Formula 1: H FIA αλλάζει τους κανονισμούς για το 2023

Formula 1: H FIA αλλάζει τους κανονισμούς για το 2023
Μία σειρά από αλλαγές στους αγωνιστικούς και τεχνικούς κανονισμούς της F1 ανακοίνωσε η FIA, μετά από συνεδρίαση του Παγκοσμίου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.

Παρά το γεγονός πως απομένουν τέσσερις αγώνες για να ολοκληρωθεί η φετινή σεζόν της Formula 1, οι ομάδες, οι οδηγοί και η Παγκόσμια Ομοσπονδία προετοιμάζονται ήδη για το 2023. Η FIA ανακοίνωσε μετά από συνεδρίαση του Παγκοσμίου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΠΣΜΑ), μία σειρά από αλλαγές που θα ισχύσουν από την επόμενη χρονιά.

Τα μονοθέσια των ομάδων για το 2023 θα έχουν μεγαλύτερους καθρέπτες ώστε να υπάρχει περισσότερη ορατότητα για τους οδηγούς και λιγότερα τυφλά σημεία. Αυτό είναι ακόμη ένα μέτρο που λαμβάνεται υπέρ της ασφάλειας των οδηγών από την FIA, και το έχουμε δει να δοκιμάζεται ήδη στις ελεύθερες δοκιμές του Grand Prix Ολλανδίας.

Σέρχιο Πέρεζ

Στον τομέα της ασφάλειας, ανακοινώθηκαν επίσης μέτρα ενίσχυσης του roll hoop των μονοθεσίων, που βρίσκονται πάνω από το κεφάλι του οδηγού. Η αλλαγή αυτή έρχεται έπειτα από το τρομακτικό ατύχημα που είχε ο Γκουάνγιου Ζου στην εκκίνηση του Grand Prix Μ. Βρετανίας, ένα ατύχημα που σόκαρε τους πάντες.

Γκουάνγιου Ζου

Η FIA διαπίστωσε επίσης διαδικαστικά προβλήματα στην περίπτωση του γερανού που εισήλθε στην πίστα στο δεύτερο γύρο του Grand Prix Ιαπωνίας και ενώ ακόμα υπήρχαν μονοθέσια. Πλήρης έκθεση σχετικά με το τι ακριβώς συνέβη - κάτι που προκάλεσε το θυμό των οδηγών και όχι μόνο - αναμένεται να δημοσιευθεί σύντομα.

Οι μεγάλες αλλαγές στους Αγωνιστικούς Κανονισμούς εστιάζουν στις ποινές των οδηγών στη θέση εκκίνησής τους και το πώς καθορίζεται η σειρά αυτή. Πλέον το Άρθρο 28,3 αναφέρει πως όταν ένας οδηγός συγκεντρώσει πάνω από 15 θέσεις ποινής συνολικά σε ένα αγωνιστικό τριήμερο, τότε μετατρέπεται αυτόματα σε «back of the grid».

F1 Ιταλία

Όπως ισχύει και φέτος, αν δύο ή παραπάνω οδηγοί έχουν «back of the grid» θα εκκινήσουν με βάση το ποιος έγραψε τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές. Το ίδιο θα ισχύει εφόσον έχουν τον ίδιο αριθμό θέσεων ποινής κι ας είναι μικρότερος από 15 θέσεις.

Οι αλλαγές αυτές έρχονται έπειτα από τη σύγχυση που προκλήθηκε στο Βέλγιο και στην Ιταλία, όπου είχαμε τους μισούς οδηγούς με ποινές στην εκκίνηση και ώρες μετά τις κατατακτήριες δοκιμές να μην γνωρίζουμε τη σύνθεση του grid. Επιπλέον, ορισμένες ομάδες προσπάθησαν κατά τη διάρκεια της σεζόν να εκμεταλλευτούν την ερμηνεία του κανονισμού ώστε να μην δεχθούν ποινή «back of the grid» οι οδηγοί τους.

Φωτογραφίες: Redbullcontentpool.com, Sauber media, Getty

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!