Test drive Audi Q4 Sportback 50 e-tron: Road Runner

Test drive Audi Q4 Sportback 50 e-tron: Road Runner

Νίκος Γιαννούλας
Test drive Audi Q4 Sportback 50 e-tron: Road Runner
Με τετρακίνηση, 299 ίππους και αυτονομία που ξεπερνά τα 300 χιλιόμετρα το Audi αυτό είναι ένα πραγματικό SUV - αν και αμιγώς ηλεκτρικό.

Έχουν σημασία οι συνθήκες στις οποίες θα οδηγήσεις ένα αυτοκίνητο για να εξάγεις τα σωστά συμπεράσματα; Σαφώς ναι. Δεν κάνει η πίστα για ένα αυτοκίνητο πόλης, δεν κάνει η πόλη για ένα supersport μοντέλο. Που πρέπει όμως να πας με ένα ηλεκτρικό SUV, όπως το Audi Q4 Sportback 50 e-tron, για να έχεις μια πλήρη εικόνα των δυνατοτήτων του;

Παντού είναι η απάντηση. Πιο συγκεκριμένα στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο, στο επαρχιακό οδικό δίκτυο αλλά και σε χωματόδρομους. Δηλαδή αρκετά μακριά και σίγουρα ακόμα πιο μακριά από μια απλή έστω σούκο πρίζα.

audi q4

Από την πρώτη μας γνωριμία με το Audi Q4 40 e-tron, την «κανονική» δηλαδή εκδοχή του μοντέλου με το μη-κουπέ αμάξωμα, είχαμε μια πρώτη ένδειξη για το τι πρέπει να περιμένουμε. Παρότι το συγκεκριμένο Audi Q4 Sportback 50 e-tron είναι η έκδοση με κίνηση σε όλους τους τροχούς, με 299 αντί 204 ίππους και φυσικά το πιο σπορτίφ αμάξωμα με το κουπέ τελείωμα στο πίσω μέρος. Καθώς λοιπόν υπάρχει μια γενική εξοικείωση με το μοντέλο, θεωρώ ότι είναι πιο ουσιαστικό να δούμε τα επιπρόσθετα αυτά στοιχεία που αλλάζουν την εικόνα του μοντέλου στην κορυφαία έκδοση 50.

Δρομέας μεγάλων αποστάσεων

Για να το πετύχουμε αυτό, πραγματοποιήσαμε περίπου 800 χιλιόμετρα μέσα σε μόλις 3 ημέρες, σε κάθε είδους δρόμο. Επίσης μια απόσταση 20 περίπου χιλιομέτρων σε δύσκολο χωματόδρομο υπό καταρρακτώδη βροχή. Τα συμπεράσματα λοιπόν δεν μπορούν να είναι περισσότερο αναλυτικά.

Κατ' αρχάς, να σημειώσω ότι η κουπέ εκδοχή Sportback σε προσωπικό καθαρά επίπεδο δεν με συγκινεί αισθητικά περισσότερο από την απλή που είχαμε γνωρίσει στην έκδοση 40. Ταυτόχρονα, θέλοντας να φορτώσουμε τα απαραίτητα τριών ατόμων εκ των οποίων ο ένας φωτογράφος/βιντεοσκόπος, μας έλειψε το εσωτερικό ύψος στο χώρο αποσκευών. Παρότι τυπικά και μέχρι το ύψος της εταζέρας, αυτός της συγκεκριμένης έκδοσης είναι μεγαλύτερος από της SUV εκδοχής, με όγκο 535 λίτρα. Και εδώ τελειώνουν οι οπτικές και χρηστικές διαφορές.

audi q4

Όπως και η μικρότερη έκδοση 40 που είχαμε οδηγήσει, το Audi Q4 Sportback 50 e-tron έχει μια συστοιχία μπαταριών με χωρητικότητα 77 kWh, αλλά σαφώς μεγαλύτερη κατανάλωση λόγω των δύο κινητήρων. Στην πράξη, το αυτοκίνητο απαιτεί περίπου 23 kWh/100 χλμ. για κίνηση στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα μεταξύ 120 και 130 χλμ. και από 20 έως 16 kWh/100 χλμ., στον επαρχιακό δρόμο και στην πόλη αντίστοιχα.

Απόδοση και συμπεριφορά

Όπως είχαμε σημειώσει στην περίπτωση της μικρής έκδοσης 40 των 204 ίππων, με βάρος άνω των 2 τόνων αυτή η ισχύς δεν αρκεί για να δημιουργήσει εντυπωσιασμό. Τα πράγματα είναι σαφώς διαφορετικά με 299 ίππους ισχύος και 460 Nm ροπής, όπου πλέον η επιτάχυνση είναι εξαιρετικά άμεση, με 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δλ. Επιπρόσθετα, η μέγιστη ταχύτητα ανεβαίνει από τα 160 χλμ./ώρα στα 180 χλμ./ώρα.

