6 Πρωταθλητές της F1 που έκαναν το μεγάλο comeback

Πέτρος Σηφαλάκης
6 Πρωταθλητές της F1 που έκαναν το μεγάλο comeback
Με αφορμή την επιστροφή του Φερνάντο Αλόνσο στη Formula 1, θυμόμαστε μερικές ακόμη περιπτώσεις όπου καταξιωμένοι οδηγοί ή και... θρύλοι, δήλωσαν ότι σταματούν την καριέρα τους και λίγα χρόνια μετά, επανήλθαν.

Ο μαγικός κόσμος της Formula 1 αποτελεί όνειρο των περισσότερων οδηγών αγώνων. Ωστόσο κάποια στιγμή, φτάνει η στιγμή που και ο καλύτερος, αποχωρεί. Πρωταθλητές με πολλές νίκες στο ενεργητικό τους, πρωτιές και «βαρύ» όνομα, θα δηλώσουν κάποια στιγμή την παραίτησή τους. Δεν είναι λίγες οι φορές όμως, που οι οδηγοί εκτιμούν λάθος την κατάσταση και παραιτούνται νωρίτερα από ότι θα έπρεπε.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Φερνάντο Αλόνσο που για το 2021, επιστρέφει στη Formula 1 και μάλιστα με την ομάδα που κατέκτησε τα δύο Παγκόσμια Πρωταθλήματα της καριέρας του. Πλέον αντί για Renault λέγεται Alpine, ωστόσο αυτό μικρή σημασία παίζει. Ο Ισπανός δεν είναι ο μοναδικός που έχει κάνει το μεγάλο comeback, πάντως.

Αρκετοί άλλοι Πρωταθλητές αποχώρησαν νωρίς και στη συνέχεια, επέστρεψαν για να κάτσουν μερικά χρόνια ακόμη στη Formula 1. Κάποια παραδείγματα αφορούν σύγχρονους οδηγούς που οι περισσότεροι τους θυμόμαστε, ενώ κάποια άλλα, αφορούν περασμένες δεκαετίες και τους ξέρουμε λιγότεροι. Πάμε να δούμε πέντε μεγάλα ονόματα που παραιτήθηκαν από τη Formula 1 και στη συνέχεια, επανήλθαν.

Νίκι Λάουντα

Ένας από τους θρύλους της Formula 1, δήλωσε το 1979 ότι δεν βλέπει νόημα να μείνει άλλο στο σπορ. Δεν είχε κίνητρο, του έλειπε ο ανταγωνισμός, δεν ήταν πλέον ενθουσιασμένος, έλεγε. Μέχρι τότε είχε κερδίσει 17 αγώνες και κατακτήσει 2 Παγκόσμια Πρωταθλήματα. Παραιτήθηκε λοιπόν και ασχολήθηκε με άλλα πράγματα, όπως την αεροπορική του εταιρεία, πριν φτάσει στο 1982 όπου μπήκε ξανά στο παιχνίδι. Αφού επέστρεψε πρόσθεσε ακόμη οκτώ νίκες στο ενεργητικό του και βέβαια, ένα επιπλέον Παγκόσμιο Πρωτάθλημα!

Άλαν Τζόουνς

Το 1981 ο Άλαν Τζόουνς ήταν 34 ετών και είχε καταφέρει να κατακτήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1. Παρά το γεγονός ότι ήταν στο κορυφαίο σημείο της καριέρας του, δήλωσε απίστευτα κουρασμένος από τα ατελείωτα ταξίδια που έπρεπε να κάνει προκειμένου να εκτελεί τις υποχρεώσεις του στη Formula 1 και είπε ότι δεν ήθελε να δει ξανά αεροδρόμιο. Αποφάσισε ότι θα κάτσει στη φάρμα του στην Αυστραλία και θα... αράξει, μερικά χρόνια μετά όμως και πιο συγκεκριμένα, το 1985, επέστρεψε στην κορωνίδα των μηχανοκίνητων σπορ.

