WRC, Ράλλυ Καταλονίας: Ξέφυγε ο Οζιέ (vid)

Πάνος Σεϊτανίδης
WRC, Ράλλυ Καταλονίας: Ξέφυγε ο Οζιέ (vid)
Ο οδηγός-θρύλος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ είναι πολύ κοντά στην πρώτη του νίκη για το 2022.

Μπορεί την Παρασκευή ο Σεμπαστιέν Οζιέ να είχε βρει αντίπαλο δέος στο πρόσωπο του Κάλε Ροβάνπερα, ωστόσο το Σάββατο «του ανήκε». Ο οδηγός της Toyota Gazoo Racing κέρδισε τέσσερις από τις επτά ειδικές διαδρομές του σκέλους και αύξησε το προβάδισμά του από τα 4.8, στα 20.7 δευτερόλεπτα.

Με την τελευταία ημέρα μάχης στο Ράλλυ Καταλονίας-Ισπανίας που αποτελεί τον δωδέκατο και προτελευταίο γύρο της σεζόν για το WRC να είναι… μισή σε σχέση με το σκέλος του Σαββάτου, ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είναι αγκαλιά με την πρώτη του φετινή νίκη.

Πρώτη νίκη με το υβριδικό θηρίο

Ακολουθώντας πρόγραμμα συμμετοχής σε περιορισμένο αριθμό ράλλυ, ο 38χρονος δεν είχε καταφέρει να βελτιώσει την έως τώρα συγκομιδή των 54 νικών στην πλούσια καριέρα του στο WRC.

Μάλιστα, γλίτωσε και από την πίεση του διαδόχου του στο θρόνο, όταν ο Ροβπάνπερα επέλεξε λάθος χαρτογράφηση στην εκκίνηση της ΕΔ El Montmell. Αυτό έριξε τον Φινλανδό τρίτο, πίσω από τον Τιερί Νεβίλ που με τη σειρά τους, πάλευε όλη μέρα με την ισορροπία του Hyundai i20 N Rally 1, ακροβατώντας ανάμεσα στην υπερστροφή και τη υποστροφή.

Οι δηλώσεις του Οζιέ

«Ήταν άλλη μία καλή ημέρα. Είναι ωραίο να έχεις τόση ταχύτητα και να αυξάνεις το προβάδισμα σε κάθε ειδική, όπως συνέβη σήμερα. Απολαμβάνω την οδήγηση του GR Yaris και θα ήταν ωραίο να πάρω τη νίκη. Όμως πρέπει πρώτα να τελειώσω τη δουλειά. Στόχος είναι να μείνω μακριά από προβλήματα», είπε ο Γάλλος.

Σεμπαστιέν Οζιέ

Ο Οζιέ που ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει τις προθέσεις του ενόψει του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος του 2023, χρειαζόταν ένα καλό αποτέλεσμα για να… ανάψει και πάλι τη φλόγα μέσα του.

Ο ανταγωνισμός

Νεβίλ και Ροβάνπερα θα έχουν πλέον τη δική τους κόντρα, με μόλις 1.4 δευτερόλεπτα να τους χωρίζουν. Ο Όιτ Τάνακ είναι έτοιμος να εκμεταλλευτεί κάθε λάθος τους, είναι άλλα 14.5 δευτερόλεπτα πιο πίσω, έχοντας μία ημέρα δίχως προβλήματα.

Αντίθετα, ο teammate του στη Hyundai Motorsport, Ντάνι Σόρντο, είχε ένα πολύ δύσκολο πρωινό. Ευτυχώς για τον τοπικό ήρωα, οι αλλαγές που έκανε στο set-up στο service, απέδωσαν καρπούς. Ωστόσο, είναι πια μακριά από την πρώτη τετράδα και πρέπει να προσέχει και τα νότα του.

Το ατύχημα του Γκρίνσμιθ

Ο μεγάλος χαμένος της ημέρας ήταν ο Γκας Γκρίνσμιθ. Ο Βρετανός βρισκόταν στη δέκατη θέση της γενικής κατάταξης όταν στην ενδέκατη ειδική διαδρομή, τη μήκους 24.18 χιλιομέτρων «El Montmell», έπεσε θύμα υποστροφής σε μία δεξιά καμπή και η συνέχεια ήταν καταστροφική.

Το Puma Rally1 χτύπησε στις μπαριέρες και άρχισε η αποσυναρμολόγηση! Δείτε περισσότερα στο video που ακολουθεί…

Η κατάταξη

Σε αντίθεση με όσα είχαμε δει στα σκληρά ράλλυ που προηγήθηκαν στη σεζόν, μετά το φινάλε και του Σαββάτου, η πρώτη δεκάδα είναι γεμάτη από εργοστασιακά Rally1 αφού είχαμε μόνο την απώλεια του Γκρίνσμιθ! Αναλυτικά:

1 Οζιέ (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 2h10m18.5s
2 Νεβίλ (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +20.7s
3 Ροβάνπερα (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +22.1s
4 Τάνακ (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +36.6s
5 Σόρντο (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +1m13.2s
6 Έβανς (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1m27.6s
7 Μπριν (Ford Puma Rally1 HYBRID) +1m39.7s
8 Κατσούτα (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1m58.6s
9 Φουρμό (Ford Puma Rally1 HYBRID) +2m13.7s
10 Λουμπέ (Ford Puma Rally1 HYBRID) +2m59.2s

Το σκέλος της Κυριακής

Η τρίτη και τελευταία ημέρα δράσης στην Ιβηρική Χερσόνησο είναι η μικρότερη του φετινού Ράλλυ Καταλονίας-Ισπανίας. Περιλαμβάνει συνολικά 56.10 αγωνιστικά χιλιόμετρα, που απλώνονται σε τέσσερις ειδικές διαδρομές. Πρόκειται για διπλά περάσματα από τις ΕΔ Pratdip (12.15km) και Riudecanyes (15.90km)

Με το πρωτάθλημα οδηγών να έχει ήδη κριθεί, αυτό το Σαββατοκύριακο είναι εξαιρετικά πιθανό να κριθεί και εκείνο των κατασκευαστών, υπέρ της Toyota Gazoo Racing WRT.

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!