Formula 1: Ο Μαρκογιάννης αναλύει στο Gazzetta τις απαιτήσεις του Σπα

Πάνος Σεϊτανίδης
Formula 1: Ο Μαρκογιάννης αναλύει στο Gazzetta τις απαιτήσεις του Σπα
Ο Έλληνας οδηγός που αγωνίζεται στην Ιταλική Formula 4, αγωνίστηκε πρόσφατα στο σημερινό πεδίο μάχης της F1.

Το Grand Prix Βελγίου αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στο καλεντάρι της Formula 1. Μία αγωνιστική διαδρομή 7 χιλιομέτρων (η μεγαλύτερη σε μήκος σε όλο το πρωτάθλημα) που απλώνεται στην καρδιά των δασών των Αρδεννών. Χαρακτηρίζεται από υψομετρικές διαφορές και τον απρόβλεπτο καιρό.

Για να έχουμε μία πιο… ουσιαστική εικόνα για την πρόκληση που θα αντιμετωπίσουν οι οδηγοί στο πλαίσιο του δέκατου-τέταρτου γύρου, μιλήσαμε με τον Τζώρτζη Μαρκογιάννη. Τον ταλαντούχο οδηγό που εκπροσωπεί την Ελλάδα στο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα της Ιταλικής Formula 4.

Ο 17χρονος αγωνίστηκε πρόσφατα σε αυτή τη θρυλική διαδρομή, είναι λοιπόν ο πλέον κατάλληλος για να μας βάλει σε κλίμα!

Τζώρτζης Μαρκογιάννης

Αγωνίστηκες πρόσφατα στο Σπα και είχες την ευκαιρία να οδηγήσεις και στη νέα χάραξη, με την διαφοροποίηση στην Eau Rouge/Raidillon. Παραμένει το ίδιο συγκλονιστική;

Οι αγώνες του Ιουνίου ήταν οι πρώτοι μου στο Spa, συνεπώς δεν έχω οδηγήσει με μονοθέσιο στην παλιά χάραξη. Ωστόσο το είχα κάνει στον προσομοιωτή. Θεωρώ λοιπόν πως ανεξάρτητα παραμένει ένα από τα θεαματικότερα συμπλέγματα στροφών τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους θεατές, και αναμφίβολα το αγαπημένο μου, καθώς εκτοξεύει τα επίπεδα αδρεναλίνης.

Τζώρτζης Μαρκογιάννης

Ένα χαρακτηριστικό του Σπα είναι ο ευμετάβλητος καιρός. Πόσο απαιτητικό είναι για έναν οδηγό να προετοιμάζεται για μία αγωνιστική μάχη χωρίς να ξέρει τι ακριβώς να περιμένει;

Προετοιμαζόμενοι για έναν αγώνα στην πίστα του Σπα, θεωρώ πως όλοι οι οδηγοί λαμβάνουν υπ’ όψη την παράμετρο του απρόβλεπτου καιρού, ο οποίος έχει ανατρέψει πλήρως τα δεδομένα πολλές φορές στο παρελθόν. Προσωπικά ολοκλήρωσα αρκετούς γύρους στον προσομοιωτή μου με την εκάστοτε συνθήκη, ώστε να αποφύγω όσο το δυνατόν περισσότερα λάθη σε μία τόσο απαιτητική διαδρομή. Το αγωνιστικό τριήμερό μου ολοκληρώθηκε με ηλιοφάνεια, όπως φαίνεται πως θα συμβεί και στη Formula 1, όμως θεωρώ πως θα μπορούσα να αντιμετωπίσω οποιαδήποτε μεταβολή, δεδομένης της εντατικής προετοιμασίας μου.

Τζώρτζης Μαρκογιάννης

Το Σπα είναι 7 χιλιόμετρα. Μπορεί αλλού να είναι στεγνό κι αλλού να βρέχει. Πως μπορεί να διαχειριστεί ένας οδηγός την οδήγηση σε μεικτές συνθήκες;

Με δεδομένο ότι ενδέχεται να υπάρχουν διαφορετικές συνθήκες στην διάρκεια ενός γύρου, ο οδηγός οφείλει να προσαρμόζει διαρκώς την οδήγηση ανάλογα με την διαθέσιμη πρόσφυση, καθώς και να ανακτά όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο στα στεγνότερα σημεία της διαδρομής, αποφεύγοντας ταυτόχρονα το οποιοδήποτε λάθος που μπορεί να καταλήξει σε εγκατάλειψη σε σημεία όπου δεν υπάρχει η αντίστοιχη πρόσφυση. Ειδικά στην έξοδο της Eau Rouge, ανηφορίζοντας για τη Raidillon, στη Formula 4 έχουμε απότομη
αποφόρτιση του μπροστινού άξονα λόγω της έντονης αποφόρτισης, πράγμα που καθιστά τον οποιοδήποτε ελιγμό, εξαιρετικά επικίνδυνο. Σε περίπτωση βροχής, η έλλειψη πρόσφυσης γίνεται ακόμα πιο έντονη. Ευτυχώς στην F1, λόγω της αυξημένης παραγωγής κάθετης δύναμης, το φαινόμενο στο στεγνό οδόστρωμα είναι ηπιότερο αλλά στο βρεγμένο παραμένει ιδιαίτερα επικίνδυνο. Βέβαια σε κάποιες περιπτώσεις στην F1 υπάρχει και porpoising που δυσκολεύει πολύ τα πράγματα. Ευτυχώς εμείς δεν αντίστοιχο φαινόμενο, παρότι το φετινό, νέο σασί της F4 μοιάζει πάρα πολύ σε σχήμα με το φετινό, νέο σασί της F1.

Τζώρτζης Μαρκογιάννης

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!