Παράκαμψη Αμφιλοχίας: Δόθηκε στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος μήκους 17 χλμ. (vid)

Παράκαμψη Αμφιλοχίας: Δόθηκε στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος μήκους 17 χλμ. (vid)
Παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, έγιναν την Παρασκευή τα εγκαίνια του έργου, που αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία.

Ένα ακόμη σύγχρονο τμήμα αυτοκινητοδρόμου ολοκληρώθηκε και δόθηκε στην κυκλοφορία, με σημαντικά οφέλη τόσο για την οικονομία της Δυτικής Ελλάδας όσο και για την οδική ασφάλεια. Παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, έγιναν την Παρασκευή τα εγκαίνια της Παράκαμψης Αμφιλοχίας. Ο αυτοκινητόδρομος, μήκους 17,4 χλμ., αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία και παραδόθηκε πέντε μήνες πριν τη συμβατική υποχρέωση της αναδόχου εταιρείας, Μυτιληναίος ΑΕ.

Η Παράκαμψη Αμφιλοχίας συντομεύει κατά 20 λεπτά τη διαδρομή προς Λευκάδα και Πρέβεζα και πέρα του ότι θα μειώνει την ταλαιπωρία των οδηγών (ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες) θα αυξήσει τα επίπεδα της οδικής ασφάλειας. Τα οχήματα δεν θα χρειάζεται πλέον να κινούνται στην επαρχιακή οδό Αμφιλοχίας - Βόνιτσας, ένα σημείο του οδικού δικτύου όπου καταγράφονταν ετησίως κατά μέσο όρο 20 τραυματισμοί και 3 θάνατοι.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Ο δρόμος είναι βέβαιο ότι θα μειώσει σημαντικά τα τροχαία ατυχήματα

«Εκτός από τα οφέλη για την πόλη της Αμφιλοχίας και τα οικονομικά οφέλη για την περιοχή, τα οποία είναι απολύτως προφανή, θέλω να σταθώ και σε μία διάσταση στην οποία δεν αποδίδουμε αρκετά μεγάλη σημασία: και αυτή είναι η διάσταση της οδικής ασφάλειας. Καθώς έχουμε προτάξει την οδική ασφάλεια ως κεντρικό πυλώνα της πολιτικής μας, αυτός ο δρόμος είναι βέβαιο ότι θα μειώσει σημαντικά τα τροχαία ατυχήματα στην ευρύτερη περιοχή», τόνισε στην ομιλία του ο Πρωθυπουργός.

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε κατά την ομιλία του και σε δύο άλλους οδικούς άξονες, την Πατρών – Πύργου και το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). «Ο δρόμος αυτός, όμως, είναι ένα μόνο από τα μεγάλα έργα τα οποία γίνονται στη δυτική Ελλάδα. Το Πάτρα – Πύργος αποτελούσε και αυτό ένα έργο κολλημένο όχι απλά στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, αλλά -τολμώ να πω- ένα έργο το οποίο είχε υποταγεί στις ορέξεις της διαπλοκής της προηγούμενης κυβέρνησης. Έγινε πολύ μεγάλη προσπάθεια για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε τις σχετικές Ευρωπαϊκές εγκρίσεις, ώστε το έργο αυτό να προχωρήσει. Και χωρίς να θέλουμε να ευλογήσουμε τα γένια μας, εάν η ελληνική κυβέρνηση δεν είχε καταφέρει να κερδίσει, συνολικά, ευρωπαϊκή αξιοπιστία στις Βρυξέλλες, είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν το έργο Πάτρα – Πύργος θα ξεκινούσε.

Και το ίδιο ισχύει βέβαια για μια σειρά από άλλα έργα με σημαντικότερο, εμβληματικότερο και ένα έργο στο οποίο προσωπικά εγώ έχω πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, αναφέρομαι στο Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης. Μόλις πριν από δύο μέρες εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το κύριο τμήμα του έργου από τα Χανιά ως το Ηράκλειο και τα υπόλοιπα τμήματα προχωρούν και αυτά με πολύ μεγάλη ταχύτητα, έχουμε αναδόχους. Θα έχουμε ενεργό εργοτάξιο πριν το τέλος του έτους».

Στην ομιλία του, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αναφέρθηκε στο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου. «Ας είμαστε ειλικρινείς. Τα δημόσια έργα στην Ελλάδα ολοκληρώνονται συνήθως μετά τον προγραμματισμό και σχεδόν πάντοτε με υπερβάσεις. Εδώ για πρώτη φορά συμβαίνει το αντίθετο. Το έργο είναι έτοιμο 150 ημέρες πριν από τη συμβατική υποχρέωση. Και βέβαια, αυτό οφείλεται και στη σοβαρότητα και τον επαγγελματισμό που επέδειξε ο ανάδοχος στον οποίο αξίζουν συγχαρητήρια για την ταχύτητα με την οποία κινήθηκε».

Παράκαμψη Αμφιλοχίας

«Η παράδοση σε κυκλοφορία του τμήματος που παρακάμπτει την πόλη της Αμφιλοχίας αποτελεί σημαντικό γεγονός και για τον Ν. Αιτωλοακαρνανίας αλλά και ευρύτερα για τη Δυτική Ελλάδα. Πρόκειται για το ανατολικότερο τμήμα του άξονα που αναβαθμίζει πραγματικά τα επίπεδα συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης αφού συνδέεται άμεσα με την Ιόνια Οδό δημιουργώντας συνέργειες που θα λειτουργήσουν ευεργετικά για όλη τη περιοχή», τόνισε ο αρμόδιος Υφυπουργός για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης.

Η ταυτότητα και το ιστορικό του έργου

Ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο – Αμβρακία έχει συνολικό μήκος 49 χλμ. και προϋπολογισμό 160,5 εκατ. ευρώ. Αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,5 μέτρων εκάστη, μία λωρίδας καθοδήγησης ανά κατεύθυνση, πλάτους 0,5 μέτρου, και κεντρική διαχωριστική νησίδα (συνολικού πλάτους 17 μέτρων).

Στο παραδιδόμενο τμήμα του έργου μήκους 17 χλμ. περιλαμβάνονται η απευθείας σύνδεση των δύο αυτοκινητοδρόμων Ακτίου - Αμβρακίας και Ιόνιας Οδού, ο ανισόπεδος κόμβος Κ11, οκτώ τεχνικά άνω και κάτω διαβάσεων κ.α.

Το προς παράδοση τμήμα ολοκληρώθηκε πέντε μήνες νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση του αναδόχου (Μυτιληναίος ΑΕ), ενώ το υπολειπόμενο έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός του 2023.

Το έργο του οδικού άξονα Άκτιο - Αμβρακία ξεκίνησε το 2008, όμως ταλαιπωρήθηκε επί σειρά ετών με διάλυση εργολαβιών και επαναδημοπρατήσεις. Την κατασκευή των υπολειπόμενων έργων στον οδικό άξονα, έχει αναλάβει η Μυτιληναίος ΑΕ με σύμβαση που υπογράφηκε τον Νοέμβριο του 2020. Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και περιλαμβάνει τη σύνδεση με την Ιόνια Οδό, μέσω του ανισόπεδου κόμβου Ριβίου.

Παράκαμψη Αμφιλοχίας

Φωτογραφίες: Γραφείο Τύπου Πρωθυπουργού / Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!