Σαν Σήμερα: Ατελείωτες μάχες στο θρυλικό Σίμπρινγκ (vid)

Σαν Σήμερα: Ατελείωτες μάχες στο θρυλικό Σίμπρινγκ (vid)
Ποια είναι τα πιο σημαντικά γεγονότα που συνέβησαν στον κόσμο της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού σαν σήμερα; Ακολουθεί η απάντηση.

Την τιμητική τους στο σημερινό μας ταξίδι μας στο παρελθόν θα έχουν οι 12 Ώρες του Σίμπρινγκ, ο θρυλικός αγώνας αντοχής της Φλόριντα που έχει αφήσει τη δική του ιστορία. Επιπλέον, μαθαίνουμε για δύο περιπετειώδης πρεμιέρες της Formula 1 σε ΗΠΑ και Αυστραλία και την πρώτη νίκη του Άιρτον Σένα με μονοθέσιο.

Διαβάστε τι έγινε Σαν Σήμερα, 15/3 στον κόσμο της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Σαν σήμερα το 1952, γράφτηκε ιστορία στη Φλόριντα των ΗΠΑ και το Σίμπρινγκ, καθώς διοργανώθηκε για πρώτη φορά ο θρυλικος αγώνας αντοχής διάρκειας 12 ωρών. Ο αγώνας αυτός πρωτοτύπησε τότε ξεκινώντας υπό το φως του ήλιου, με την καρό σημαία να πέφτει κατά τη διάρκεια της νύχτας. Αυτή η παράδοση διατηρείται μέχρι σήμερα. Η εκκίνηση καθυστέρησε 65 λεπτά λόγω έντονης βροχόπτωσης, ενώ τη νίκη κατέκτησαν οι Λάρι Κούλοκ και Χάρι Γκρεϊ.

Σαν σήμερα το 1981, πραγματοποιήθηκε το πρώτο εκ των δύο Grand Prix της σεζόν στις ΗΠΑ - στο Λονγκ Μπιτς. Το τριήμερο ξεκίνησε με εκπλήξεις, καθώς ο Ρικάρντο Πατρέζε σημείωσε τη μοναδική pole position στη μακρά ιστορία της ομάδας της Arrows. Ο Ιταλός είχε τα ηνία για 24 γύρους, εγκαταλείποντας στον 33ο από τους 80 γύρους λόγω προβλήματος στην αντλία καυσίμου. Η πρωτοπορία πέρασε στον Κάρλος Ρόιτμαν της Williams, ο οποίος τελικά δεν άντεξε στην πίεση και έχασε τη νίκη από τον ομόσταυλο και πρωταθλητή Άλαν Τζόουνς. Το βάθρο συμπληρώθηκε από τον Νέλσον Πικέ της Brabham.

Στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά του τριημέρου, έγινε μεγάλος ντόρος με την πρώτη εμφάνιση της επαναστατικής Lotus 88. Οι αγωνοδίκες τελικά την έκριναν παράνομη και, παρά την εμπεριστατωμένη ένσταση της, η ιστορική υποχρεώθηκε να συμμετάσχει στο υπόλοιπο του τριημέρου με την πεπαλαιωμένη Lotus 81.

Σαν σήμερα, επίσης το 1981, ο ταλαντούχος Άιρτον Σένα κατέκτησε την πρώτη του νίκη σε αγώνα μονοθεσίων κερδίζοντας στο Μπραντς Χατς, στο πλαίσιο του βρετανικού πρωταθλήματος Formula Ford 1600.

Παρόλο που τα μονοθέσια εκείνης της εποχής δεν είχαν αεροδυναμικές πτέρυγες και ήταν δύσκολα στην οδήγηση, ο υπερταλαντούχος Βραζιλιάνος κατάφερε να επικρατήσει στη βροχή, δίνοντας στο κοινό των αγώνων ένα πρώτο δείγμα του μεγάλου του οδηγικού ρεπερτορίου.

Σαν σήμερα το 1997, διεξήχθη υπό έντονη βροχόπτωση που οδήγησε σε διακοπή μίας ώρας, ο 12ωρος αγώνας στο Σίμπρινγκ. Η νίκη τελικά κατέληξε στη #3 Ferrari 333 SP της ομάδας Team Scandia μετά από 281 γύρους.

Σαν σήμερα το 2003, η Audi διεύρυνε το σερί νικών της στις 12 Ώρες του Σίμπρινγκ κερδίζοντας για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά. Στην προκειμένη περίπτωση επικράτησε μετά από 367 γύρους, με τους Φρανκ Μπιελα, Φιλίπ Πίτερ και Μάρκο Βέρνερ να μοιράζονται το #1 R8 της Infineon Team Joest.

Σαν σήμερα το 2008, οι 12 ώρες του Σίμπρινγκ για το ALMS προσέφεραν ανατροπές και νικητή-έκπληξη καθώς η Audi ηττήθηκε στη διάσημη πίστα για πρώτη φορά μετά το 1999. Για την ακρίβεια, η νίκη κατέληξε στην Penske Racing RS Spyder Evo κατηγορίας LMP2. Μάλιστα, η Porsche έκανε το 1-2 καθώς οι Ρομέν Ντουμά, Τίμο Μπέρνχαρντ και Εμανουέλ Κολάρ ακολουθήθηκαν από το αγωνιστικό της Dyson Racing και των Μπουτς Λέιτσινγκερ, Μαρίνο Φρανκίτι και Άντι Λάλι. Η Audi «έκλεισε» το βάθρο με το πρώτο της R10 TDI έπειτα από προβλήματα στο σύστημα φρένων. Ήταν η πρώτη νίκη αγωνιστικού που δεν συμμετείχε στην κορυφαία κατηγορία από το 1994.

