ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE
H BMW τώρα εισέρχεται εμφατικά στην κατηγορία cruiser με το R18 (pics & vid)

ΩΔΗ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ

H BMW τώρα εισέρχεται εμφατικά στην κατηγορία cruiser με το R18 (pics & vid)

BMW R18

 Όπως καμία άλλη μοτοσικλέτα της οικογένειας BMW μέχρι σήμερα, η R 18 έχει βαθιές ρίζες στην παράδοση ιστορικών μοτοσυκλετών BMW.

Με τη νέα R 18, η BMW Motorrad κάνει τώρα τη είσοδό της στην κατηγορία cruiser. Όπως καμία άλλη μοτοσικλέτα της οικογένειας BMW μέχρι σήμερα, η R 18 έχει βαθιές ρίζες στην παράδοση ιστορικών μοτοσυκλετών BMW – τόσο από τεχνικής όσο και από σχεδιαστικής απόψεως. Δανείζεται τεχνολογικά και οπτικά στοιχεία από διάσημα μοντέλα όπως η BMW R 5, αποφεύγοντας κάθε τι περιττό και παραμένοντας προσηλωμένη στις βασικές αξίες των μοτοσικλετών: ‘γνήσια’, τεχνολογικά απέριττη, με τον boxer κινητήρα στο επίκεντρο της οδηγικής απόλαυσης, σε συνδυασμό με ‘ευχάριστες δονήσεις’. Το πάντρεμα κλασικής σχεδίασης και ‘καθαρής’, σύγχρονης τεχνολογίας πέτυχε το στόχο που τέθηκε για την R 18 - τη δημιουργία μιας προηγμένης και ταυτόχρονα συναισθηματικής οδηγικής εμπειρίας.

Ισχυρότερος κινητήρας

Στην καρδιά της νέας BMW R 18 βρίσκεται ο νέος 2-κύλινδρος κινητήρας boxer – ο λεγόμενος “Big Boxer”. Τόσο η εντυπωσιακή εμφάνιση όσο και η τεχνολογία υποδηλώνουν μία συνέχεια των παραδοσιακών αερόψυκτων κινητήρων που προσφέρουν μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία από το 1923 όταν και ξεκίνησε η παραγωγή τους από την BMW Motorrad. Ο ισχυρότερος 2-κύλινδρος boxer κινητήρας σε επίπεδο μαζικής παραγωγής έχει κυβισμό 1.802 κ.εκ. Αποδίδει μέγιστη ισχύ 67 kW (91 hp) στις 4.750 σαλ. Από τις 2.000 μέχρι τις 4.000 rpm, πάνω από 150 Nm ροπής είναι διαθέσιμα συνεχώς, και αυτή η ελκτική ισχύς συνδυάζεται με έναν ‘γεμάτο’, διαπεραστικό ήχο.

Σωληνωτό πλαίσιο

Το κεντρικό στοιχείο της ανάρτησης της νέας R 18 είναι ένα ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο δύο τμημάτων. Η σχεδίασή του συνεχίζει τη μακρά παράδοση της BMW Motorrad στο συγκεκριμένο τύπο πλαισίου. Η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και η σχολαστική προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εμφανής ακόμα και σε ‘μη εμφανή’ σημεία όπως οι συγκολλήσεις μεταξύ ατσάλινων σωλήνων και χυτών ή σφυρήλατων εξαρτημάτων. Όπως στη θρυλική BMW R 5, το πίσω ψαλίδι – με παρόμοια σχεδίαση – περικλείει τον πίσω άξονα μετάδοσης με αυθεντικό στυλ μέσω βιδών έδρασης.

Ανάρτηση, τροχοί και φρένα

Η ανάρτηση της νέας BMW R 18 σκόπιμα καταργεί τις επιλογές ηλεκτρονικής ρύθμισης. Αντί αυτών, ένα τηλεσκοπικό πιρούνι και ένα κεντρικά τοποθετημένο γόνατο ανάρτησης με ρυθμίσεις προφόρτισης και απόσβεσης ανάλογα με τη διαδρομή (έκταση, συμπίεση) διασφαλίζουν άριστο έλεγχο και οδηγική άνεση. Όπως στη θρυλική BMW R 5, τα καλάμια του τηλεσκοπικού πιρουνιού είναι καλυμμένα. Η διάμετρος της μπουκάλας του πιρουνιού είναι 49 mm, ενώ η διαδρομή της ανάρτησης είναι 120 mm μπροστά και 90 mm πίσω. Το σύστημα πέδησης της νέας BMW R 18 αποτελείται από δύο δισκόφρενα μπροστά και ένα πίσω σε συνδυασμό με τετραπίστονες σταθερές δαγκάνες. Από την άλλη, οι ακτινωτοί τροχοί διασφαλίζουν μία εξαιρετικά κομψή εμφάνιση.

