Volkswagen ID.3 και ID.4: Ηλεκτρική επίθεση! (pics)

Gazzetta team
Volkswagen ID.3 και ID.4: Ηλεκτρική επίθεση! (pics)
Η Volkswagen με την παρουσίαση του ID.3 παραγωγής και του ID.4, ξεκινά τη νέα εποχή της, που δίνει βάση στην ηλεκτροκίνηση και την κορυφαία τεχνολογία.

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV της Volkswagen, ονομάζεται ID.4. Για την ώρα το βλέπουμε μόνο σε μορφή πρωτοτύπου, όμως περιμένουμε να αποκαλυφθεί από τη μάρκα μέσα στο 2020 και σε έκδοση παραγωγής.

Το όνομα αποκαλύπτει πολλά. Το ψηφίο 4, ένα νούμερο πάνω από το ID.3, υποδηλώνει το νέο μοντέλο ως εκπρόσωπο στην κατηγορία compact SUV. Είναι το φυσικό επόμενο βήμα μετά το ID.3, ένα όχημα με το οποίο η Volkswagen άνοιξε το τρίτο σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της, μετά το Beetle και το Golf. Η συντομογραφία ID. σημαίνει έξυπνο design, έξυπνη ταυτότητα και προηγμένες, έξυπνες τεχνολογίες.

Άφθονοι χώροι σε ενιαία φόρμα

Το αεροδυναμικό εξωτερικό σχήμα του ID.4 θέτει τέλεια το σκηνικό για την αρχιτεκτονική της MEB: εμπρός άκρο σχετικά κοντό, μεταξόνιο μακρύ, ως αποτέλεσμα εξαιρετικοί χώροι στο εσωτερικό. Ο οδηγός και οι επιβάτες στο ID.4 βρίσκονται σε ένα ενιαίο χώρο, φιλοσοφίας open space.

Το ID.4 διαθέσιμο σε πλήθος διαμορφώσεων

Αρχικά με κίνηση στους πίσω τροχούς, αργότερα επίσης με ισχυρή, ηλεκτρική έκδοση τετρακίνησης. Η μπαταρία υψηλής τάσης πάντοτε κάτω από το χώρο επιβατών, εγγυάται χαμηλό κέντρο βάρους και ισορροπημένη κατανομή φορτίου στους άξονες. Η μπαταρία φορτίζεται με εναλλασσόμενο μονοφασικό ή τριφασικό AC ή συνεχές DC ρεύμα ως στάνταρ. Αυτονομίες έως και 500 χιλιόμετρα, ανάλογα με το επιλεγμένο πακέτο συσσωρευτή.

Το ID.4 ελέγχεται σχεδόν αποκλειστικά από λειτουργίες αφής και φωνητικό έλεγχο. Υψηλή τεχνολογία και ασφάλεια είναι στα στάνταρ του πρώτου ηλεκτροκίνητου SUV της Volkswagen και η συνδεσιμότητα, παίζει επίσης πολύ μεγάλο ρόλο. Το σημαντικό νέο που μας φέρνει η μάρκα, είναι ότι το ID.4 είναι και το πρώτο SUV που η αλυσίδα παραγωγής του, είναι εντελώς ουδέτερη κλιματικά. Οι ολοκληρωμένες υπηρεσίες φόρτισης της Volkswagen θα επιτρέπουν επίσης στους πελάτες να επαναφορτίζουν το ID.4 με ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.

Ιδού το ID.3!

Από την άλλη, το ID.3 παρουσιάζεται επίσημα σε έκδοση παραγωγής. Σε τρεις εκδόσεις με διαφορετικά μεγέθη μπαταριών - Pure, Pro και Pro S. Το ID.3 αποκαλύπτεται επίσημα διαδικτυακά και η στρατηγική της Volkswagen για την ηλεκτροκίνηση υλοποιείται επιτυχώς. Σύμφωνα με νέα σχέδια, έως και 1,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα πρόκειται να έχουν βγει από τη γραμμή παραγωγής μέχρι το 2025 - σημαντικά περισσότερα από όσα είχαν αρχικά προγραμματιστεί.

