Final 4, Ολυμπιακός: Στο Βελιγράδι με αυτοκίνητο. Συμφέρει;

Final 4, Ολυμπιακός: Στο Βελιγράδι με αυτοκίνητο. Συμφέρει;
Πόσο θα κοστίσει οδικώς το ταξίδι έως την «Stark Arena» για τους φίλους του Ολυμπιακού; Βγάζουμε τα κομπιουτεράκια και κάνουμε τους υπολογισμούς.

Με μόλις 600 εισιτήρια για τους φίλους κάθε μίας εκ των τεσσάρων φιναλίστ του Final 4 του Βελιγραδίου, είναι αναμενόμενο τα «μαγικά χαρτάκια» να γίνουν ανάρπαστα. Υπάρχουν βέβαια αρκετοί φίλοι του Ολυμπιακού που έχουν προμηθευτεί εισιτήρια μέσω είτε του διαδικτύου είτε του επίσημου ταξιδιωτικού πρακτορείου της διοργάνωσης.

Και ενώ η πλειοψηφία των φιλάθλων αναμένεται να μεταβεί αεροπορικώς στην πρωτεύουσα της Σερβίας, υπάρχει και η δυνατότητα μετάβασης στο Βελιγράδι οδικώς. Η κούραση είναι σαφώς μεγαλύτερη, αλλά το κόστος αρκετά χαμηλότερο αν μοιραστεί π.χ. σε 4 επιβάτες του αυτοκινήτου. Θα χρειαστείτε βέβαια την πράσινη κάρτα, ένα πιστοποιητικό διεθνούς ασφάλισης αυτοκινήτου, το οποίο εγγυάται την κάλυψη αστικής ευθύνης στο εξωτερικό. Μπορείτε εύκολα να την προμηθευτείτε από τον ασφαλιστικό σας πράκτορα.

Αθήνα – Βελιγράδι – Αθήνα

Το ταξίδι Αθήνα – Βελιγράδι με αυτοκίνητο μέσω του συνοριακού σταθμού των Ευζώνων είναι 1.090 χλμ. Ο θεωρητικός χρόνος για την κάλυψη της απόστασης είναι 10,5 ώρες, όμως αν προσθέσουμε τις αναγκαίες στάσεις και την ενδεχόμενη καθυστέρηση στα σύνορα, μπορεί να υπερβεί τις 13-14 ώρες.

Το κόστος των διοδίων εντός Ελλάδας είναι 33,15 ευρώ, στα Σκόπια 9,5 ευρώ και στη Σερβία 13 ευρώ. Σύνολο 55,65 ευρώ, ενώ με την επιστροφή το κόστος διοδίων ανέρχεται σε 111,3 ευρώ.

Και ενώ το κόστος διοδίων είναι σταθερό, το κόστος καυσίμου εξαρτάται από πολλούς παράγοντες: την τιμή αγοράς του καυσίμου στην Ελλάδα, τα Σκόπια ή τη Σερβία, το μέγεθος και τύπο αυτοκινήτου (π.χ. μικρομεσαίο hatchback ή μεγάλο SUV), τον τύπο καυσίμου (βενζίνη ή πετρέλαιο), το οδηγικό στιλ και τέλος από τις καιρικές και κυκλοφοριακές συνθήκες.

κόστος καυσίμων

Κάνοντας την παραδοχή ότι το ταξίδι γίνεται με ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης, ότι το πρώτο γέμισμα γίνεται με τιμή στα 2,10 ευρώ ανά λίτρο (μέση τιμή στον Ν. Αττικής στις 4/5/2022), ότι η μέση κατανάλωση είναι στα 8 λίτρα ανά 100 χλμ., ένα αυτοκίνητο με ρεζερβουάρ 45 λίτρων θα χρειαστεί να ξαναγεμίσει μετά τη Θεσσαλονίκη. Εκεί το γέμισμα θα ξαναγίνει πάλι με 2,10 ευρώ ανά λίτρο (μέση τιμή στον Ν. Θεσσαλονίκης στις 4/5/2022) και θα ολοκληρώσει το ταξίδι έως το Βελιγράδι. Θα απαιτηθούν δηλαδή περίπου 88 λίτρα βενζίνης (χωρίς επιπλέον διαδρομές), με το κόστος να ανέρχεται σε 184,8 ευρώ.

