Tesla: Μόλις κατά 1% υπεύθυνη για θανατηφόρο τροχαίο, αποφάσισε δικαστήριο

Tesla: Μόλις κατά 1% υπεύθυνη για θανατηφόρο τροχαίο, αποφάσισε δικαστήριο
Στο τραγικό δυστύχημα τον Μάιο του 2018, έχασαν τη ζωή τους δύο έφηβοι και τραυματίστηκε ένας ακόμα.

Τον Μάιο του 2018 συνέβη στο Φορτ Λοντερντέιλ Μπιτς της νότιας Φλόριντα ένα τραγικό δυστύχημα. Σε αυτό έχασαν τη ζωή τους δύο έφηβοι, όταν ένα Tesla αφού βγήκε εκτός δρόμου έπιασε φωτιά. Ένας ακόμα επιβάτης, που βρισκόταν στο πίσω κάθισμα, εκτινάχθηκε τη στιγμή της πρόσκρουσης και επιβίωσε.

Η υπόθεση είναι η πρώτη σύμφωνα με δημοσιεύματα στις ΗΠΑ που περιλαμβάνει αυτοκίνητο της Tesla και η οποία έφθασε στα αμερικάνικα δικαστήρια. Ο πατέρας του οδηγού ζητούσε αποζημίωση από την αμερικάνικη εταιρεία, τόσο για την φωτιά που εκδηλώθηκε όσο και για το γεγονός ότι απενεργοποίησε τον περιοριστή ταχύτητας (speed limiter) που είχε ζητήσει να μπει στο Tesla, ώστε ο γιος του να μην οδηγεί υπερβολικά γρήγορα.

Οι αρχές που διερεύνησαν τα αίτια του δυστυχήματος κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο νεαρός οδηγός του Tesla, Μπάρετ Ρίλεϊ, είχε αναπτύξει ταχύτητα 186 χλμ/ώρα σε σημείο με όριο τα 48 χλμ/ώρα (30 μίλια την ώρα). Ως αιτία του τροχαίου ήταν «η απώλεια ελέγχου του οχήματος από την υπερβολική ταχύτητα».

Ο πατέρας του οδηγού, Τζέιμς Ρίλεϊ μήνυσε την Tesla, υποστηρίζοντας ότι η καμπίνα του αυτοκινήτου ήταν «επιβιώσιμη» μετά την πρόσκρουση και ότι η φωτιά που εκδηλώθηκε από τις «ελαττωματικές μπαταρίες ιόντων λιθίου» της εταιρείας ήταν αυτή που οδήγησε στο θάνατο τους δύο νέους.

Στην αγωγή του ο Τζέιμς Ρίλεϊ υποστήριξε επίσης ότι η Tesla απενεργοποίησε τον περιοριστή ταχύτητας που είχε ζητήσει να μπει στα 136 χλμ/ώρα, ώστε ο οδηγός του να μην μπορεί να οδηγεί με μεγαλύτερη ταχύτητα. Από την έρευνα που έκαναν οι αρχές, αποκαλύφθηκε ότι περίπου έναν μήνα πριν το δυστύχημα, ο νεαρός είχε ζητήσει από την αντιπροσωπεία κατά τη διάρκεια σέρβις να απενεργοποιηθεί ο περιοριστής ταχύτητας.

Από την πλευρά της, η Tesla αρνήθηκε την κατηγορία της αμέλειας σχετικά με την απενεργοποίηση του speed limiter. Η αμερικάνικη εταιρεία υποστήριξε ότι οι γονείς του οδηγού ήταν αμελείς, επιτρέποντάς του να οδηγεί «ενώ γνώριζαν το ιστορικό του στην υπερβολική ταχύτητα και την ριψοκίνδυνη ταχύτητα».

Οι ένορκοι αποφάσισαν ότι η ευθύνη της Tesla ήταν μόλις 1% για το γεγονός της απενεργοποίησης του περιοριστή ταχύτητας. Η απόφαση αναφέρει ότι σε ποσοστό 90% ευθύνεται ο οδηγός του αυτοκινήτου και στο υπόλοιπο 9%, ο πατέρας του.

Έτσι από τη συνολική αποζημίωση των 10,5 εκατ. δολαρίων, η Tesla καλείται να καταβάλλει στην οικογένεια του οδηγού το ποσό των 105.000 δολαρίων.

Φωτογραφία αρχείου: NTSB

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!