Το ID.3 συνδυάζει όλα τα χαρακτηριστικά της Μεταβλητής Πλατφόρμας για την Ηλεκτροκίνηση (MEB) σε μήκος οχήματος μόλις 4,26 μέτρων - προσφέρει άφθονο χώρο στο εσωτερικό του οχήματος και η ιδέα λειτουργίας είναι διαισθητικά απλή.
Το εσωτερικό είναι επίσης επαναστατικό. Το μακρύ μεταξόνιο της MEB και οι πολύ μικροί πρόβολοι έχουν ως αποτέλεσμα ένα εντυπωσιακά μεγάλο εσωτερικό – η φιλοσοφία ενιαίου χώρου open space θέτει νέους δείκτες αναφοράς στην κατηγορία των μικρών οχημάτων.

Οι ψηφιακές οθόνες και τα χειριστήρια εξασφαλίζουν μοναδική εμπειρία οδήγησης. Το ID. light - μία λωρίδα LED στο κόκπιτ – δημιουργεί μία διαφορετική οπτική επικοινωνία με τους επιβάτες. Το ID.3 λειτουργεί σχεδόν αποκλειστικά με κουμπιά αφής και επιφάνειες ευαίσθητες στην αφή ή με έξυπνο φωνητικό έλεγχο. Το Wireless App-Connect επιτρέπει τη σύνδεση με το smartphone του χρήστη - για παράδειγμα, η εφαρμογή We Connect μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο της φόρτισης ή του ελέγχου του συστήματος κλιματισμού πριν την είσοδο στο αυτοκίνητο.

Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις - ID.3 Pure, ID.3 Pro και ID.3 Pro S. Οι εκδόσεις διαφέρουν κυρίως σε σχέση με την ισχύ και την χωρητικότητα της μπαταρίας, την εμβέλεια και τη δυνατότητα φόρτισης. Ως μοντέλο κορυφαίας αυτονομίας, το ID.3 Pro S διαθέτει τον πλέον ιδιαίτερο εξοπλισμό.

Το εισαγωγικό μοντέλο, ID.3 Pure, διαθέτει μπαταρία με χρήσιμη χωρητικότητα 45 kWh, επιτρέποντας μια εμβέλεια έως και 330 χλμ. (κατά WLTP). Ο ηλεκτροκινητήρας που είναι εγκατεστημένος στον πίσω άξονα παράγει 126 ή 150 PS, ανάλογα με την επιλογή του πελάτη. Το ID.3 Pro διαθέτει μπαταρία 58 kWh με εμβέλεια μέχρι 420 χλμ. (κατά WLTP), και ισχύ 146 ή 204 PS. Το ID.3 Pro S διαθέτει χωρητικότητα μπαταρίας 77 kWh και αυτονομία έως 550 χλμ. (κατά WLTP), με ισχύ 204 PS. Και τα τρία μοντέλα μπορούν να φορτιστούν με μονοφασικό ή τριφασικό εναλλασσόμενο AC, ή συνεχές DC ρεύμα. Σε μόλις 30 λεπτά το ID.3 Pro με φορτιστή 100 kW φορτίζει αρκετή ενέργεια για να καλύψει απόσταση περίπου 290 χιλιομέτρων.

Το ID.3 Pure είναι το εισαγωγικό μοντέλο, με τιμή κάτω των € 30.000 στη γερμανική αγορά. Διαθέτει μια ολοκληρωμένη γκάμα στάνταρ εξοπλισμού. Περιλαμβάνει στοιχεία όπως ζάντες από χάλυβα 18 ιντσών, προβολείς LED με αυτόματο έλεγχο φωτισμού και συστοιχίες φώτων οπίσθιου φωτισμού LED.

Ο εσωτερικός εξοπλισμός περιλαμβάνει φωτισμό φόντου με δέκα ρυθμίσεις χρωμάτων, ID.Light, σύστημα κλιματισμού Air Care Climatronic, έξυπνο φωνητικό σύστημα ελέγχου και λειτουργία εκκίνησης Keyless Start. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκουν και τα Lane Assist, Front Assist, σύστημα αναγνώρισης των σημάτων κυκλοφορίας και το Park Distance Control, κάνοντας την οδήγηση ακόμα πιο άνετη και ασφαλή.

