Το πρόγραμμα των δοκιμών της F1 στο Μπαχρέιν

Πέτρος Σηφαλάκης
Το πρόγραμμα των δοκιμών της F1 στο Μπαχρέιν
Από τις 12 έως τις 14 Μαρτίου θα απολαύσουμε τις πρώτες δοκιμές της Formula 1 με τα νέα μονοθέσια για τη φετινή χρονιά, από την εντυπωσιακή πίστα του Μπαχρέιν.

Οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού έχουν κάθε λόγο να χαίρονται αυτές τις ημέρες καθώς εκτός από το MotoGP που τα δοκιμαστικά του ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη, έρχεται και η Formula 1. Μέχρι στιγμής η κορωνίδα των μηχανοκίνητων σπορ δεν διοργάνωσε καμία δοκιμαστική περίοδο και οι πιλότοι θα έρθουν σε πρώτη ουσιαστική επαφή με τα μονοθέσιά τους το ερχόμενο τριήμερο, από την Παρασκευή, 12 Μαρτίου, έως και την Κυριακή, 14 Μαρτίου. Παρακάτω ακολουθεί και το πρόγραμμα. Και τις τρεις ημέρες, η δράση ξεκινά από τις 9 το πρωί μέχρι και τις 6 το απόγευμα.

Παρασκευή, 12 Μαρτίου

  • 09:00-18:00

Σάββατο, 13 Μαρτίου

  • 09:00-18:00

Κυριακή, 14 Μαρτίου

  • 09:00-18:00

Πού γίνονται οι δοκιμές φέτος;

Τα δοκιμαστικά της Formula 1 για το 2021 θα διοργανωθούν στην πίστα του Μπαχρέιν. Αυτό έγινε καθώς το πρώτο Γκραν Πρι στην Αυστραλία δεν θα πραγματοποιηθεί και η F1 αποφάσισε ότι θα εξοικονομήσει χρόνο και χρήματα αν κάνει και τις δοκιμές στην πίστα όπου θα γίνει ο πρώτος αγώνας της χρονιάς. Συνεπώς οι συντελεστές του σπορ έχουν ταξιδέψει ήδη εκεί και θα φύγουν όταν γίνουν και οι αγώνες.

Πόσες μέρες έχουν στη διάθεσή τους οι ομάδες;

Πιλότοι και ομάδες θα πρέπει να προσαρμόσουν τα αυτοκίνητα στα μέτρα τους μέσα σε μόλις τρεις ημέρες. Κάθε ημέρα θα έχει περιθώριο εννέα ωρών, οπότε μιλάμε για δοκιμαστικά των 27 ωρών συνολικά. Το 2019 είχαμε οκτώ ημέρες δοκιμών και το 2020, έξι ημέρες, οπότε φέτος μέσα σε ένα τριήμερο, θα έχουν δύσκολο έργο. Επίσης, κάθε ομάδα δεν θα μπορεί να έχει δύο μονοθέσια ταυτόχρονα στην πίστα. Οπότε ο κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του 1,5 ημέρα δοκιμών ή αλλιώς, 13,5 ώρες.

Γιατί γίνονται δοκιμές αφού τα μονοθέσια μένουν ίδια;

Μια αλήθεια είναι ότι τα φετινά αγωνιστικά δεν διαφέρουν σημαντικά από αυτά της προηγούμενης χρονιάς, οπότε οι ομάδες δεν έχουν και τόσα πολλά να κοιτάξουν. Αν εξαιρέσουμε δηλαδή τους πιλότους που άλλαξαν ομάδα φέτος (Ντάνιελ Ρικιάρντο, Κάρλος Σάινθ, Σέρχιο Πέρεζ, Σεμπάστιαν Φέτελ) και τους rookies που μπαίνουν για πρώτη φορά σε κανονική χρονιά της F1, το πρόβλημα δεν είναι τόσο μεγάλο.

Επίσης έχουμε και την περίπτωση του Φερνάντο Αλόνσο ο οποίος ούτε rookie είναι, ούτε όμως έχει πρόσφατες επαφές με μονοθέσιο Formula 1, οπότε θα χρειαστεί κάποιες ημέρες προσαρμογής. Για τους υπόλοιπους οι δοκιμές γίνονται για να δοκιμαστούν τα ελαστικά, να δουν πόσο μεγάλη αλλαγή προκάλεσαν οι αεροδυναμικές βελτιώσεις που έγιναν και φυσικά, για να δει η κάθε ομάδα που βρίσκονται οι ανταγωνιστές της.

Υπάρχει όριο γύρων;

Όχι! Όλοι οι οδηγοί μπορούν να κάνουν όσους γύρους θέλουν κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Η ομάδα μπορεί να μοιράσει το χρόνο στους οδηγούς της όπως εκείνη κρίνει και από τις 9 το πρωί μέχρι τις 6 το απόγευμα, μπορούν να έχουν ένα μονοθέσιο στην πίστα και να γυρνάει συνεχώς.

Θα τιμωρηθεί μια ομάδα αν δεν λάβει συμμετοχή;

Τα δοκιμαστικά της Formula 1 δεν είναι υποχρεωτικά, οπότε όποια ομάδα δεν θέλει, μπορεί να μη λάβει συμμετοχή χωρίς να έχει να αντιμετωπίσει καμία ποινή. Πέρυσι για παράδειγμα η Williams έχασε τις πρώτες δύο ημέρες δοκιμών καθώς το μονοθέσιο δεν ήταν έτοιμο. Καμία ομάδα όμως δεν θέλει να χάσει τις δοκιμές γιατί εκεί βλέπουν τα μειονεκτήματά τους, τι πρέπει να βελτιώσουν και ανακαλύπτουν και μερικά προβλήματα, που αν δεν είχαν μπει στα δοκιμαστικά θα τα έβλεπαν με τον... δύσκολο τρόπο, μέσα σε ένα Γκραν Πρι.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!