Formula 1: H Nike και o… Τζόρνταν, πατούν φρένο στον Φερστάπεν

Formula 1: H Nike και o… Τζόρνταν, πατούν φρένο στον Φερστάπεν
Ο αμερικανικός κολοσσός αποτελεί ανυπέρβλητο εμπόδιο στα επιχειρηματικά πλάνα του παγκόσμιου πρωταθλητή της F1.

Ο Μαξ Φερστάπεν έχει μάθει να μάχεται εντός πίστας, στη συγκεκριμένη περίπτωση αναγκάζεται να το κάνει και εκτός. Μόνο που αυτή τη φορά, το επιθετικό οδηγικό του στιλ δεν επηρεάζει την έκβαση της «μάχης», η οποία φαντάζει ήδη χαμένη.

Τι είναι τα Max 1

Ή καλύτερα, τι θα ήταν τα Max 1; Έτσι είχε βαφτίσει ο οδηγός της Red Bull Racing τη σειρά ειδών ρουχισμού που ετοιμαζόταν να λανσάρει, ώστε να εκμεταλλευτεί επιχειρηματικά την τεράστια επιτυχία του στη Formula 1.

O Μαξ Φερστάπεν στη Σαουδική Αραβία

Ένα brand που αν κρίνουμε από τους πορτοκαλί στρατούς που βλέπουμε στις πίστες του κόσμου, θα τον έκανε να θησαυρίσει. Ωστόσο, το όλο εγχείρημα μπαίνει αναγκαστικά στα pits, για άγνωστο χρονικό διάστημα.

Ο Μάικλ Τζόρνταν και η Nike

O θρύλος της πορτοκαλί μπάλας δεν είχε πρόβλημα με τον Φερστάπεν, είχε όμως η επί σειρά ετών συνεργάτιδά του, Nike. Γιατί ο αμερικανικός κολοσσός θεώρησε πως το όνομα “Max 1”, μπορεί να συνδεθεί στην αντίληψη του καταναλωτή με το δικό της, θρυλικό “Air Max”.

Έτσι, στράφηκε σε ένα διαιτητικό όργανο, που θα μπορούσε να αξιολογήσει όλες τις προεκτάσεις του θέματος και να κρίνει αν ο παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί εμπορικά το πιασάρικο η αλήθεια είναι, “Max 1”.

Άκυρο Max

Την απόφαση σχετικά με την ελευθερία της χρήσης του “Max 1” την πήρε το Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Μπενελούξ – επίσημος φορέας που είναι υπεύθυνος για την καταχώρηση εμπορικών σημάτων. Και η απόφασή του δεν χαροποίησε τον 25χρονο.

O Μαξ Φερστάπεν στη Σαουδική Αραβία

Συγκεκριμένα, έκρινε πως το παρόμοιο όνομα θα μπέρδευε το κοινό, που θα υπέθετε πως τα “Max 1” θα είναι νέα σειρά ειδών ρουχισμού της Nike.

Η απόφαση

«Και τα δύο εμπορικά σήματα περιέχουν τη λέξη MAX, αν και σε διαφορετική θέση. Στα εμπορικά σήματα που επικαλούνται, τα στοιχεία AIR και MAX έχουν ίση βαρύτητα στη συνολική εντύπωση. Στο επίμαχο σημείο, η έμφαση δίνεται στη λέξη MAX. Ο αριθμός 1 θα θεωρηθεί ως προδιαγραφή MAX. Σε αυτό το βαθμό τα σήματα έχουν ομοιότητες.
Τα εν λόγω προϊόντα (Nike και Max) είναι εν μέρει πανομοιότυπα και εν μέρει παρόμοια. Οπτικά και ακουστικά, υπάρχει ένας ορισμένος βαθμός ομοιότητας μεταξύ των σημάτων.
Βάσει αυτών και των άλλων παραγόντων που προαναφέρθηκαν και λόγω της αλληλεξάρτησής τους, το Γραφείο θεωρεί ότι υπάρχει κίνδυνος σύγχυσης υπό την έννοια ότι το κοινό μπορεί να πιστεύει ότι τα προϊόντα που καλύπτονται από τα επικαλούμενα εμπορικά σήματα και αυτά του επίδικου σημείου, ανήκουν στην ίδια επιχείρηση ή, κατά περίπτωση, σε οικονομικά συνδεδεμένες εταιρείες.
Δεδομένου ότι είναι κοινή πρακτική στον τομέα της ένδυσης το ίδιο σήμα να διαμορφώνεται με διαφορετικούς τρόπους, το σχετικό κοινό μπορεί επίσης να πιστεύει ότι το επίμαχο σήμα είναι υποσήμα του αντιπάλου (Nike)
».



Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!