Test Ride Voge 500 AC: Κλασική φινέτσα με σύγχρονη απόδοση

Βασίλης Ορφανός
Test Ride Voge 500 AC: Κλασική φινέτσα με σύγχρονη απόδοση
Το Voge 500 AC έχει αισθητική νεο-ρετρό, σε επίπεδο απόδοσης όμως δεν κοιτά το παρελθόν αλλά το παρόν και το μέλλον.

Η εταιρεία κατασκευής μοτοσικλετών Voge ξεκίνησε κατασκευάζοντας κινητήρες και μοτοσικλέτες για την εγχώρια αγορά της Κίνας αλλά πολύ σύντομα έβαλε ψηλά τον πήχη στην ποιότητα και στην αξιοπιστία των μοτοσικλετών της, με αποτέλεσμα να υπογράψει συμβόλαια με μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες μοτοσικλετών. Με βάση όλη αυτή την υποδομή, την τεχνογνωσία και την εμπειρία που αποκόμισε όλα αυτά τα χρόνια, ήρθε η ώρα να κατασκεύασες και τις δικές τις μοτοσυκλέτες για την παγκόσμια αγορά. Μία απ' αυτές είναι η Voge 500 AC της δοκιμής μας.

Κλασική αισθητική

Η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα συνδυάζει μια κλασική αισθητικά πινελιά, που παντρεύεται με τη σύγχρονη τεχνολογία. Αυτή η συνάντηση με τα κομψά σχήματα του παρελθόντος, περνάει σε πιο σύγχρονες σχεδιαστικά γραμμές στο σήμερα, κάνοντας να έχουμε στα χέρια μας τη νέα 500 All Classic μοτοσικλέτα.

Παραλαμβάνοντας την από την επίσημη αντιπροσωπεία της, με την πρώτη ματιά σε κερδίζει το ρετρό με το σύγχρονο σχήμα της, η μορφή της θα έλεγα καλύτερα. Άλλωστε η εμφάνιση της είναι αυτό που την κάνει αμέσως να ξεχωρίζει.

voge 500 ac

Η θέση οδήγησης σε φέρνει σε μια όρθια και πολύ βολική στάση, καθώς στο ρεζερβουάρ σχήματος δάκρυ των 19 λίτρων, τα γόνατα «κουμπώνουν» σωστά στο κάτω μέρος του. Τα πόδια έχουν καλές γωνίες στους μαρσπιέδες της, χαρίζοντας άνεση σε συνδυασμό με την ευρύχωρη και άνετη σέλα.

Το τιμόνι είναι φαρδύ και άνετο με καλές γωνίες για τους καρπούς. Γυρίζεις τον διακόπτη λειτουργίας της στη θέση ον και αμέσως ενεργοποιείται η έγχρωμη TFT οθόνη των 5 ιντσών, παρέχοντας όλες τις χρήσιμες ενδείξεις που χρειάζεται ο αναβάτης. Στροφόμετρο, ταχύμετρο, ενδείξεις εξωτερικής θερμοκρασίας και κινητήρα, ρολόι, αυτονομία καυσίμου, πίεση των ελαστικών, ταχύτητα στο κιβώτιο και όλα αυτά με αυτόματη ρύθμιση της φωτεινότητας ανάλογα με τις εξωτερικές συνθήκες σε ημέρα ή νύχτα αφού αλλάζει ο χρωματισμός της. Διαθέτει ακόμα και συνδεσιμότητα bluetooth, κάτι που επιτρέπει στον αναβάτη να βλέπει όλες τις ειδοποιήσεις του τηλεφώνου του.

Σύγχρονος κινητήρας

Πατώντας το μπουτόν της μίζας, ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας της των 471 κ.εκ. έρχεται αμέσως στη ζωή. Είναι αθόρυβος με προδιαγραφές Euro 5. Πρόκειται για ένα σύγχρονο υδρόψυκτο μηχανικό σύνολο με αντί-κραδασμοκό άξονα, τετραβάλβιδες κεφαλές και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους. Αυτό τον κάνει να αποδίδει 46 ίππους/ 8.500 σ.α.λ. με ροπή στρέψης 44,5 Νm/7000 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός έχει εξοπλιστεί με ψεκασμό της Bosch και διαθέτει μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων με ένα τελείως νέο συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης.

voge 500 ac

Το κιβώτιο είναι μαλακό και ακριβές σε αίσθηση με κοντές σχέσεις μετάδοσης. Η οδήγηση της Voge 500 AC μέσα στην πόλη είναι άνετη, φιλική και κινείσαι με χαρακτηριστική άνεση. Σε αυτό το φαινόμενο βοηθάει πάρα πολύ η αναλογία βάρους, αφού βρίσκεται στην ιδανική σχέση 50:50, γεγονός που εγγυάται σωστή οδική συμπεριφορά με μεγάλη ευκολία στην οδήγηση.

