40 χρόνια Fiat Uno: Τι συμβόλιζαν οι ελέφαντες, ο πιγκουίνος και το γουρουνάκι (vid)

40 χρόνια Fiat Uno: Τι συμβόλιζαν οι ελέφαντες, ο πιγκουίνος και το γουρουνάκι (vid)

40 χρόνια Fiat Uno: Τι συμβόλιζαν οι ελέφαντες, ο πιγκουίνος και το γουρουνάκι (vid)
Για το λανσάρισμα του αυτοκινήτου πόλης το 1983, η Fiat χρησιμοποίησε μία αντισυμβατική διαφήμιση.

Μετρώντας 9 εκατομμύρια πωλήσεις, το Fiat Uno έχει περάσει στην ιστορία ως ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα αυτοκίνητα πόλης του 20ού αιώνα. Ο διάδοχος του 127 σημάδεψε την ιστορία της ιταλικής μάρκας και κατέκτησε τους δρόμους από το 1983. Μάλιστα βραβεύτηκε ως Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 1984.

Εκτός από την έξυπνη σχεδίαση, η δημιουργικότητα της ομάδας της Fiat δεν εξαντλήθηκε μόνο στο ίδιο το αυτοκίνητο, αλλά και στον τρόπο της προώθησής του. Η ξεχωριστή διαφημιστική του καμπάνια τάραξε τα νερά στο χώρο της επικοινωνίας, όπως εξηγεί ο Ρομπέρτο Τζιολίτο, σχεδιαστής και επικεφαλής του τμήματος Heritage της Stellantis. Η παρουσίαση του Uno είχε γίνει στο Cape Canaveral στη Φλόριντα, το «σπίτι» του διαστημικού προγράμματος των ΗΠΑ.

Fiat Uno

Για την παρουσίαση των προηγμένων χαρακτηριστικών του Uno, η Fiat αξιοποίησε τον δημοφιλή σκιτσογράφο Τζιόρτζιο Φορατίνι, ο οποίος εξάντλησε τη δημιουργική του δεινότητα για να μιλήσει στο κοινό για το νέο μοντέλο. Η καμπάνια του Φορατίνι μετέφερε τον κόσμο του αυτοκινήτου στον κόσμο της φαντασίας και των καρτούν. Δημιουργώντας τέσσερις συμπαθείς χαρακτήρες, δύο ελέφαντες, έναν πιγκουίνο και ένα γουρουνάκι-κουμπαρά, ο Φορατίνι βρήκε τον πλέον ευρηματικό τρόπο για να επικοινωνήσει τα πλεονεκτήματα του Uno.

Ο πρώτος ελέφαντας εξέφραζε την κορυφαία άνεση που προσέφερε το μοντέλο, ο πιγκουίνος την κομψότητα του, το γουρουνάκι την οικονομία και το δεύτερο ελεφαντάκι το δυναμικό χαρακτήρα του Uno. Τα σκίτσα δεν αποτελούσαν υπερβολή των δυνατοτήτων του μοντέλου, με το κάθε ένα να ανταποκρίνεται απόλυτα στα καινοτόμα χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα το γρήγορο ελεφαντάκι αντιπροσώπευε τους αποδοτικούς κινητήρες, με κορυφαίο όλων το νέο τότε FIRE, σύνολο που λανσαρίστηκε με το UNO και άλλαξε για πάντα την ιστορία της μάρκας. Ο ελέφαντας που θύμιζε πολυθρόνα αντιπροσώπευε την κορυφαία εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων και το συνολικά υψηλό επίπεδο άνεσης. Αντίστοιχα ο κομψός πιγκουίνος τόνιζε την αναβαθμισμένη ποιότητα και τη φινέτσα του σχεδιασμένου από τον Giugiaro αμαξώματος. Τέλος το γουρουνάκι-κουμπαράς εστίαζε στην οικονομία καυσίμου, αλλά και στο συνολικά χαμηλό κόστος χρήσης που προσέφερε το Uno.

Η καμπάνια είχε εξαιρετική απήχηση και συνετέλεσε στην τεράστια εμπορική επιτυχία που γνώρισε το Uno. Η περίπτωση αποτελεί ένα από τα ιδανικά παραδείγματα στην ιστορία της διαφήμισης, όπου η αρτιότητα ενός προϊόντος συνδυάστηκε με μια εξίσου άρτια καμπάνια επικοινωνίας μεγιστοποιώντας το αποτέλεσμα σε επίπεδο εικόνας και εμπορικής επίδοσης.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!