Αλλάζει ο τρόπος που αγοράζουμε αυτοκίνητα με τον κορονοϊό

Gazzetta team
Αλλάζει ο τρόπος που αγοράζουμε αυτοκίνητα με τον κορονοϊό
Πολλά πράγματα θα αλλάξουν στην καθημερινότητά μας μετά τον κορονοϊό, όπως και η αγορά αυτοκινήτου, που πλέον ανοίγει ένας νέος ηλεκτρονικός δρόμος, αντικαθιστώντας τον παραδοσιακό τρόπο.

Η επέλαση του κορονοϊού αφήνει πίσω της την αγορά συνολικά, αλλά και αυτή του αυτοκινήτου ειδικότερα, πολύ βαριά χτυπημένη. Μετά από 3 περίπου μήνες δραματικής πτώσης των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο και διακοπής παραγωγής στα περισσότερα εργοστάσια, το πρώτο σημάδι ανάκαμψης έρχεται από την Κίνα, αλλά δεν είναι αρκετό.

Πλέον οι εταιρείες αυτοκινήτων, τόσο στο κομμάτι της κατασκευής όσο και της πώλησης, έχουν να αντιμετωπίσουν πέρα από το δυσμενές κλίμα και την αλλαγή που καταγράφεται στις καταναλωτικές συνήθειες των αγοραστών.

Τι λένε οι καταναλωτές

Η καθημαγμένη αγορά θα χρειαστεί πολύ χρόνο να ανακάμψει, ακόμα και τότε όμως δεν θα είναι η ίδια, σύμφωνα με έρευνα της συμβουλευτικής εταιρείας Capegemini. Αυτή πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 11.000 καταναλωτών από 11 χώρες που αντιπροσωπεύουν το 62% των παγκόσμιων ετήσιων πωλήσεων οχημάτων.

Η έρευνα έφερε στο φως ότι οι ανησυχίες για την υγεία και την ασφάλεια θα συνεχίσουν να διαμορφώνουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών ακόμη και μετά την υποχώρηση της κρίσης. Μεγάλο μέρος του κοινού θα καταφύγει εκ νέου στα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες, έναντι των δημόσιων μέσων μεταφοράς.

Η έρευνα δείχνει επίσης την αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για την ιδιοκτησία οχημάτων μεταξύ των νεότερων καταναλωτών, καθώς και μια προτίμηση για της ψηφιακές πλατφόρμες διαμοιρασμού οχημάτων ή κοινής χρήσης.

Οι παραπάνω τάσεις είναι προφανές ότι αποτελούν θετικά στοιχεία για την επάνοδο της αγοράς αυτοκινήτου στα προ κρίσης επίπεδα. Ταυτόχρονα ωστόσο, η οικονομική ύφεση, η ανεργία και η απομακρυσμένη εργασία αποτελούν αναχώματα σε μια θετική εξέλιξη για τον εμπορικό κόσμο του αυτοκινήτου.

Ένας επίσης σημαντικός μετασχηματισμός που αφορά στην αγορά του αυτοκινήτου, τόσο στη χώρα μας όσο και παγκόσμια, είναι η δυναμική είσοδος των ψηφιακών μέσων αγοράς. Μέχρι σήμερα το αυτοκίνητο ήταν από τα προϊόντα που ελάχιστα είχε εισχωρήσει στο online εμπόριο, πλέον όμως οι μεγαλύτερες μάρκες αυτοκινήτων δημιουργούν, σε συνεργασία με τα δίκτυα διανομέων τους, ψηφιακές εφαρμογές για αγορά αυτοκινήτου μέσω internet.

Η τάση αυτή απέκτησε τεράστια δυναμική τις ημέρες της πανδημίας του κορονοϊού. Στη χώρα μας, είδαμε μέσα σε δύο μήνες να αναπτύσσονται εφαρμογές και υπηρεσίες από αρκετές εταιρείες (Volkswagen, Audi, Skoda, Ford, Toyota, Peugeot, Volvo κ.ά.), τόσο για online πωλήσεις, όσο και για υπηρεσίες after sales.

Ακόμα περισσότερες προκλήσεις

Παρότι χτυπημένες από την πανδημία και σε φάση τεράστιων επενδύσεων σε νέες τεχνολογίες (ηλεκτροκίνηση, αυτόνομα κινούμενα οχήματα), οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται πλέον να ανταποκριθούν και να αξιοποιήσουν αυτές τις μεταβαλλόμενες τάσεις των καταναλωτών για να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Όσες πρωτοπορούν στην προσφορά ψηφιακής εμπειρίας και καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων, όπως για παράδειγμα η κοινή χρήση οχημάτων, θα είναι σε θέση να αντέξουν αυτή την καταιγίδα.

Οι υπόλοιπες θα πρέπει να αναζητήσουν συνεργασίες (όπως η πρόσφατη των PSA και FCA) ή μοιραία να περιοριστούν σε μικρότερα και πιο εξειδικευμένα τμήματα της αγοράς.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!