Για την επιστροφή το πρώτο γέμισμα θα γίνει στο Βελιγράδι, όπου το κόστος αυτή την περίοδο είναι περίπου 180 δηνάρια το λίτρο (περίπου 1,53 ευρώ). Αυτό σημαίνει κόστος γεμίσματος στα 69 ευρώ. Ο επόμενος ανεφοδιασμός θα γίνει εντός ελληνικού εδάφους (κόστος πάλι 2,10 ευρώ ανά λίτρο) με κόστος στα 95 ευρώ.

Άρα το συνολικό κόστος καυσίμου σε αμόλυβδη βενζίνη του ταξιδιού Αθήνα – Βελιγράδι – Αθήνα είναι 348,5 ευρώ. Αν προσθέσουμε τα 111,3 ευρώ για διόδια, τότε φθάνει τα 459,8 ευρώ.

Για αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου (diesel), το κόστος είναι σημαντικά χαμηλότερο, λόγω τόσο της χαμηλότερης τιμής του λίτρου όσο και της χαμηλότερης κατανάλωσης ενός diesel οχήματος. Με μέση κατανάλωση 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ., θα απαιτηθούν 71,5 λίτρα diesel από την Αθήνα έως το Βελιγράδι. Με την μέση τιμή σε Αττική και Θεσσαλονίκη στις 4/5 στο 1,86 ευρώ ανά λίτρο, το κόστος είναι 133 ευρώ. Στο Βελιγράδι το κόστος του diesel είναι υψηλότερο από της βενζίνης (197 δηνάρια το λίτρο, δηλαδή 1,67 ευρώ). Το πρώτο γέμισμα για την επιστροφή θα κοστίσει 75 ευρώ και το καύσιμα θα φθάσει για περίπου 690 χλμ. Θα χρειαστούν περίπου άλλα 26 λίτρα καυσίμου επί ελληνικού εδάφους, με κόστος περίπου 48 ευρώ.

Άρα το συνολικό κόστος καυσίμου με αυτοκίνητο diesel για το ταξίδι Αθήνα – Βελιγράδι – Αθήνα είναι 256 ευρώ. Προσθέτοντας το κόστος των διοδίων (111,3 ευρώ), το συνολικό κόστος φθάνει τα 367,3 ευρώ. Τα παραπάνω κόστη είναι προφανώς θεωρητικά, καθώς σε πρατήρια επί των εθνικών οδών οι τιμές είναι πάντα υψηλότερες.

Θεσσαλονίκη – Βελιγράδι – Θεσσαλονίκη

Εδώ το κόστος είναι αρκετά χαμηλότερο, λόγω της μειωμένης απόστασης (περίπου 625 χλμ) και των λιγότερων διοδίων. Θα χρειαστείτε περίπου 6,5-8 ώρες, μαζί με τις στάσεις και την καθυστέρηση στα σύνορα για να φθάσετε στο Βελιγράδι.

Εντός ελληνικού εδάφους θα κληθείτε να πληρώσετε μόνο στο σταθμό διοδίων των Ευζώνων (1,80 + 1,80 ευρώ). Αν συνυπολογίσουμε τα 44 ευρώ σε διόδια Σκόπια και Σερβία, το συνολικό κόστος διοδίων ανέρχεται σε 47,6 ευρώ.

Αφού γεμίσετε με 94,5 ευρώ το ρεζερβουάρ βενζίνης στη Θεσσαλονίκη και με 69 ευρώ στη Σερβία, θα χρειαστείτε περίπου άλλα 10 λίτρα (21 ευρώ) για να φθάσετε κατά την επιστροφή στη Θεσσαλονίκη. Σύνολο καυσίμου 184,5 ευρώ και μαζί με τα διόδια 232,10 ευρώ.

Το κόστος υποχωρεί ακόμη περισσότερο αν ταξιδέψετε με αυτοκίνητο diesel. Αφού γεμίσετε το ρεζερβουάρ με 84 ευρώ, θα διανύσετε περίπου 690 χλμ. Βάζοντας στη Σερβία άλλα 37 λίτρα diesel (κόστος 62 ευρώ), θα μπορέσετε να επιστρέψετε στη βάση σας. Το συνολικό κόστος πετρελαίου κίνησης και διοδίων ανέρχεται σε 193,6 ευρώ (146+47,6).

Καλό σας ταξίδι και με τη… νίκη.

*Το κόστος καυσίμου υπολογίστηκε με βάση τις τιμές που ίσχυαν σε Ελλάδα και Σερβία στις 4 Μαΐου 2022. Κατά τις ημέρες διεξαγωγής του Final 4 της Euroleague τα κόστη ενδέχεται να διαφέρουν.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!