Ιούνιος: Κατά 37,2% έπεσαν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων

Gazzetta team
Ιούνιος: Κατά 37,2% έπεσαν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων
Όπως ήταν αναμενόμενο, η αγορά ακόμη δεν έχει ξεπεράσει το πλήγμα του κορονοϊού και αυτό αποτυπώνεται στο μειωμένο αριθμό των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων, σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2019.

Ανακάμπτει σταδιακά σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες η ελληνική αγορά αυτοκινήτου, ωστόσο και ο Ιούνιος παρουσίασε σημαντική ύφεση σε σχέση με πέρυσι.

Μετά τη μείωση κατά 60,7% του Μαρτίου, 80,2% του Απριλίου και 67,5% του Μαΐου, το -37,2% του Ιουνίου σηματοδοτεί μια “θετική” εξέλιξη, όχι όμως στο βαθμό που θα περίμενε η αγορά.

Θετικό πρόσημο στις λιανικές, κατάρρευση στις εταιρικές πωλήσεις

Οι λιανικές πωλήσεις παρουσιάζουν κινητικότητα, οι εταιρικές όμως τεράστια κάμψη. Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, οι λιανικές πωλήσεις ήταν αυξημένες σε απόλυτα νούμερα σε σχέση με πέρυσι, οι εταιρικές όμως, από το 61% επί του συνόλου των ταξινομήσεων τον Ιούνιο του 2019, έπεσαν στο 37% περίπου τον αντίστοιχο φετινό μήνα. Προφανής ο λόγος, με τον τουρισμό εν μέσω Ιουλίου να παραμένει κατ' ουσίαν στο γύψο.

Με αυτά τα δεδομένα, η μέση μείωση ταξινομήσεων στο πρώτο εξάμηνο του 2020, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ανέρχεται στο 44,2%.

Πολύ πιο θετική είναι η εικόνα της αγοράς μοτοσικλετών, η οποία το μήνα Ιούνιο κινήθηκε και αυτή καθοδικά σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019, κατά μόλις 4,1% ωστόσο. Σε επίπεδο εξαμήνου, οι ταξινομήσεις καινούριων μοτοσικλετών με κινητήρες άνω των 50 κ.εκ. παρουσιάζουν μείωση 18,5%. Στους πίνακες που ακολουθούν, μπορείτε να δείτε συνοπτικά την εικόνα των ταξινομήσεων για όλες τις κατηγορίες οχημάτων.

Τι προτιμούν οι Έλληνες οδηγοί

Αναφορικά με τον τύπο των νέων επιβατικών μοντέλων που αγοράζουν οι Έλληνες, τα SUV συνεχίζουν να βελτιώνουν συνεχώς τη θέση τους, με το 46% των ταξινομήσεων το μήνα Ιούνιο να αφορά αυτοκίνητα αυτού του τύπου.

Στις κατηγορίες μεγέθους, αυτή των μικρών αυτοκινήτων πόλης έχει χάσει σημαντικό μερίδιο (8,9% στο σύνολο της αγοράς, από 19,7% τον Ιούνιο του 2019), λόγω της καθίζησης των εταιρικών πωλήσεων.

Στο ίδιο, πολύ υψηλό, επίπεδο προτίμησης παραμένουν τα μοντέλα της κατηγορίας B (με ποσοστό επί του συνόλου 46,2%), ενώ σημαντική αύξηση παρουσιάζει η κατηγορία C, αυτή δηλαδή των μικρών – μεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων, που το μερίδιό της επί του συνόλου των πωλήσεων αυξήθηκε στο 39,3% τον Ιούνιο, από 27,1% τον ίδιο μήνα πέρυσι. Αυτή η μεταβολή είναι απότοκο της μετάβασης της αγοράς από τις εταιρικές στις λιανικές πωλήσεις, στην οποία αναφερθήκαμε προηγουμένως.

Όσον αφορά στον τύπο των κινητήρων που επιλέγουν οι Έλληνες οδηγοί, βλέπουμε μια ανάκαμψη των diesel, οι οποίοι τον Ιούνιο του 2020 κέρδισαν 7,4% μερίδιο αγοράς, σε σχέση με πέρυσι, όπως φαίνεται και στον πίνακα στη συνέχεια.

Λόγω κυρίως των πολλών νέων αντίστοιχων μοντέλων που ήρθαν στην αγορά, τα υβριδικά -τα οποία διαθέτουν κυρίως κινητήρες βενζίνης- κερδίζουν συνεχώς έδαφος, ενώ η δυναμική των επαναφορτιζόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων (μπαταρίας και plug in υβριδικών), ανακόπηκε λόγω της αναμονής ψήφισης του νέου νομοσχεδίου με τα οικονομικά κίνητρα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!