Mέτρα στήριξης της γερμανικής αγοράς αυτοκινήτου από τον Ιούνιο

Gazzetta team
Mέτρα στήριξης της γερμανικής αγοράς αυτοκινήτου από τον Ιούνιο
Σε τηλεδιάσκεψη που είχε με τους Γερμανούς κατασκευαστές, η καγκελάριος Μέρκελ ξεκαθάρισε ότι θα δοθούν κίνητρα αγοράς αυτοκινήτων από τον Ιούνιο, κάτι που θα λειτουργήσει σαν πυξίδα και για άλλες ευρωπαϊκές χώρες με παραγωγή οχημάτων.

Σε συνεχή διαβούλευση βρίσκεται η γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, ώστε να συνομολογηθεί μια δέσμη μέτρων στήριξης της αγοράς αυτοκινήτου, που γνωρίζει ιστορικά πρωτοφανή κάμψη λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στη γερμανική αγορά σημείωσαν μείωση κατά 61% τον Απρίλιο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, ενώ το Μάρτιο η μείωση ήταν 37,7%. Παρότι μάλιστα η αγορά της Γερμανίας επλήγη λιγότερο από αυτή της Ιταλίας (-98%) και της Ισπανίας (-70%), οι μεγάλοι όμιλοι κατασκευής αυτοκινήτων της χώρας αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα ρευστότητας.

Δε βγήκε «λευκός καπνός»

Η τηλεδιάσκεψη που είχε η καγκελάριος Άγγελα Μέρκελ με επικεφαλής ομίλων παραγωγής αυτοκινήτων και συνδικαλιστές του κλάδου με αντικείμενο τη στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας την Τρίτη 5 Μαΐου, απέβη τελικά άκαρπη. Αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν στις αρχές του επόμενου μήνα και θεωρείται βέβαιο ότι θα δοθούν κίνητρα αγοράς καινούριων αυτοκινήτων. Ωστόσο η πολιτική ηγεσία έχει αρκετές ενστάσεις που αφορούν τις πολιτικές για το κλίμα και βρίσκονται επίσης στο επίκεντρο της συζήτησης.

H Άνγκελα Μέρκελ σε γερμανικό εργοστάσιο αυτοκινήτων.

Πιο συγκεκριμένα, οι κατασκευαστές ζητούν τη δυνατότητα παράτασης του μέτρου της επιβολής προστίμου, αν ο στόλος των προς ταξινόμηση μοντέλων τους υπερβαίνει κατά μέσο όρο την εκπομπή περισσότερων από 95 γρ./χλμ. CO2.

O Γερμανός υπουργός Οικονομικών Όλαφ Σολτς εμφανίστηκε αρνητικός ως προς το τελευταίο ενδεχόμενο, δηλώνοντας: «Πολλές από τις προτάσεις δεν τις έχω καταλάβει – για παράδειγμα, θέλουμε πραγματικά πολύ μοντέρνα πράγματα, ή ξεπούλημα του στοκ»;

Στην συζήτηση συμμετέχουν ακόμη τα κρατίδια της Βαυαρίας, της Βάδης-Βυρτεμβέργης και της Κάτω Σαξονίας, όπου εδρεύουν οι μεγαλύτερες εταιρείες αυτοκινήτου της χώρας. Οι κυβερνήσεις τους καταρτίζουν λεπτομερείς προτάσεις, με σημείο αιχμής την παροχή επιδοτήσεων αγοράς αυτοκινήτου με ποσά από 3.000 έως 4.000 ευρώ. Μαζί με τους κατασκευαστές ζητούν μάλιστα λύση το συντομότερο δυνατό, καθώς, όπως υποστηρίζουν, όσο το ζήτημα των κινήτρων παραμένει σε εκκρεμότητα, ουδείς αποφασίζει να αγοράσει αυτοκίνητο.

Πιλότος για την Ευρώπη η Γερμανία

Οι αποφάσεις της Γερμανίας αναμένεται να επηρεάσουν και αυτές των κυβερνήσεων των ισχυρότερων οικονομικά χωρών της Ευρώπης, όπως της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας. Να σημειωθεί ότι σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο κλάδος των κατασκευαστών αυτοκινήτων μέσω της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), έχει ζητήσει εδώ και πολλές εβδομάδες τη λήψη μέτρων για την ανάκαμψη της αγοράς.

Μάλιστα σε σχέδιο δράσης 25 σημείων που εξέδωσαν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων και συναφών προϊόντων, προτείνεται η δημιουργία προγραμμάτων απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων σε κάθε χώρα μέλος της Ε.Ε., με ευρωπαϊκή επιχορήγηση.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!