Το πλαίσιο της είναι κατασκευασμένο από ατσάλινους στρογγυλούς σωλήνες που έχουν κοπεί με λέιζερ έχοντας ρομποτική συγκόλληση και είναι ανοικτού τύπου, με τον κινητήρα να είναι ενεργό μέρος του στο κάτω του άκρο. Τα οφέλη του συγκεκριμένου πλαισίου είναι ορατά στην οδική της συμπεριφορά, κάνοντας τον αναβάτη να χαίρεται την οδήγηση της κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

Καλά περιφερειακά

Άλλο ένα σημαντικό σημείο για την ευκολία και την άνεση της Voge 500 AC στην καθημερινή οδήγηση προέρχεται από τις αναρτήσεις της KYB ( Καγιάμπα), αφού στο μπροστινό της έχουμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 41 χιλ. ενώ στο πίσω τμήμα της συναντάμε ένα μόνο ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, που συνεργάζεται με μοχλικό σύστημα που εδράζεται πάνω σε ένα αλουμινένιο και ασύμμετρο ψαλίδι.

voge 500 ac

Περνώντας στα φρένα συναντάμε κορυφαία σύνολα με διπίστονες δαγκάνες της Nissin μπροστά με δύο δίσκους των 298 χιλ. ενώ πίσω διαθέτει ένα μονό δίσκο 240 χιλ. με δαγκάνα της Nissin όπου όλα αυτά μαζί συνδυάζονται με το δικάναλο σύστημα ABS της Bosch προσφέροντας την ιδανική ασφάλεια που χρειάζεται ένας αναβάτης και στο φρενάρισμα. Σε όλη την διάρκεια της δοκιμής μας τα φρένα λειτούργησαν άψογα χωρίς να ενεργοποιηθεί πουθενά το ABS.

Σε αυτό το γεγονός βοήθησαν πάρα πολύ τα ελαστικά Angel GT της Pirelli, τα οποία εξασφαλίζουν υψηλή πρόσφυση στο δρόμο παρέχοντας παράλληλα μεγάλη αντοχή στο χρόνο και είναι πολύ αποτελεσματικά στη διασπορά του νερού σε περίπτωση βροχής. Τα ελαστικά αυτά σε συνδυασμό με τους τροχούς από ελαφρύ κράμα των 17 ιντσών παρέχουν την κατάλληλη ευελιξία για την κίνηση εντός πόλης. Το μόνο που θα θέλαμε θα ήταν ένα μικρό φαίρινγκ για καλύτερη προστασία από τον αέρα όταν τα χιλιόμετρα αγγίξουν και ξεπεράσουν τα 150 χιλ./ώρα που βρίσκεται και η τελική της.

voge 500 ac

Άλλο ένα θετικό στοιχείο που αξίζει να τονίσουμε είναι η μικρή κατανάλωση καυσίμου, που δεν ξεπερνά τα 4,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Σε αυτό βοηθάει το σχετικά χαμηλό βάρος και φυσικά ο κινητήρας, που είναι γραμμικός, χωρίς ξεσπάσματα.

Προσωπικά μου άρεσε η συμβίωση μαζί της. Η Voge 500 είναι μια τίμια μοτοσικλέτα με υψηλή ποιότητα κατασκευής. Προσφέρει άνεση και ευκολία στην καθημερινή μετακίνηση, κυρίως όμως πρόκειται για μια άλλη προσέγγιση με ρετρό σχήμα, που δεν θα προδώσει τον μελλοντικό αγοραστή και αναβάτη της, στην καθημερινή και με στυλ μετακίνηση του. Επιπρόσθετα, με κόστος αγοράς 6.495 ευρώ, δύο χρόνια εγγύηση και ιδανικό συνδυασμό κορυφαίων οίκων στα περιφερειακά της, είναι μια συμφέρουσα αγορά.

Φωτογραφίες: Χρήστος Λώλος / Voge

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!