Αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, επισήμως και στην Ελλάδα

Νίκος Γιαννούλας
Αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, επισήμως και στην Ελλάδα
Δημιουργείται και στη χώρα μας νομικό πλαίσιο για τη σύννομη κυκλοφορία αυτόνομα κινούμενων οχημάτων, όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Έως το τέλος Φεβρουαρίου θα έρθει στη βουλή νέο θεσμικό πλαίσιο, που θα αφορά στην κυκλοφορία αυτόνομα κινούμενων οχημάτων. Αυτό ανακοίνωσε ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γιάννης Κεφαλογιάννης, στο πλαίσιο του 10ου Συνεδρίου Energy Dialogues.

Ήδη, σε ολόκληρο τον κόσμο, έχουν δημιουργηθεί ειδικές ζώνες κυρίως σε αστικά περιβάλλοντα, όπου δίνεται η δυνατότητα σε αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες πληροφορικής να δοκιμάζουν λογισμικό και μηχανολογικά συστήματα σε οχήματα που κινούνται χωρίς οδηγό. Ειδικότερα η Ford μάλιστα, έχει συνεργαστεί στις ΗΠΑ με την αλυσίδα εστιατορίων Dominos για την κατ' οίκον παράδοση πίτσα από αυτοκίνητα που κινούνται μόνα τους.

Στη χώρα μας η πρώτη απόπειρα δοκιμής αυτόνομα κινούμενων οχημάτων χωρίς οδηγό πραγματοποιήθηκε από το δήμο Τρικκαίων, όπου συμμετείχε σε πιλοτικό πρόγραμμα εξυπηρέτησης αστικής συγκοινωνίας από ένα λεωφορείο χωρίς οδηγό στην πόλη των Τρικάλων.

Το νέο πλαίσιο πάει «ένα βήμα παρακάτω το πλαίσιο εκτέλεσης της αστικής κυκλοφορίας», σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη και «δίνει τη δυνατότητα στην Ελλάδα να πρωτοστατήσει στην έρευνα των τεχνολογιών οχημάτων χωρίς οδηγό». Ταυτόχρονα, ξεκλειδώνει προγράμματα αυτόνομης οδήγησης σε πολλές πόλεις της χώρας, στα πρότυπα αυτού που εφάρμοσε ο δήμος Τρικκαίων.

Νέο θεσμικό πλαίσιο και για σταθμούς φόρτισης

Ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε και στην ηλεκτροκίνηση, αναφέροντας την προετοιμασία ενός ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου. «Δίνουμε τη δυνατότητα στους ΟΤΑ με τα ΣΒΑΚ να δημιουργήσουν δίκτυα υποδομών φόρτισης», ανέφερε, προσθέτοντας ότι «δίκτυα πρέπει να αναπτυχθούν με απλή διαδικασία και σε ιδιωτικούς κοινόχρηστους χώρους, όπως σε χώρους στάθμευσης σούπερ μάρκετ κλπ» στη λογική της μετάβασης σε smart cities. Επιπλέον, προανήγγειλε μητρώο υποδομών ηλεκτροκίνησης, μία κεντρική βάση δεδομένων μέσω της οποίας θα αποστέλλονται στους χρήστες σε πραγματικό χρόνο δεδομένα και θα εποπτεύεται η ομαλή λειτουργία των υποδομών φόρτισης.

Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, τα μικρά νησιά μπορούν να έχουν ρόλο κλειδί για ένα μοντέλο βιώσιμης κινητικότητας με φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις και πρόσθεσε ότι «μπορούν να γίνουν πιλότοι που θα εφαρμοστούν σενάρια οικονομικά βιώσιμων επενδύσεων» και επεσήμανε το παράδειγμα της μετατροπής της Αστυπάλαιας σε νησί πρότυπο βιώσιμης κινητικότητας.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!