Toyota και Honda ανακαλούν πάνω από 6 εκατομμύρια αυτοκίνητα

Gazzetta team
Toyota και Honda ανακαλούν πάνω από 6 εκατομμύρια αυτοκίνητα
Με προβλήματα στα συστήματα ενεργοποίησης των αερόσακων, αλλά διαφορετικής φύσης, Toyota και Honda ανακαλούν 3,4 και 2,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα αντίστοιχα.

Δύο από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας, η Toyota και η Honda, ανακοίνωσαν μαζικές ανακλήσεις εκατομμυρίων μοντέλων τους, τα οποία είναι πιθανό να μην έχουν λειτουργικά αξιόπιστα συστήματα αερόσακων. Το πρόβλημα, ωστόσο, δεν είναι το ίδιο και στις δύο περιπτώσεις.

Η ανάκληση της Toyota

Η Toyota ανακοίνωσε ότι θα καλέσει στα συνεργεία της τους ιδιοκτήτες 3,4 εκατομμυρίων αυτοκίνητων της, εκ των οποίων τα 2,9 εκατομμύρια αφορούν στις Ηνωμένες Πολιτείες, λόγω του ενδεχομένως ελαττωματικού εξοπλισμού ενεργοποίησης των αερόσακων κατά τη διάρκεια ατυχήματος.

Τα μοντέλα που αφορά η ανάκληση είναι τα Corolla, Corolla Matrix, Avalon και Avalon HV που κατασκευάστηκαν μεταξύ του 2010 και του 2019. Τα παραπάνω μοντέλα είναι εφοδιασμένα με μια ελαττωματική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU).

Η ηλεκτρονική αυτή μονάδα λαμβάνει τα σήματα από τους διάφορους αισθητήρες που υπάρχουν στα αυτοκίνητα της Toyota και ενεργοποιεί τους αερόσακους και τους προεντατήρες των ζωνών ασφαλείας. Σε ορισμένες περιπτώσεις το σήμα από τη μονάδα μπορεί δεχθεί παρεμβολές από εξωτερικούς παράγοντες, με αποτέλεσμα την καθόλου ή πλημμελή λειτουργία των αερόσακων.

Η ανάκληση της Honda

Για προβλήματα στη λειτουργία των αερόσακων 2,7 εκατομμύρια αυτοκίνητων της, προχωρά σε ανάκληση και η Honda. Από αυτά, τα 2,4 εκατομμύρια κυκλοφορούν στις Ηνωμένες Πολιτείες και τα 300.000 στον Καναδά. Ουσιαστικά πρόκειται για μοντέλα της premium μάρκας της ιαπωνικής εταιρείας, της Acura, που παρήχθησαν μεταξύ 1996 και 2003.

Τα μοντέλα αυτά διαθέτουν συστήματα λειτουργίας αερόσακων της Takata, ωστόσο το πρόβλημα δεν σχετίζεται άμεσα με τη μεγαλύτερη ανάκληση στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, που είχε επηρεάσει 34 διαφορετικές μάρκες και είχε οδηγήσει στην ανάκληση περισσότερων από 34.000.000 αυτοκινήτων το 2013, με αποτέλεσμα την πτώχευση της ιαπωνικής εταιρείας κατασκευής ανταλλακτικών.

Στην προκειμένη περίπτωση ένας δακτύλιος στους αερόσακους που δεν σφραγίζει σωστά, μπορεί να οδηγήσει στην προβληματική λειτουργία τους, χωρίς όμως από την ανάπτυξή τους να απειλείται η ζωή των επιβατών.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!