά 14kg
  • Δύο αντικραδασμικοί άξονες
  • Σημαντικά ελαφρύτερο πλαστικό ρεζερβουάρ και πίσω τμήμα
  • Riding modes Rain και Road, καθώς και ABS Pro και DTC στο βασικό εξοπλισμό
  • Ride modes Pro με δύο πρόσθετα modes, Dynamic Brake Control (DBC) και engine drag torque control στον προαιρετικό εξοπλισμό
  • Πλαίσιο τύπου γέφυρας
  • Νέο πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι
  • Ελαφρύτερο ψαλίδι
  • Πακέτο Enduro Pro ως προαιρετικός εξοπλισμός
  • Σπορ τελικό της Akrapovič
  • Βελτιστοποιημένη εργονομία για off-road χρήση
  • Enduro μαρσπιέ
  • Θερμαινόμενα γκριπ
  • Χούφτες
  • Αλουμινένιο πλαϊνό σταντ
  • Νέο πεντάλ φρένου
  • Νέος προβολέας LED
  • Πολυχρηστική βάση
  • Ρυθμιζόμενος επιλογέας ταχυτήτων
  • Διαδρομές ανάρτησης 230mm μπροστά και 215mm πίσω
  • Tροχοί 21 και 17 ιντσών σε ακτινωτές ζάντες
  • Προηγμένη εργονομία και πολυάριθμες επιλογές σέλας
  • Φωτισμός Full LED
  • Oθόνη TFT 6,5” με ευρεία γκάμα πληροφοριών
  • Έξυπνη κλήση έκτακτης ανάγκης στον προαιρετικό εξοπλισμό
  • Συστήματα Keyless, Cruise Control, Quickshifter και Ηλεκτρονική ανάρτηση Dynamic ESA στον προαιρετικό εξοπλισμό
  • Εκτενής γκάμα γνήσιων αξεσουάρ BMW Motorrad και εξοπλισμού αναβάτη

Φωτογραφίες: Γ. & Χ. Καραγιωργάκης/BMW Motorrad

Στο gmotion by gazzetta επιλέγουμε κορυφαίο εξοπλισμό ασφάλειας και προστασίας μόνο από το motomarket

motomarket

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!