Σαν σήμερα το 2014, ο αγώνας 12 Ωρών του Σίμπρινγκ έλαβε χώρα στο πλαίσιο του νεοσύστατου πρωταθλήματος Tudor United SportsCar Championship (τωρινό IMSA WeatherTech), βάζοντας έτσι τέλος στο παλιό ALMS που φιλοξενούσε το event από το 1999. Με αφορμή την αλλαγή αυτή, άλλαξαν και τα αγωνιστικά της κορυφαίας κατηγορίας, με τα πρωτότυπα LMP1 να αφήνουν τη θέση τους στην τρίτη γενιά των Daytona Prototypes και των LMP2. Μετά από 291 γύρους, τη νίκη πήρε το Riley-Ford της Chip Ganassi Racing με οδηγούς τους Σκοτ Προύετ, Μέμο Ρόχας και Μαρίνο Φρανκίτι.

Σαν σήμερα το 2015, πραγματοποιήθηκε το Grand Prix Αυστραλίας στη Μελβούρνη και το Άλμπερτ Παρκ. Ο αγώνας μονοπωλήθηκε από την ομάδα της Mercedes, με τον Λιούις Χάμιλτον να επικρατεί άνετα του Νίκο Ρόσμπεργκ και να ξεκινά ακόμα μία σεζόν κυριαρχίας. Ο Φερνάντο Αλόνσο απουσίασε από την πρεμιέρα της σεζόν για ιατρικούς λόγους και αντικαταστάθηκε από τον Κέβιν Μάγκνουσεν, λόγω του μυστηριώδους ατυχήματός του στις χειμερινές δοκιμές. Τέλος η Manor, η οποία σώθηκε την τελευταία στιγμή από την κατάρρευση, δεν βγήκε ποτέ από τα γκαράζ λόγω προβλήματος στα ηλεκτρονικά της συστήματα.

Τα ευτράπελα δεν σταμάτησαν εκεί, καθώς ο Βάλτερι Μπότας τραυματίστηκε στην πλάτη στις κατατακτήριες δοκιμές, ενώ οι Μάγκνουσεν και Ντανιίλ Κβιάτ έχασαν την εκκίνηση λόγω μηχανικών προβλημάτων στον γύρο σχηματισμού. Μετά από όλα αυτά, μόλις 15 μονοθέσια ξεκίνησαν τον αγώνα, με 11 από αυτά να βλέπουν την καρό σημαία. Ιδιαίτερη εντύπωση έκανε ο μόλις 17 χρονών Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος έγινε ο νεότερος οδηγός που εκκίνησε Grand Prix στην ιστορία της Formula 1 – ρεκόρ που δεν πρόκειται να καταρριφθεί, καθώς η FIA έχει ορίσει πλέον τα 18 ως ελάχιστη ηλικία συμμετοχής.

Ο Ολλανδός της Toro Rosso (νυν Scuderia AlphaTauri) όδευε θριαμβευτικά προς τους πρώτους του βαθμούς, αλλά ο κινητήρας του παρέδωσε πνεύμα λίγο μετά το μέσον του αγώνα. Μαζί με τον Φερστάπεν, με την Toro Rosso πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στο πρωτάθλημα και ο Ισπανός Κάρλος Σάινθ Jr., γιος του θρυλικού άσσου των ράλλυ.

Σαν σήμερα το 2019, διοργανώθηκε για πρώτη φορά αγώνας απόστασης 1000 Μιλίων στη διάσημη πίστα του Σίμπρινγκ. Ο αγώνας αυτός, ανεξάρτητος από το 12ωρο event που διεξάγεται στην ίδια πίστα ετησίως, είχε ενσωματωθεί στο πρόγραμμα της Super Season του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής (WEC), σηματοδοτώντας την επιστροφή της διοργάνωσης στην αμερικανική πίστα μετά επτά χρόνια. Τα δύο υβριδικά Toyota TS050 Hybrid κυριάρχησαν και έδωσαν μεγάλη μάχη για τη νίκη.

Τελικά, αυτή κατέληξε στο #8 των Σεμπαστιέν Μπουεμί, Καζούκι Νακατζίμα και Φερνάντο Αλόνσο, με προβάδισμα ενός γύρου έναντι του #7. Το βάθρο έκλεισαν οι Μικαίλ Αλέσιν, Βιτάλι Πετρόφ και Μπρέντον Χάρτλεϊ με το μη-υβριδικό BR Engineering BR1 της SMP Racing. Η Jackie Chan DC Racing, η εργοστασιακή ομάδα της Porsche και η Dempsey-Proton Racing επικράτησαν στις κατηγορίες LMP2, GTE-Pro και GTE-Am αντίστοιχα.

Φωτογραφίες: Toyota Gazoo Racing

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!