ID.3 Pro και ID.3 Pro S. Το ID.3 Pro με πανομοιότυπο εξοπλισμό, διαθέσιμο κάτω από € 35.000, είναι η ιδανική έκδοση για καθαρή αστική κινητικότητα και μέση αυτονομία. Διαθέτει μεγαλύτερη μπαταρία από το ID.3 Pure, αυξημένη αυτονομία, μικρότερους χρόνους φόρτισης με συνεχές ρεύμα DC και περισσότερη ισχύ. Το ID.3 Pro S βρίσκεται στην κορυφή της σειράς. Ο σπορ εξοπλισμός περιλαμβάνει τροχούς Andoya 19 ιντσών και πεντάλ με design Play & Pause.
Επιλογές με χαρακτήρα υψηλής τεχνολογίας. Ελκυστικός προαιρετικός εξοπλισμός κολακεύει επιπλέον τις εκδόσεις. Στο πλαίσιο του ηχοσυστήματος "beats", ένας ενισχυτής 400 W τροφοδοτεί ηχεία και ένα subwoofer.

Το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας προβάλλει ζωτικής σημασίας πληροφορίες στο παρμπρίζ. Ο οδηγός βλέπει τις πληροφορίες τρισδιάστατες, σε απόσταση τριών έως δέκα μέτρων μπροστά από το όχημα - ψηφιακές οθόνες και πραγματικός κόσμος συγχωνεύονται. Το Travel Assist ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα με επιτάχυνση και πέδηση, κρατά το όχημα στη λωρίδα και παρουσιάζει την περιβάλλουσα κυκλοφορία στην οθόνη του συστήματος Infotainment. Η λειτουργία του συστήματος θα βελτιωθεί περαιτέρω σε μεταγενέστερη ημερομηνία: όταν ο οδηγός βγάζει φλας στον αυτοκινητόδρομο, το Travel Assist θα ξεκινά την αλλαγή λωρίδας, με προϋπόθεση η περιβάλλουσα κυκλοφορία να επιτρέπει αυτόν τον ελιγμό.

Μεγάλα τα σχέδια της Volkswagen

Τα επόμενα χρόνια η Volkswagen στοχεύει να καταστεί παγκόσμιος ηγέτης όσον αφορά την ηλεκτρική κινητικότητα. Για το σκοπό αυτό, το Group επενδύει 33 δισ. ευρώ σε ολόκληρο τον Όμιλο μέχρι το 2024, εκ των οποίων 11 δισ. ευρώ μόνο για τη Volkswagen. Η Volkswagen αναμένει να βγάλει στην παραγωγή 1,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2025.

Από το 2021, το εργοστάσιο του Zwickau θα παράγει μέχρι και 330.000 ηλεκτρικά οχήματα ετησίως, καθιστώντας το το μεγαλύτερο και πιο αποδοτικό εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Σε διεθνές επίπεδο, προετοιμασίες για το λανσάρισμα της οικογένειας ID. είναι επίσης σε πλήρη εξέλιξη στην Κίνα και τις ΗΠΑ. Η προπαραγωγή έχει ήδη ξεκινήσει στο κινεζικό εργοστάσιο στο Anting.

Η διάθεση της μεταβλητής πλατφόρμας ηλεκτροκίνησης (MEB) σε άλλους κατασκευαστές σηματοδοτεί επίσης ένα καινοτόμο βήμα. Η Ford θα είναι ένας από τους πρώτους κατασκευαστές αυτοκινήτων που θα την χρησιμοποιήσει. Η εταιρεία σχεδιάζει να προμηθεύσει την ευρωπαϊκή αγορά με όχημα βασισμένο στην ΜΕΒ από το 2023 και έχει εκτιμήσει πωλήσεις άνω των 600.000 οχημάτων σε έξι χρόνια.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!