Με όρους κινητήρων εσωτερικής καύσης, όπου έχουμε υστέρηση τόσο στο κατέβασμα του κιβωτίου στη σωστή σχέση κατά το kickdown, όσο και στο πέρασμα του κινητήρα στην ιδανική περιοχή απόδοσης, το προσπέρασμα με το Audi Q4 Sportback 50 e-tron είναι αστραπιαίο και για το λόγο αυτό απόλυτα ασφαλές. Φυσικά, δεν πρέπει κανείς ούτε να το παρακάνει, ούτε και να παραβλέπει τους νόμους της φυσικής -ο διακτινισμός δεν έχει ακόμα καταστεί εφικτός υπενθυμίζω.

audi q4

Η μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς σημαίνει ότι μπορεί κανείς να λιώνει το γκάζι στο πάτωμα για κάθε επιτάχυνση, χωρίς να ανησυχεί για την ποιότητα της ασφάλτου. Μόνο για την κατανάλωση. Δεν είναι, βλέπετε, μόνο τα συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης και της δυναμικής συμπεριφοράς που επικουρούν σε αυτό, αλλά και το torque vectoring, που μοιράζει ιδανικά τη διαθέσιμη ισχύ σε κάθε τροχό, με κριτήριο την πρόσφυση.

Το σύστημα μετάδοσης της κίνησης είναι αποτελεσματικό και στο χωματόδρομο. Εκεί - παρά τα 2.200 περίπου κιλά του αμαξώματος και τα θερινά ελαστικά ασφάλτου- τα πάντα εξελίσσονται ιδανικά. Επιπρόσθετα, τα 18 εκατοστά της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος είναι ικανά να διαχειριστούν τις περισσότερες δυσκολίες, που θα συναντήσει ο οδηγός.

Ισορροπημένο σε όλα του

Για να συνοψίσουμε: το Audi Q4 Sportback 50 e-tron διατηρεί όλα τα θετικά στοιχεία της SUV έκδοσης αμαξώματος εκτός του διαθέσιμου ύψους του χώρου αποσκευών. Έχει δηλαδή μεγάλους χώρους, σχεδίαση εξαιρετικά εργονομική με πολυτελή υλικά στο εσωτερικό, εξασφαλίζει μεγάλη πρακτικότητα, πρωτόγνωρα ήσυχο ταξίδι και αυτονομία κίνησης της τάξης των 300 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο, που επαρκεί για να είναι εφικτό ένα μεγάλο ταξίδι με μια μόλις ενδιάμεση στάση 40 λεπτών σε φορτιστή AC 50 kWh.

Με 299 ίππους και 460 Nm ροπής να μοιράζονται και στους 4 τροχούς, δύσκολα θα βρεθεί οδηγός που θα χρειαστεί περισσότερη ισχύ για ένα τεράστιο εύρος αναγκών, ενώ οι ηλεκτρικοί κινητήρες αναδεικνύονται σε ιδανικό σύστημα πρόωσης όχι μόνο για την άσφαλτο, αλλά και για το χώμα. Μάλλον, λοιπόν, θα είναι υπερβολή να ζητήσει κάποιος περισσότερα από ένα μικρό-μεσαίο SUV πολυτελείας.

audi q4

Ακόμα και στο επίμαχο ζήτημα του κόστους αγοράς, το Audi Q4 Sportback 50 e-tron αποδεικνύεται εξίσου ισορροπημένο. Κατ' αρχάς, μια εσωτερική σύγκριση: Ένα Audi Q3 SB S line 45 TFSI quattro S tronic, δηλαδή με δίλιτρο κινητήρα βενζίνης ισχύος 245 ίππων, αυτόματο κιβώτιο και ίδιο επίπεδο εξοπλισμού με το Q4 της δοκιμής, κοστίζει 57.200 ευρώ. Το «δικό μας» Q4 κοστίζει 61.800, ενώ με την επιδότηση του δεύτερου κύματος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», μπορεί ο ιδιοκτήτης του να εξοικονομήσει επιπλέον 8.000 ευρώ.

Για το άγχος της αυτονομίας, όπως διαπιστώσαμε και εμείς, η λύση είναι ένας ολιγόλεπτος προγραμματισμός της διαδρομής ώστε να βρεθούν τα κατάλληλα σημεία φόρτισης. Έτσι, τα ταξίδια είναι απόλυτα εφικτά λόγω μεγάλης αυτονομίας. Στο τέλος λοιπόν, το μόνο που μένει σε ένα συμβατικό SUV να αντιτάξει ως πλεονέκτημα στο ηλεκτρικό Audi Q4 Sportback 50 e-tron, είναι ίσως η μεγαλύτερη μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να διατηρήσει στον αυτοκινητόδρομο -παρανόμως.

Φωτογραφίες: Studio24 / Audi Media

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!