Triumph Tiger 900: Βάζει ψηλότερα τον πήχη (vid)

Νίκος Βιτσιλάκης
Triumph Tiger 900: Βάζει ψηλότερα τον πήχη (vid)
Η νέα σειρά των «Τίγρηδων» της αγγλικής εταιρείας καταφθάνει με σημαντικά αναβαθμισμένο κινητήρα και επιδόσεις, παρέα με ολοκαίνουργια συστήματα ενεργητικής ασφάλειας.

Παρέχοντας περισσότερη ισχύ, ροπή, δυνατότητες και άνεση, είναι ξεκάθαρο πως η νέα σειρά Triumph Tiger 900 στοχεύει στη διεκδίκηση της κορυφής ανάμεσα στα ιδιαίτερα δημοφιλή Αdventure μεσαίου κυβισμού. Η νέα γκάμα περιλαμβάνει τις εκδόσεις 900 GT, GT Pro και Rally Pro, κάθε μια από τις οποίες έχει ανέβει ένα σκαλοπάτι βελτίωσης, τόσο σε απόδοση όσο και σε προδιαγραφές.

Triumph Tiger 900Φωτογραφίες: Triumph

Οι αλλαγές

Ο τρικύλινδρος κινητήρας, σήμα κατατεθέν των Tiger 900, έχει δεχθεί μια σημαντική αναβάθμιση, χωρίς όμως να ξέρουμε πως ακριβώς, με αποτέλεσμα να παρέχει 13% περισσότερη δύναμη από την προηγούμενη γενιά, δίνοντας μέγιστη ισχύ 108 ίππων και ροπή 90Nm. Με τα offset διαστήματα ανάφλεξης του στροφάλου T-plane, το νέο Tiger 900 προσφέρει βελτιωμένη απόδοση σε όλο το φάσμα στροφών και έως και 9% οικονομία καυσίμου, διατηρώντας παράλληλα και τον ιδιαίτερο χαρακτηριστικό ήχο. Τα ολοκαίνουργια συστήματα ενεργητικής ασφάλειας παρέχουν περισσότερες δυνατότητες παντού, συμπεριλαμβανομένου του ενισχυμένου φρεναρίσματος για καλύτερο έλεγχο και μειωμένες αποστάσεις ακινητοποίησης, όπως επίσης και ενός νέου συστήματος προειδοποίησης επιβράδυνσης έκτακτης ανάγκης, το οποίο ενεργοποιεί τα φώτα αλάρμ για να προειδοποεί τα οχήματα που ακολουθούν πίσω μας. Η νέα σειρά διαθέτει επίσης νέα έγχρωμη οθόνη TFT 7”, με νέα γραφικά και μενού, θύρα USB-C, καθώς και συνδεσιμότητα My Triumph Bluetooth, στάνταρ σε όλα τα μοντέλα.

Triumph Tiger 900Φωτογραφίες: Triumph

Η νέα σέλα είναι πιο επίπεδη και ευρύχωρη, θερμαινόμενη στα δύο μοντέλα Pro, σχεδιασμένη ειδικά για να παρέχει περισσότερη άνεση στις μεγάλες αποστάσεις. Υπάρχει η δυνατότητα προσαρμογής 20 χλστ στο ύψος της σέλας για όλα τα μοντέλα και μια έξτρα θερμαινόμενη χαμηλή σέλα αναβάτη που μειώνει το ύψος της κατά 20 χλστ. Αυτό προσφέρει στα μοντέλα GT χαμηλό δυνητικό ύψος θέσης οδήγησης έως και στα 800 χλστ, το οποίο σε συνδυασμό με το στενό πλάτος βελτιώνει την προσβασιμότητα των ποδιών του αναβάτη στο έδαφος. Ένα νέο σύστημα στήριξης τιμονιού με απόσβεση προσφέρει μειωμένους κραδασμούς, άρα και πιο άνετη οδήγηση, όπως και η βελτιωμένη θέση του τιμονιού στο Rally Pro, που πλέον βρίσκεται 15 χλστ πιο κοντά στον αναβάτη. Φέρνοντας ακόμη περισσότερο χαρακτήρα Tiger, η σειρά του 2024 έχει νέα πλαστικά στο ρύγχος, στο “πιλοτήριο” και στα πλαϊνά πάνελ, σε μια ενσωματωμένη σχεδίαση που δίνει μια επιθετική, επικεντρωμένη στην περιπέτεια σιλουέτα. Νέα σύγχρονα και δυναμικά σχέδια βαφής και γραφικά ολοκληρώνουν την εμφάνιση.

