Οι ιδιοκτήτες των plug-in υβριδικών δεν τα φορτίζουν όσο συχνά νομίζουμε

Κώστας Παστρίμας
Οι ιδιοκτήτες των plug-in υβριδικών δεν τα φορτίζουν όσο συχνά νομίζουμε
Για να είναι «πράσινο» ένα plug-in υβριδικό όχημα πρέπει να χρησιμοποιείται σωστά.

Τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν σε μια μελέτη από το Διεθνές Συμβούλιο για τις Καθαρές Μεταφορές (ICCT) δείχνουν ότι οι οδηγοί των plug-in υβριδικών οχημάτων χρησιμοποιούν τον ηλεκτρικό κινητήρα πολύ λιγότερο από ό,τι υποτίθεται ότι το κάνουν, σύμφωνα με τις επίσημες μετρήσεις. Αυτό σημαίνει ότι τα οχήματα χρησιμοποιούν περισσότερο καύσιμο για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης τους από ό,τι υπολογίζουν οι ρυθμιστικές αρχές.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι στις ΗΠΑ το ποσοστό της οδήγησης που γίνεται με τη χρήση αποκλειστικά του ηλεκτροκινητήρα είναι 26 έως 56 τοις εκατό χαμηλότερο από ό,τι υποθέτει η EPA (η αμερικανική Ρυθμιστική Αρχή Περιβάλλοντος). Ως αποτέλεσμα, η πραγματική κατανάλωση καυσίμου τείνει να είναι 42 έως 67 τοις εκατό υψηλότερη από τις επίσημες εκτιμήσεις.

Τα δεδομένα αυτά μπορεί να έχουν μεγάλη σημασία, καθώς τα plug-in υβριδικά οχήματα σε πολλές χώρες τυγχάνουν φοροαπαλλαγών και γενικότερα ευνοϊκής μεταχείρισης καθώς θεωρούνται πιο «οικολογικά» από τα συμβατικά. Για να είναι όντως όμως έτσι, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται με τον ενδεδειγμένο τρόπο.

Το ICCT προτείνει, για παράδειγμα, ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να υποχρεωθούν να αναφέρουν τα δεδομένα που συλλέγουν από τα οχήματα και θα μπορούσαν να επιβληθούν ελάχιστες απαιτήσεις ηλεκτρικής αυτονομίας κατά την οδήγηση - ένα σύστημα που πρωτοπαρουσιάστηκε στην Καλιφόρνια.

Σε κάθε περίπτωση, οι επίσημες τιμές κατανάλωσης καυσίμου στα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ίσως θα έπρεπε να αναθεωρηθούν - φυσικά προς τα πάνω.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!