Οι μεγάλες ομάδες της Formula 1 «διασύρουν» τα όρια προϋπολογισμού

Gazzetta team
Οι μεγάλες ομάδες της Formula 1 «διασύρουν» τα όρια προϋπολογισμού
Περίπου 100 εκατ. δολάρια πάνω από το προβλεπόμενο όριο των 145 εκατ. δολαρίων για το 2021 θα κυμανθούν οι προϋπολογισμοί των τριών μεγάλων ομάδων της Formula 1, Μercedes, Ferrari και Red Bull, ενώ οι μικρότερες θα το υπερβούν ελάχιστα.

Οι ομάδες της Formula 1 επιτρέπεται να ξοδέψουν το 2021 το πολύ έως 145 εκατ. δολάρια, ωστόσο το συγκεκριμένο όριο δεν αποτυπώνει την πραγματικότητα καθώς προβλέπονται αρκετές εξαιρέσεις στους μισθούς των οδηγών και διευθυντών, του τμήματος μάρκετινγκ και προβολής, κλπ. Ετσι θα κυμανθούν οι πραγματικοί προϋπολογισμοί ορισμένων ομάδων σε εμφανώς υψηλότερα επίπεδα, ίσως μάλιστα αγγίξουν ακόμη και τα 300 εκατ. δολάρια! Ο διευθυντής της ομάδας της Mercedes, Τότο Βολφ, αποκάλυψε για το συγκεκριμένο θέμα τα εξής: «Αν συνυπολογίσεις τους μισθούς των οδηγών, των τριών πιο ακριβοπληρωμένων στελεχών και του τμήματος μάρκετινγκ, τότε φτάνεις ίσως –με ακριβούς οδηγούς- συνολικά τα 230 έως 240 εκατομμύρια».

Aπό τα 500 στα 300 εκατ. δολάρια

Πρόκειται για ένα νούμερο που βρίσκεται χαμηλότερα από τα προαναφερόμενα 300 εκατ. δολάρια, δεν παύει ωστόσο να υπερβαίνει κατά περίπου 100 εκατ. δολάρια τα επίσημα όρια των προϋπολογισμών. Μάλιστα δεν περιλαμβάνεται σε αυτή την τεράστια υπέρβαση ένα πλήθος επιπρόσθετων εξαιρέσεων, οι οποίες καταλαμβάνουν τρεις ολόκληρες σελίδες στους νέους κανονισμούς.

Οι μεγάλες ομάδες της Formula 1 είναι ωστόσο υποχρεωμένες να κάνουν σημαντικές περικοπές στους προϋπολογισμούς τους ακόμη και αν ξοδέψουν του χρόνου 300 εκατ. δολάρια. Μέχρι σήμερα ανέρχονταν τα ετήσια μπάτζετ των Mercedes, Ferrari και Red Bull σε περίπου 500 εκατ. ευρώ, ίσως μάλιστα και περισσότερο. Άρα, τουλάχιστον οι συγκεκριμένες ομάδες θα πρέπει να μειώσουν αισθητά τα έξοδά τους, μόλις τεθούν σε ισχύ τα νέα όρια των προϋπολογισμών.

Κοστολογούν και τις βίδες

Όπως αποκάλυψε ο Βολφ, «προετοιμαζόμαστε εδώ και καιρό γι αυτό. Απαιτείται μία εντελώς διαφορετική αναδιάρθρωση των διαδικασιών στην επιχείρηση και στην οργάνωση. Εδώ και μήνες λειτουργεί μία μεγάλη ομάδα εργασίας, για να συζητήσει πιθανές στρατηγικές και λύσεις». Ο διευθυντής της Mercedes συμπλήρωσε ότι ξεκίνησαν ήδη με την αξιολόγηση κάθε μέρους και εξαρτήματος του αυτοκινήτου.

Ο Αυστριακός τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής: «Σε εμάς δεν ήταν ποτέ έτσι, που να έπρεπε να κάνουμε υπολογισμό του κόστους ακόμη και της μικρότερης βίδας του αυτοκινήτου. Υπήρχαν μεγάλες ενότητες κόστους, οι οποίες συμφωνούνταν στο πλαίσιο του συνολικού προϋπολογισμού. Στο μέλλον πρέπει να έχουμε μία εντελώς διαφανή, «κρυστάλλινη» κατηγοριοποίηση, όσον αφορά στο πραγματικό κόστος των δύο αυτοκινήτων μας».

Κανένα πρόβλημα οι μικροί

Ο Βολφ απέφυγε να απαντήσει αν θα προχωρήσει η ομάδα του σε απολύσεις και πόσες, τόνισε όμως ότι το συγκεκριμένο τμήμα εξέλιξης έχει και άλλες αρμοδιότητες εκτός της Formula 1 και υπογράμμισε ότι ανήκει στον μητρικό όμιλο της Daimler, όπου γίνονται ήδη περικοπές δαπανών. «Αν πρέπει να σφίξουν όλοι τη ζώνη, τότε θα το κάνουμε και εμείς. Στη δική μας περίπτωση το κάναμε με τη ρύθμιση σχετικά με το όριο του προϋπολογισμού. Από το 2022 θα μπορούμε να λειτουργούμε ως ομάδα με ισοσκελισμένα οικονομικά, όμως αυτό δεν είναι δυνατόν ήδη από το 2021 λόγω των μέτρων αναδιάρθρωσης, που κοστίζουν χρήματα», τόνισε ο Βολφ. Τα επόμενα χρόνια θα δυσκολέψουν ακόμη περισσότερο τα πράγματα για τις μεγάλες ομάδες, καθώς το 2022 θα μειωθούν τα όρια των μπάτζετ στα 140 εκατ. δολάρια και το 2023 στα 135 εκατ. δολάρια.

Οι μειώσεις των προϋπολογισμών δεν πλήττουν βεβαίως εξίσου όλες τις ομάδες. Οι μικρότεροι του πρωταθλήματος, δηλαδή ομάδες όπως η Haas και η Williams τα βγάζουν πέρα με προϋπολογισμούς που βρίσκονται μόνον λίγο πάνω από το όριο των 145 εκατ. δολαρίων ετησίως και μάλιστα συμπεριλαμβανομένων και όλων των προβλεπόμενων εξαιρέσεων.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!