Διαφέρουν στην ανάρτηση και στους τροχούς

Οι εστιασμένες στο δρόμο εκδόσεις GT και GT Pro διαθέτουν ζάντες από χυτό ελαφρύ κράμα, 19" μπροστά και 17" πίσω. Η Rally Pro χρησιμοποιεί ακτινωτούς τροχούς χωρίς αεροθαλάμους και με μπροστινό τροχό 21", καθώς προορίζεται και για εκτός δρόμου χρήση. Οι καλύτερες στην κατηγορία τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες Brembo Stylema χρησιμοποιούνται και στα τρία μοντέλα, εξασφαλίζοντας κορυφαία αίσθηση και τιμές ακινητοποίησης. Η έκδοση GT διαθέτει πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι φυσιγγίων Marzocchi 45 χλστ, μονάδα πίσω ανάρτησης με χειροκίνητη ρύθμιση προφόρτισης και απόσβεσης επαναφοράς, με διαδρομές 180 και 170 χλστ (μπροστά – πίσω). Η GT Pro διαθέτει το ίδιο με τη GT πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι, ενώ πίσω έχει ηλεκτρονική λειτουργία και ρύθμιση προφόρτισης και απόσβεσης επαναφοράς με τις διαδρομές τους να μένουν απαράλλακτες. Η Rally Pro επωφελείται από πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι φυσιγγίων Showa 45 χλστ με χειροκίνητη προφόρτιση, επαναφορά και απόσβεση συμπίεσης και μονάδα πίσω ανάρτησης με ρυθμιζόμενη προφόρτιση και απόσβεση επαναφοράς, με διαδρομές 240 και 230 χλστ (μπροστά - πίσω).

Triumph Tiger 900Φωτογραφίες: Triumph

Πολλά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα

Τα βελτιστοποιημένα συστήματα ABS και ελέγχου πρόσφυσης στροφής (Cornering) διατίθενται στάνταρ και στα τρία μοντέλα. Mε το γκάζι να είναι τεχνολογίας ride-by-wire (ηλεκτρονικό), η απόδοση του κινητήρα μπορεί να αλλάξει μέσα από τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Road, Rain, Sport και Off-Road). Η έκδοση GT Pro έχει ένα παραπάνω, ονόματι Rider Programmable, που δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να παραμετροποιήσει όλα τα βοηθήματα έτσι όπως του αρέσει. Τέλος, η έκδοση Rally Pro έχει έξι συνολικά, με την επιπλέον λειτουργία Off-Road Pro να απενεργοποιεί πλήρως το ABS και τον έλεγχο πρόσφυσης όταν οδηγούμε γρήγορα στο χώμα. Ο μονόδρομος υποβοηθούμενος συμπλέκτης (Assist & Slip) είναι τοποθετημένος και στα τρία μοντέλα, αφενός προσφέρονντας μαλακή λειτουργία στη μανέτα και αφετέρου εξαλείφοντας τις αναταράξεις του πίσω τροχού στα απανωτά κατεβάσματα. Τα μοντέλα Pro είναι επίσης εξοπλισμένα με το σύστημα Triumph Shift Assist, που επιτρέπει αλλαγές ταχυτήτων προς κάθε κατεύθυνση χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη.

