Tα κίνητρα αγοράς για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σκούτερ και ποδήλατα!

Gazzetta team
Tα κίνητρα αγοράς για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σκούτερ και ποδήλατα!
Γενναίες επιδοτήσεις, όπως επίσης και άλλα κίνητρα, προβλέπονται για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, σκούτερ και ποδηλάτων στο νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, που θα κατατεθεί τον Ιούλιο προς ψήφιση.

Τον Ιούλιο θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, που προβλέπει ένα ευρύτατο πλέγμα μέτρων προκειμένου να αναπτυχθεί η συγκεκριμένη τεχνολογία στη χώρα μας. Τα κίνητρα για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας, τόσο από ιδιώτες όσο και από εταιρείες, κρίνονται σημαντικότατα, ενώ για τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα (PHEV), παρέχονται κίνητρα μόνο για την αγορά ή τη χρήση τους από εταιρείες.

Tα κίνητρα αναλυτικά

Για τα ιδιωτικής χρήσης ηλεκτρικά οχήματα, αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, έκπτωση ίση με το 15% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 5.500 ευρώ. Επίσης 500 ευρώ για την (προαιρετική) εγκατάσταση φορτιστή. Εξαίρεση του ηλεκτρικού οχήματος από τα τεκμήρια. Το όφελος αφορά μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, όχι τα υβριδικά.

Αν η αγορά νέου συνδυάζεται με την απόσυρση παλιού αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας, θα καταβάλλεται επιπλέον όφελος απόσυρσης, ύψους 1.000 και 400 ευρώ αντίστοιχα.

Για τα ταξί, η έκπτωση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα φτάνει τα 8.000 ευρώ.

Για τα ηλεκτροκίνητα σκούτερ προβλέπεται έκπτωση 20% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 800 ευρώ.

Για τα ηλεκτρικά ποδήλατα όφελος 40% της αξίας με όριο επίσης τα 800 ευρώ, ποσό που μπορεί να καλύψει μέχρι και το 50% της τελικής αξίας.

Γενναία κίνητρα και για την αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων.

Για την αγορά και μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων από εταιρείες προβλέπεται αυξημένη έκπτωση της δαπάνης από τα έσοδα. Στην περίπτωση των εταιρικών οχημάτων επιδοτείται και η απόκτηση υβριδικών (όχι μόνο ηλεκτρικών) οχημάτων. Το επιπλέον ποσοστό έκπτωσης είναι αντίστοιχα 50% για ηλεκτρικά και 30% για υβριδικά επί της πραγματικής δαπάνης

Η παραχώρηση στον εργαζόμενο ηλεκτρικών η επαναφορτιζόμενων υβριδικών αυτοκινήτων δεν θα φορολογείται ως παροχή σε είδος.

Παρότι στο νομοσχέδιο προβλέπεται ο χρονικός ορίζοντας των 18 μηνών για τις παραπάνω παροχές, ο αρμόδιος υπουργός Περιβάλλοντος - Ενέργειας κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι μεγάλο μέρος του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης που σχεδιάζεται θα αφορά τις πράσινες μετακινήσεις. Έτσι τα κίνητρα υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να διατηρηθούν πέραν του άνω ορίου.

Οι εκπτώσεις θα παρέχονται με το μοντέλο του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον», δηλαδή με υποβολή αίτησης μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, μέχρις εξαντλήσεως του προϋπολογισμού, ο οποίος ανέρχεται στα 100 εκατομμύρια ευρώ.

Τι θα ισχύσει για τα παλαιότερα οχήματα

Ο κ.Χατζηδάκης δήλωσε ότι δεν έχει συζητηθεί θέμα περιορισμών στην κυκλοφορία των οχημάτων παλιάς τεχνολογίας στα αστικά κέντρα, ούτε θα αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας γι αυτά. Θα ληφθούν όμως μέτρα για τον περιορισμό της εισαγωγής μεταχειρισμένων ΙΧ. Αυτά θα είναι η απαγόρευση εισαγωγής των οχημάτων τεχνολογίας euro 1, 2 και 3 και η επιβολή περιβαλλοντικού τέλους για τα οχήματα τεχνολογίας Euro4 ύψους 4.000 ευρώ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!