Η επανάσταση της Jeep με λάβαρο το μικρό Renegade

Πέτρος Πιτσίνης
Η επανάσταση της Jeep με λάβαρο το μικρό Renegade
Ολική ανατροπή για τη Jeep, καθώς αποκτά με το Renegade ένα μικρό μοντέλο για σκληρή χρήση εκτός δρόμου και ταυτόχρονα με οικονομικούς κινητήρες, που ξεκινούν από 1.400 κ.εκ.
Γνωρίζαμε ότι η Jeep είχε στα σκαριά ένα μικρό μοντέλο και μάλιστα είχε κυκλοφορήσει ως σίγουρο, ότι θα ονομάζεται Jeepster. Τελικά η εταιρεία, που ανήκει πλέον στον όμιλο της Fiat, έκανε την έκπληξη στο όνομα, καθώς το νέο μοντελάκι της βαφτίστηκε Renegade, αν και δεν έχει καμία σχέση με τις ομώνυμες V8 εκδόσεις του Jeep CJ. Αντίθετα, το νέο Renegade βασίζεται στο πάτωμα που θα χρησιμοποιήσει στο μέλλον και το μικρό SUV της Fiat με ρίζες από το 500. Σε κάθε περίπτωση, το Renegade φωνάζει από μακριά ότι ανήκει στη Jeep, χάρη κυρίως στη μάσκα με τις επτά κάθετες γρίλιες και τα χαρακτηριστικά, στρογγυλά φωτιστικά σώματα. Όμως και το τετραγωνισμένο σχήμα του αμαξώματος με τις κάθετες επιφάνειες και τις γωνίες σχεδόν 90 μοιρών αποκαλύπτει τον σκληροπυρηνικό, «χωμάτινο» χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Την εικόνα συμπληρώνουν το σχετικά μακρύ μπροστινό καπό, οι κοντοί πρόβολοι και τα προστατευτικά των φτερών και των κατωφλιών. Οι υποψήφιοι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των εμπροσθοκίνητων εκδόσεων Latitude και των τετρακίνητων εκδόσεων Trailhawk, οι οποίες διαφοροποιούνται και αισθητικά μεταξύ τους. Στα τετρακίνητα Renegade προβλέπεται μεταξύ άλλων προστατευτική ποδιά εμπρός, οι αναρτήσεις έχουν 20 χιλιοστά μεγαλύτερη διαδρομή, ενώ προβλέπονται και κοντές σχέσεις στο σαζμάν. Χάρη σε αυτές τις προδιαγραφές θα είναι το Jeep Renegade Trailhawk με διαφορά το καλύτερο χωμάτινο SUV της κόμπακτ κατηγορίας. Οι εξωτερικές διαστάσεις του νέου μοντέλου της Jeep είναι σχεδόν ταυτόσημες με εκείνες του Skoda Yeti, δηλαδή 4,23 μ. μήκος, 1,8 μ. πλάτος και 1,69 μ. ύψος. Στην Ευρώπη θα εισάγεται το σκληροτράχηλο μωρό της Jeep με τρεις κινητήρες βενζίνης και δύο πετρελαίου. Την τριάδα των βενζινοκινητήρων απαρτίζουν ο MultiAir 1.4 λίτρων με 138 ίππους, ο MultiAir Turbo των 1,4 λίτρων με 168 ίππους και ένας κινητήρας 1,6 λίτρων με 108 άλογα. Το δίδυμo των ντιζελοκινητήρων είναι χωρητικότητας 1,6 και 2,0 λίτρων και αποδίδει 118 και 138 ή 167 άλογα. Όλοι οι κινητήρες προέρχονται από τη Fiat και συνδυάζονται στάνταρ με σύστημα start and stop. Προβλέπεται επίσης στάνταρ χειροκίνητο σαζμάν έξι σχέσεων με εξαίρεση την έκδοση 1.6 βενζίνης, που θα κυκλοφορήσει με πεντατάχυτο κιβώτιο. Τα Jeep Renegade με τους δίλιτρους πετρελαιοκινητήρες και τον τούρμπο βενζίνης θα μπορούν επίσης να παραγγελθούν στις τετρακίνητες εκδοχές τους με αυτόματα σαζμάν εννέα σχέσεων! Επίσης ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.4 MultiAir θα μπορεί να συνδυαστεί με αυτόματο σαζμάν έξι σχέσεων τύπου διπλού συμπλέκτη. Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου κυριαρχεί μεγάλη ευρυχωρία σε ύψος, τα πίσω καθίσματα είναι διαιρούμενα και ο όγκος του χώρου αποσκευών φτάνει τα 350 λίτρα σύμφωνα με τις αμερικανικές νόρμες μέτρησης. Στον προαιρετικό εξοπλισμό προβλέπονται μεταξύ άλλων θερμαινόμενο τιμόνι, σύστημα πολυμέσων με μεγάλη οθόνη LCD και μία τεράστια ηλιοροφή. Το νέο Renegade θα είναι εκτός των άλλων το πρώτο Jeep που θα παράγεται και εκτός Αμερικής, καθώς θα κατασκευάζεται και στο εργοστάσιο της Fiat, στο Μέλφι της νότιας Ιταλίας, ενώ θα εξάγεται σε περίπου 100 χώρες! Για την Ευρώπη προβλέπεται το λανσάρισμά του το δεύτερο εξάμηνο του 2014 σε άκρως ανταγωνιστικές τιμές για την κατηγορία των κόμπακτ SUV.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!