F1 - Πρόταση για υποχρεωτικά pit-stops στο GP Μονακό

Στάθης Κοκκορόγιαννης
F1 - Πρόταση για υποχρεωτικά pit-stops στο GP Μονακό
Οι ομάδες της Formula 1 βρίσκονται σε συζητήσεις ώστε να τεθεί υποχρεωτικός αριθμός στάσεων στα pits κατά τη διάρκεια του αγώνα στο Πριγκιπάτο.

Τα τελευταία χρόνια το Grand Prix Μονακό είναι από τους αγώνες οι οποίοι προσφέρουν ελάχιστο θέαμα. Τρανό παράδειγμα ήταν το 2024, καθώς έπειτα από την εμφάνιση κόκκινης σημαίας στον εναρκτήριο γύρο, οι οδηγοί άλλαξαν ελαστικά και σε κανονική ροή αγώνα δεν υπήρξε ούτε pit-stop, ούτε προσπέρασμα για κάποια σημαντική θέση.

Τα δομικά προβλήματα

Αρκετοί είναι οι λόγοι που η δράση εντός πίστα έχει μειωθεί στο Grand Prix Μονακό. Ένας από τους κυριότερους είναι οι στενοί δρόμοι που δεν προσφέρουν πολλές ευκαιρίες για προσπέρασμα. Επιπλέον το μέγεθος των μονοθεσίων έχει μεγαλώσει τα τελευταία χρόνια και σε συνδυασμό με την αύξηση του βάρους τους είναι πολύ πιο δύσκολο οδηγοί να δώσουν μάχες.

Μονακό

Σαν να μην έφτανε αυτό, τα ελαστικά της Pirelli έχουν τόσο μικρή φθορά που ένας οδηγός μπορεί να βγάλει ολόκληρο τον αγώνα δίχως να χρειάζεται στάση στα pits.

 

Η τεχνητή λύση

Με τα προβλήματα να γίνονται ολοένα και πιο εμφανή τα τελευταία χρόνια, η Formula 1 έχει αποφασίσει να λάβει δράση ώστε ο αγώνας να γίνει πιο συναρπαστικός. Στην πρόσφατη διοικητική συνεδρίαση του σπορ με τις 10 ομάδες τέθηκαν ορισμένες προτάσεις στο τραπέζι αναφορικά με την αύξηση του θεάματος στο Grand Prix Μονακό.

Αυτό που συμφωνήθηκε είναι να αλλάξουν οι αγωνιστικοί κανονισμοί αποκλειστικά για το Μονακό. Ως αποτέλεσμα θα οριστεί ένας συγκεκριμένος αριθμός pit-stop που θα είναι υποχρεωμένοι οι οδηγοί να κάνουν κατά τη διάρκεια του Grand Prix. Σύμφωνα με το The Race, η επικρατέστερη πρόταση είναι να χρησιμοποιηθούν και οι τρεις γόμες ελαστικών της Pirelli. Αυτό θα οδηγήσει σε τουλάχιστον δύο αλλαγές ελαστικών.

Σε περίπτωση που ο αγώνας γίνει σε συνθήκες βροχής, ο κανονισμός θα προβλέπει να γίνουν υποχρεωτικά τουλάχιστον δύο pit-stop.

Η τελική έγκριση και οι φόβοι

Μπορεί η πρόταση να υπάρξει αύξηση στον αριθμό των pit-stop στο Μονακό να έχει την εύνοια των ομάδων, αυτό δεν σημαίνει πως έχει οριστικοποιηθεί. Πρέπει πρώτα να περάσει από τη Συμβουλευτική Επιτροπή Αθλητισμού της Formula 1 κι έπειτα να πάρει έγκριση από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.

Μία τέτοια αλλαγή στους κανονισμούς δημιουργεί ερωτήματα σχετικά με το αν τα προβλήματα λύνονται με επιπλέον κανονισμούς, ενώ οι αιτίες που τα δημιούργησαν είναι ευρέως γνωστές. Τα υποχρεωτικά pit-stop μπορεί να οδηγήσουν σε καταστάσεις όπου οι ομάδες εκμεταλλεύονται τη θέση των μονοθεσίων τους στην πίστα ώστε ένα μονοθέσιο να βοηθήσει το άλλο να κερδίσει θέση, η οποία μπορεί να είναι είτε για βαθμούς είτε για τη νίκη.

Δείτε το βίντεο της ανασκόπησης του gazzetta και ζήστε ξανά τη μαγεία μιας μοναδικής χρονιάς που έγραψε ιστορία.

Φωτογραφίες: Scuderia Ferrari press office

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!