Αρμονική εργονομία

Στο πνεύμα της BMW Motorrad, τα μαρσπιέ της BMW R 18 είναι τοποθετημένα έτσι ώστε ο αναβάτης να απολαμβάνει μια χαλαρή θέση οδήγησης (“mid-mounted footpegs”). Αυτή η κλασική θέση πίσω από τους κυλίνδρους, εκτός του ότι αποτελεί κλασικό στοιχείο BMW, παράλληλα επιτρέπει στον αναβάτη να έχει ενεργό έλεγχο της μοτοσικλέτας χωρίς να περιορίζει την άνεση.

Οδηγική απόλαυση

Η νέα R 18 προσφέρει επίσης τρία στάνταρ προγράμματα οδήγησης “Rain”, “Roll” και “Rock” – κάτι ασυνήθιστο στην κατηγορία – ώστε να μπορεί να προσαρμόζεται στις ατομικές απαιτήσεις του αναβάτη. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης αυτόματο σύστημα ελέγχου ευστάθειας ASC (Automatic Stability Control, με δυνατότητα απενεργοποίησης), που διασφαλίζει ένα υψηλό επίπεδο άνεσης. Επιπλέον, η νέα R 18 εφοδιάζεται στάνταρ με έλεγχο ροπής κινητήρα (MSR). Μεταξύ των άλλων διαθέσιμων επιλογών, η υποβοήθηση όπισθεν (reverse assist) διευκολύνει τους ελιγμούς, ενώ η λειτουργία Hill Start Control καθιστά ασφαλέστερη τις εκκινήσεις σε ανηφόρες.

Εμβληματικό στυλ

Η R 18 μεταφέρει αριστοτεχνικά το εμβληματικό στυλ παλαιότερων εποχών στο σήμερα, διατηρώντας μία καθαρόαιμη σχεδίαση σε πολυάριθμες λεπτομέρειες, επηρεασμένη κυρίως από κλασικά μοντέλα όπως η BMW R 5. Δεν αποτελεί σύμπτωση το γεγονός ότι λειτουργικά και στιλιστικά στοιχεία όπως το πλαίσιο δύο τμημάτων, το ρεζερβουάρ σε σχήμα σταγόνας, ο εκτεθειμένος άξονας τελικής μετάδοσης και οι λεπτές γραμμές στη βαφή (εργοστασιακή επιλογή) παραπέμπουν στο θρυλικό boxer της εποχής 1936. Οι κλασικές μεταλλικές λεπτομέρειες στο σώμα της R 18 αποτελούν αδιάψευστα στοιχεία ενός αυθεντικού classic μοντέλου. Η ανάρτηση επίσης παραπέμπει στη θρυλική R 5. Μαζί με το διπλό ψαλίδι και μία ανάρτηση cantilever, η φιλοσοφία πλαισίου της R 5 μεταφέρεται άριστα οπτικά στη σύγχρονη εποχή.

Αποκλειστική εμφάνιση

Η νέα R 18 θα προσφέρεται σε όλο τον κόσμο στην αποκλειστική έκδοση R 18 First Edition από το λανσάρισμά της, ενώ ένα βασικό μοντέλο θα διατίθεται επιπρόσθετα σε ορισμένες αγορές. Αυτό συνδυάζει την εμφάνιση της R 18 με αποκλειστικά στοιχεία εξοπλισμού σε κλασικό μαύρο φινίρισμα με λευκά σιρίτια. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει πολυάριθμες  χρωμιωμένες επιφάνειες ένα σήμα στη σέλα και χρωμιωμένο λογότυπο “First Edition” στα πλαϊνά καλύμματα.


Βέλτιστη εξατομίκευση

Σχεδόν περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη μοτοσικλέτα, η νέα R 18 υιοθετεί σχεδίαση ‘φιλική’ στις μετατροπές – κάτι στο οποίο εστίασαν οι σχεδιαστές ήδη από τα πρώτα στάδια εξέλιξης της βασικής διάταξης της μοτοσικλέτας. Ως αποτέλεσμα, εφοδιάζεται με υποπλαίσιο που αφαιρείται εύκολα ενώ το ίδιο εύκολα αποσυναρμολογούνται τα βαμμένα εξαρτήματα. Τα σημεία έδρασης για την ηλεκτρολογική πλεξούδα και τα σωληνάκια φρένων/συμπλέκτη είναι προσεκτικά σχεδιασμένα για εύκολη εγκατάσταση ενός ψηλότερου ή χαμηλότερου τιμονιού. Επιπλέον, τα ορατά καλύμματα βαλβίδων (καλύμματα κυλινδροκεφαλών) και το κάλυμμα του ιμάντα (καπάκι κελύφους κινητήρα) είναι σχεδιασμένα ώστε να βρίσκονται εξωτερικά του κάρτερ λαδιού, για να αντικαθίστανται εύκολα.