Νιγκέλ Μάνσελ

Ο Νιγκέλ Μάνσελ είναι μια... ιδιαίτερη περίπτωση για αυτή τη λίστα. Ο οδηγός ουσιαστικά, δεν παραιτήθηκε από τη Formula 1. Το 1990 δηλώνει την παραίτησή του, το 1991 όμως έτρεξε κανονικά και πάλι. Τι έγινε λοιπόν; O Μάνσελ είχε πρόβλημα με τη Ferrari, οι σχέσεις τους πήγαιναν από το κακό στο χειρότερο, όπως και με τον Αλέν Προστ. Μετά από ένα περιστατικό όπου ξεχείλισε το ποτήρι, παραιτήθηκε με θεαματικό τρόπο από τη Formula 1 πετώντας τα γάντια του στο κοινό και φεύγοντας. Αποκάλυψε στη συνέχεια ότι δεν ήταν μια απόφαση που πήρε πάνω στα νεύρα του αλλά το είχε συζητήσει με τη γυναίκα του νωρίτερα και είχαν καταλήξει στο ότι ήταν θύμα χειραγώγησης. Τελικά, μια νέα πρόταση τον οδήγησε στο να ανακαλέσει την παραίτησή του και την επόμενη χρονιά έτρεξε κανονικά.

Αλέν Προστ

Ο Αλέν Προστ το 1991 αποφάσισε ότι θα σταματήσει να τρέχει στη Formula 1 και δήλωσε την παραίτησή του. Όμως, ο Γάλλος, δεν έβγαλε ποτέ από το μυαλό του την κορωνίδα των μηχανοκίνητων σπορ. Για την ακρίβεια όσο έλειπε, σχεδίαζε με κάθε λεπτομέρεια το πως θα καταφέρει να κάνει ένα επιτυχημένο comeback. Το 1993 ήταν η σωστή στιγμή και υπέγραψε συμβόλαιο με τη Williams Renault, η πιο δυνατή ομάδα του πρωταθλήματος τότε. Το αποτέλεσμα; Ακόμη ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στο ενεργητικό του για να φτάσει συνολικά τα τέσσερα. Μόνο ο Προστ και ο Λάουντα κατάφεραν να πάρουν και πάλι πρωτάθλημα στην επιστροφή τους. Αφού πήρε το Παγκόσμιο, ο Προστ αποχώρησε οριστικά.

Μίκαελ Σουμάχερ

Το όνομα του απόλυτου πρωταθλητή, για πολλούς είναι ακόμη αυτό του Μίκαελ Σουμάχερ. Ο επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1 αποτελεί έναν πραγματικό θρύλο, που άφησε εποχή με τη Ferrari και τα πέντε σερί πρωταθλήματα από το 2000 μέχρι και το 2004. Το 2006 όμως, αποφάσισε ότι θα τελειώσει από τη Formula 1. Παρέμεινε στην οικογένεια της Ferrari και το 2009, έγιναν κάποιες συζητήσεις για να αντικαταστήσει τον τραυματισμένο τότε Φελίπε Μάσα οδηγώντας ξανά ένα μονοθέσιο της Formula 1. Το πρόβλημα ήταν ότι ένας τραυματισμός που προήλθε από αγώνες με μοτοσικλέτα, δεν επέτρεψε στον Σουμάχερ να ξαναμπεί στην πίστα. Έλα όμως που εκείνος είχε... ψηθεί και το ήθελε πολύ! Λίγους μήνες μετά, ανακοινώνει ότι επιστρέφει κανονικά, ως αγωνιζόμενος στη Formula 1 με την ομάδα της Mercedes. Έλεγε τότε, ότι είναι σίγουρος γιατον εαυτό του και ότι αν δεν ήταν, δεν θα επέστρεφε. Με τη Mercedes όμως, δεν κατάφερε κάτι παραπάνω από ένα βάθρο.

Κίμι Ράικονεν

Κοντά στο τέλος του 2009 η Ferrari ανακοίνωσε ότι ο Κίμι Ράικονεν θα πάψει να τρέχει για εκείνους, παρά το γεγονός ότι ο Φινλανδός είχε συμβόλαιο μέχρι και την επόμενη σεζόν. Είπαν ότι θα αντικατασταθεί από τον Φερνάντο Αλόνσο και ο Ράικονεν στη συνέχεια προχώρησε σε διαπραγματεύσεις με τη McLaren, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Τότε, ακούστηκαν φήμες ότι θα συνεχίσει στη Mercedes. Στην πορεία η ομάδα επέλεξε να υπογράψει συμβόλαια με τον Μίκαελ Σουμάχερ και τον Νίκο Ρόσμπεργκ. Η Toyota ήταν η μόνη που έδωσε επιλογή στον Κίμι, ωστόσο εκείνος δήλωσε ότι θα ήθελε ένα αυτοκίνητο με το οποίο θα παλέψει για τίτλο και τελικά, αρνήθηκε. Συνέχισε για κάποια χρόνια στο WRC και το 2012 γύρισε στη Formula 1. Πρόκειται για τον μοναδικό στη λίστα που συνεχίζει να τρέχει ακόμη και σήμερα στο συγκεκριμένο σπορ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!