F1 - Πώς θα είναι τα μονοθέσια του 2026

F1 - Πώς θα είναι τα μονοθέσια του 2026
Νέες πληροφορίες βλέπουν το φως της δημοσιότητας σχετικά με τη μορφή των μονοθεσίων που θα συνθέσουν τη νέα εποχή της Formula 1.

Σε λιγότερο από τρία χρόνια, το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ ετοιμάζεται για τη μεγαλύτερη αλλαγή στην ιστορία του, όσον αφορά τους τεχνικούς κανονισμούς. Η FIA σε συνεργασία με τις ομάδες βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία για τη διαμόρφωση των κανονισμών.

Εμφανισιακά τα μονοθέσια θα αλλάξουν πλήρως από τα τωρινά, ενώ θα υιοθετηθούν νέοι κανονισμοί στις υβριδικές μονάδες ισχύος. Σε σύγκριση με τις αλλαγές του 2022, αυτές που θα δούμε στη Formula 1 το 2026 θα είναι σημαντικά μεγαλύτερων διαστάσεων.

Audi F1

Μονάδες Ισχύος

Οι πρώτες πληροφορίες σχετικά με τις νέες μονάδες ισχύος «βλέπουν» το φως της δημοσιότητας. Σύμφωνα με το AMuS, η αρχιτεκτονική των V6 κινητήρων δεν θα έχει μεγάλες αλλαγές, με το κατώτατο όριο βάρους να είναι 130 κιλά, ενώ το βάρος του τούρμπο ορίζεται στα 12 κιλά. Η MGU-K θα ζυγίζει 16 κιλά ενώ η μπαταρία 35.

Συνολικά οι μονάδες ισχύος θα ζυγίζουν 193 κιλά, 23% πάνω σε σχέση με την τωρινή γενιά.

F1 2026

Μονοθέσια από το μηδέν

Τα τωρινά μονοθέσια ζυγίζουν 798 κιλά (δίχως καύσιμα στο ντεπόζιτο) και με τις παραπάνω αλλαγές, το βάθος θα αυξηθεί πάνω από τα 800 κιλά. Όμως η FIA κάνει μεγάλες προσπάθειες ώστε να μειωθεί συνολικά το βάρος των μονοθεσίων. Ο αρχικός στόχος ήταν η μείωση του βάρους κατά 50 κιλά, όμως αυτό φαίνεται πως δεν μπορεί να επιτευχθεί. Ως πρώτο βήμα, επιθυμεί τη μείωση κατά 20 κιλά.

Υπάρχουν σκέψεις από την παγκόσμια ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού να αφήσει ελεύθερο το κατώτατο όριο στις ομάδες, κάτι που έχουν ήδη ζητήσει. Αυτό ωστόσο δημιουργεί ζητήματα ασφαλείας, καθώς υπάρχει το ενδεχόμενο οι ομάδες να θυσιάσουν μέρος της ασφάλειας των μονοθεσίων, ώστε να τα κάνουν ταχύτερα. Ο τομέας που η τεχνική ομάδα της οποίας ηγούνται οι Νικόλας Τομπάζης και Πατ Σίμοντς (από FIA και F1 αντίστοιχα) θεωρεί πως μπορεί να υπάρξουν... εκτπώσεις, είναι οι αναρτήσεις.

Audi F1

Όσον αφορά τις διαστάσεις των μονοθεσίων, αυτές αναμένεται να αλλάξουν, το ίδιο και το μέγεθος των ελαστικών. Το πλάτος μειώνεται από τα 200 εκατοστά στα 190 εκατοστά, ενώ το μεταξόνιο των μονοθεσίων από τα 360 εκατοστά στα 340 εκατοστά. Ο Σίμοντς μάλιστα πιστεύει πως μπορεί να επιτευχθεί ο στόχος των 330 εκατοστών.

Αεροδυναμική σε νέο επίπεδο

Οι προσομοιώσεις κάνουν λόγο για 40% μείωση στην αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων σε σχέση με τα φετινά. Λόγω των ενεργών αεροδυναμικών εξαρτημάτων, που ακόμα δεν έχει καθοριστεί το μέγεθός τους, η ταχύτητα των αγωνιστικών θα είναι παραπλήσια με σήμερα.

Επιπλέον αλλαγές στην αρχιτεκτονική των μονοθεσίων θα μειώσουν την επίδραση των αεροδυναμικών βοηθημάτων όπως το DRS στις μάχες. Σύμφωνα με τον Σίμοντς, ορισμένες ιδέες που δεν εφαρμόστηκαν στους τωρινούς κανονισμούς θα υιοθετηθούν σε αυτούς του 2026. Με στόχο να μπορούν τα μονοθέσια να μάχονται δίχως να επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τον ακάθαρτο αέρα.

Φωτογραφίες: Mark Antar, Audi

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!