Triumph Tiger 900Φωτογραφίες: Triumph

Μείνετε συνδεδεμένοι

Το σύστημα My Triumph Connectivity είναι πλέον στάνταρ σε όλα τα μοντέλα Tiger 900. Μουσική, τηλέφωνο και πλοήγηση με τη σειρά, είναι όλα προσβάσιμα μέσω της νέας διαισθητικής και ευανάγνωστης οθόνης TFT 7”. Θερμαινόμενα γκριπ και σέλες συν ένα σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPMS) είναι επίσης στάνταρ και στα δύο μοντέλα Pro.

Περισσότερη άνεση

Ακόμη και το σχήμα του ρεζερβουάρ καυσίμου των 20 λίτρων έχει μελετηθεί προσεκτικά για να παρέχει την ιδανική θέση οδήγησης, είτε ο αναβάτης οδηγεί καθιστός, είτε όρθιος, Μια ρυθμιζόμενη σε πέντε θέσεις ζελατίνα εκτείνεται έως και 50 χλστ πάνω/κάτω, διασφαλίζοντας ότι κάθε σωματότυπος θα βρει την προστασία που χρειάζεται. Μελετημένη είναι και η θέση του/της συνεπιβάτη/συνεπιβάτισας, που αφενός διαθέτει άπλετο χώρο και αφετέρου τεράστιες χειρολαβές.

Triumph Tiger 900Φωτογραφίες: Triumph

Χρώματα, διάθεση, τιμές

Τρία εντυπωσιακά νέα σχέδια βαφής και γραφικά είναι διαθέσιμα για κάθε μοντέλο. Οι GT και GT Pro σε Snowdonia White ως στάνταρ, με δύο premium επιλογές βαφής, Graphite/Sapphire Black και Carnival Red/Sapphire Black. Η Rally Pro είναι διαθέσιμη σε Carbon Black και Sapphire Black, με δυνατότητα αναβάθμισης στα εντυπωσιακά Ash Grey/Intense Orange ή Matt Khaki Green/ Matt Phantom Black. Ένα νέο τελικό εξάτμισης Akrapovič βρίσκεται στην κορυφή της εκτεταμένης λίστας με περισσότερα από 50 αξεσουάρ, ενώ οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τέσσερα προσαρμοσμένα πακέτα αξεσουάρ, τα κιτ Performance, Protection, Trekker και Expedition.

Οι δύο εκδόσεις Pro βρίσκονται ήδη στη χώρα μας, με την αντίστοιχη GT να αναμένεται λίαν συντόμως. Οι τιμές τους έχουν καθοριστεί ως εξής:

- 900 GT στα 14.490€
- 900 GT PRO στα 16.490€
- 900 RALLY PRO στα 17.290€

Triumph Tiger 900Φωτογραφίες: Triumph

Χαρακτηριστικά Tiger 900 2024

- Βελτιστοποιημένο ABS και έλεγχος πρόσφυσης στροφής με IMU
- Έως έξι προγράμματα οδήγησης, που περιλαμβάνουν τα Road, Rain, Sport και Off-Road, συν το Rider Configurable για τις GT Pro και Rally Pro και το πρόγραμμα Off-- -- Road Pro μόνο για τη Rally Pro
- Πλήρης φωτισμός LED, προβολέας DRL
- Triumph Shift Assist – Για αλλαγή ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη (GT Pro & Rally Pro)
- Θερμαινόμενα γκριπ και σέλες (GT Pro & Rally Pro)
- Φωτιζόμενοι διακόπτες
- Σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (GT Pro & Rally Pro)
- Φρένα Brembo Stylema Monobloc
- Ανάρτηση κορυφαίων προδιαγραφών και συγκεκριμένη για κάθε μοντέλο
- Ρυθμιζόμενη ζελατίνα & ρυθμιζόμενο ύψος σέλας
- Ρεζερβουάρ 20 λίτρων

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!