Η μάχη των προϋπολογισμών στη Formula 1

Gazzetta team
Η μάχη των προϋπολογισμών στη Formula 1
Συνεχίζονται οι διαφωνίες για τα όρια των προϋπολογισμών μεταξύ των ομάδων της Formula 1 με ένα νέο σενάριο να προβλέπει τη σταδιακή μείωσή τους για τα επόμενα δύο χρόνια, αν και όχι στα επίπεδα που ζητούν τα μικρομεσαία team.

H μάχη για τη διαμόρφωση των νέων ορίων για τους ετήσιους προϋπολογισμούς των ομάδων της Formula 1 συνεχίζεται αμείωτη παρά την επιδημία του κορονοϊού. Η Ferrari και η Red Bull θα ήθελαν να οριστεί το όριο στα 175 εκατομμύρια δολάρια, ωστόσο συμφώνησαν λόγω της κρίσης να υπάρξει μία μείωση στα 150 εκατομμύρια. Από την άλλη πλευρά οι μικρομεσαίες ομάδες επιμένουν σε ακόμη χαμηλότερα όρια, με προεξάρχουσα την πρόταση της McLaren για «μόνον» 100 εκατομμύρια δολάρια.

Τη Μεγάλη Πέμπτη πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη, στην οποία συμμετείχαν κορυφαίοι εκπρόσωποι της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου FIA, των ομάδων της Formula 1 και της ιδιοκτήτριας του αθλήματος, Liberty Media. Σύμφωνα με επίσημες πληροφορίες έγιναν εποικοδομητικές προτάσεις από διάφορες πλευρές, ωστόσο δεν πάρθηκαν συγκεκριμένες αποφάσεις.

Bήμα – βήμα η μείωση

Ωστόσο αρχίζει και διαμορφώνεται πλέον ως λύση μία σταδιακή περικοπή των ετήσιων προϋπολογισμών. Με βάση αυτό το σενάριο θα έχουμε ως πρώτο βήμα τα 145 εκατομμύρια δολάρια για το 2021 και ως δεύτερο βήμα τα 130 εκατομμύρια δολάρια για το 2022, που ήταν εξάλλου και ο αρχικός στόχος. Φαίνεται ότι μία τέτοια λύση θεωρείται πλέον ρεαλιστική μετά την κρίση και την αβεβαιότητα στη Formula 1 εξαιτίας του κορονοϊού.

O πρόεδρος της FIA, Ζαν Τοντ και ο CEO της Liberty Media, Τσέιζ Κάρεϊ.

Σε αυτό το σχέδιο προβάλλουν αντίσταση κάποιες μεγάλες ομάδες, με πρώτη από όλες τη Ferrari που επιμένει –μαζί με τη Red Bull- σε ένα υψηλότερο όριο προϋπολογισμών, ενώ προειδοποιεί για τη λήψη βιαστικών αποφάσεων. Όπως υποστήριξε ο διευθυντής της Scuderia, Ματία Μπινότο, «οφείλουμε να διαφυλάξουμε το DNA και τα γονίδια της Formula 1, δηλαδή την ανταγωνιστικότητα».

Διαφορετικά όρια ανά ομάδα

Η Ferrari παραπέμπει στις διαφορετικές δομές λειτουργίας κάθε ομάδας, αλλά και στο γεγονός ότι ορισμένα team εξελίσσουν μόνα τους πολλά μέρη των αυτοκινήτων, ενώ κάποιες άλλες ομάδες απλά τα αγοράζουν έτοιμα. Όπως τονίζει χαρακτηριστικά ο Μπινότο, «εμείς σχεδιάζουμε, εξελίσσουμε, ομολογκάρουμε και παράγουμε κάθε επιμέρους τμήμα στο αυτοκίνητό μας. Άλλες ομάδες είναι πελάτες, που αγοράζουν κάποια μέρη». Γι αυτό προτείνει ως λύση ο Μπινότο να υπάρξουν διαφορετικά όρια προϋπολογισμών ανά ομάδα και όχι ένα ενιαίο για όλες.

Πρόκειται για μία πρόταση σύμφωνα με την οποία θα επιτρέπεται υψηλότερος προϋπολογισμός σε κατασκευαστές όπως η Ferrari και η Mercedes σε σχέση με ομάδες όπως για παράδειγμα η Haas και η Racing Point. Μάλιστα ο Μπινότο αρνήθηκε ότι μπλοκάρει η Ferrari τη μείωση των προϋπολογισμών και ανέφερε ως παράδειγμα το πράσινο φως που έδωσε η Scuderia για μετάθεση της εφαρμογής των νέων τεχνικών κανονισμών από το 2021 στο 2022, αν και δεν την ευνοεί αυτό.

Ακολουθήστε την σελίδα του InMotion στο Facebook!