Formula 1: Ο ρόλος των ελαστικών στη μάχη της Μόντσα

Πάνος Σεϊτανίδης
Formula 1: Ο ρόλος των ελαστικών στη μάχη της Μόντσα
Οι στρατηγικές επιλογές ελαστικών στο Grand Prix της Ιταλίας, εντός έδρας αγώνα για την Pirelli, δεν μπόρεσαν να αλλάξουν τα δεδομένα.

Παρότι εκκίνησε από την έβδομη θέση, ο Μαξ Φερστάπεν κυριάρχησε και στο Grand Prix Ιταλίας, δέκατο-έκτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος. Μία νίκη στην οποία τα ελαστικά έπαιξαν το ρόλο τους αφού η Scuderia Ferrari αναγκάστηκε να ακολουθήσει διαφορετικό δρόμο γνωρίζοντας πως η F1-75 τα φθείρει περισσότερο.

Ο οδηγός της Red Bull Racing χρειάστηκε μόλις 12 γύρους για να βρεθεί στην κορυφή κι αυτό συνέβη όταν ο προπορευόμενος Σαρλ Λεκλέρ, που είχε εκκινήσει από την pole position, μπήκε για αλλαγή ελαστικών υπό το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.

Ήταν οι δυο από τους πέντε οδηγούς που εκκίνησαν με την P Zero κόκκινη μαλακή γόμα. Οι άλλοι δεκαπέντε εκκίνησαν με την P Zero κίτρινη μέση γόμα. Ο Φερστάπεν μπήκε στα pit για το μοναδικό προγραμματισμένο του pit stop στον 25ο γύρο – 13 γύρους μετά τον μεγάλο του αντίπαλο.

Pirelli Grand Prix Ιταλίας 2022

Αυτό δείχνει πόσο χαμηλή ήταν η πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης της μαλακής γόμας στην περίπτωση της RB18. Έβαλε τη μέση γόμα και πήρε ξανά το προβάδισμα όταν ο Λεκλέρ πραγματοποίησε τη δεύτερη αλλαγή του.

Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στο τέλος, είχε ως αποτέλεσμα να πραγματοποιηθεί ακόμη ένας γύρος αλλαγών ελαστικών. Αυτό δεν άλλαξε την τελική κατάταξη καθώς η καρό σημαία έπεσε με το αυτοκίνητο ασφαλείας να οδηγεί την κούρσα, σε μία επιλογή της διεύθυνσης αγώνα που έχει συζητηθεί πολύ – ειδικά μετά την διαφορετική διαχείριση του φινάλε της σεζόν του 2021 στο Άμπου Ντάμπι.

Γενικά στο σιρκουί του ιταλικού Βορρά είδαμε πλήθος διαφορετικών στρατηγικών. Αρκεί να πούμε πως είχαμε οκτώ διαφορετικές στρατηγικές στους πρώτους δέκα οδηγούς της τελικής κατάταξη. Μολονότι η ταχύτερη στρατηγική ήταν αυτή της μιας αλλαγής (χωρίς αυτοκίνητο ασφαλείας) ο Λεκλέρ ακολούθησε στρατηγική δυο αλλαγών χρησιμοποιώντας την μαλακή και τη μέση γόμα. Ο οδηγός της Mercedes, Τζορτζ Ράσελ ήταν ο μόνος απ’ όσους ανέβηκαν στο βάθρο που έβαλε την P Zero λευκή σκληρή γόμα.

Pirelli Grand Prix Ιταλίας 2022

Φωτογραφίες: Pirelli Motorsport

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!