Οδηγούμε το υβριδικό Jeep Renegade 4xe των 190 ίππων (pics) 

Οδηγούμε το υβριδικό Jeep Renegade 4xe των 190 ίππων (pics) 
Η αυθεντική καρδιά Jeep του Renegade πλέον συνδυάζεται με ένα προηγμένο Plug-In υβριδικό σύστημα κίνησης που ταιριάζει ιδανικά στο χαρακτήρα του μοντέλου.

Τα πρώτα χιλιόμετρα που καλύψαμε με το υβριδικό Jeep Renegade 4xe έγιναν μέσα σε απόλυτη ησυχία και μηδενική κατανάλωση υγρού καυσίμου λόγω χρήσης του ηλεκτροκινητήρα. Εκεί ήρθαν και οι πρώτες σκέψεις στο μυαλό μας. Ποιος θα μας έλεγε λίγα χρόνια πριν, ότι θα οδηγούμε ένα Jeep με ηλεκτροκινητήρα, σκεφτόμασταν.

Η εταιρεία με τους τεράστιους V8, την «πρωτόγονη» φιλοσοφία και τα σοφιστικέ συστήματα τετρακίνησης, υπέκυψε στη σύγχρονη εποχή, καταλήξαμε. Η σκέψη ήρθε αυθόρμητα, καθώς περιεργαζόμασταν το εσωτερικό του ανανεωμένου Renegade και βλέπαμε πως λειτουργεί το υβριδικό του σύστημα.

Δεν χρειάστηκαν περισσότερες από επτά ημέρες για να σκεφτούμε ξανά τον αρχικό μας συλλογισμό και να φτάσουμε στο συμπέρασμα ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας όχι μόνο δεν αλλοίωσε τα ιδανικά της μάρκας, αλλά την έφερε και σε μια νέα εποχή όπου τα μοντέλα της πλέον μπορούν να χρησιμοποιούνται πολύ πιο ευχάριστα στην καθημερινότητα, χωρίς να ξεχνούν τον φυσιολατρικό τους χαρακτήρα.

Άλλαξε την πορεία της μάρκας

To Renegade παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2014 και τότε η Jeep έβαλε νερό στο κρασί της φέρνοντας στην αγορά ένα μοντέλο που εστιάζει περισσότερο στις μαζικές πωλήσεις, παρά στις κορυφαίες offroad ικανότητες. Το όνομα Jeep έχει γίνει icon της αυτοκινητοβιομηχανίας και η μάρκα το εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο δίνοντας έντονη προσωπικότητα στο μικρό της SUV, που αδιαμφισβήτητα κατάφερε να ξεχωρίσει.

Η εμφάνιση του Renegade παραμένει ουσιαστικά η ίδια μέχρι και σήμερα. Μόνο ένα μικρό facelift έχει μεσολαβήσει, με το οποίο έγινε πιο σύγχρονο στο μάτι, χωρίς όμως να αλλάζει σημαντικά. Άλλωστε το τετράγωνο σχήμα του το καθιστά άμεσα αναγνωρίσιμο και παραμένει ξεχωριστό έως και σήμερα, αφού δεν μοιάζει με τίποτα άλλο. Η Jeep φρόντισε να κρατήσει το τετράγωνο μοτίβο σε κάθε σημείο, όπως για παράδειγμα τους καθρέπτες, ενώ μεγάλη αντίθεση κάνουν τα ολοστρόγγυλα φωτιστικά σώματα εμπρός που χωρίζονται από τις επτά κάθετες γρίλιες, το σήμα κατατεθέν της Jeep.

Ο συνδυασμός δύο διαφορετικών κόσμων

Στο Renegade 4xe το βασικό θέμα συζήτησης, έρχεται με το σύστημα κίνησης. Έχουμε δύο κινητήρες στη διάθεσή μας, έναν βενζίνης και έναν ηλεκτρικό. Ο πρώτος είναι τετρακύλινδρος τούρμπο των 1.3 λίτρων που αποδίδει 130 ίππους και ο δεύτερος, έχει απόδοση 60 ίππων. Συνολικά το σύστημα Plug-In Hybrid έχει 190 ίππους και 270 Nm ροπής και συνδυάζεται με ένα αυτόματο σασμάν των έξι σχέσεων. Σύμφωνα με τη Jeep έχουμε 0-100 χλμ./ώρα σε 7,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 182 χλμ./ώρα.

Εκτός από τις τιμές των επιδόσεων, το εργοστάσιο δίνει και τις τυποποιημένες μετρήσεις κατανάλωσης καυσίμου. Σύμφωνα με αυτές, χρειάζεται 1,9 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα, κατά μέσο όρο. Πριν βιαστούμε να κρίνουμε την επίσημη τιμή κατανάλωσης που ανακοινώνει το εργοστάσιο, να διευκρινίσουμε ότι όντως, είναι εφικτό κάτι τέτοιο στο πρόγραμμα οδήγησης Hybrid. Παρακάτω θα αναλύσουμε περισσότερο τι σημαίνει το κάθε πρόγραμμα (υπάρχουν τρία), ωστόσο κρατήστε στην άκρη του μυαλού σας, ότι αν φορτίζετε τη μπαταρία του Renegade σε καθημερινή βάση, τότε όντως, σε αστικές συνθήκες δεν θα χρειάζεστε πάνω από 2 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα.

Όλα αυτά, ισχύουν σε αστικό κύκλο μετακινήσεων καθώς στην Εθνική Οδό όπου οι ταχύτητες είναι υψηλές και ο ηλεκτροκινητήρας σβηστός, χρειάζεται κάπου στα 7,5 λίτρα ανά 100 χλμ με ταχύτητες γύρω από το όριο των 130 χλμ./ώρα.

Αλλάζει πρόσωπο ανάλογα τις συνθήκες

Στην κονσόλα του Renegade 4xe συναντάμε τρία κουμπιά που πάνω τους γράφουν "Hybrid", "Electric" και "E-Save". Το τι κάνουν είναι πάνω-κάτω ξεκάθαρο. Στο πρώτο, το σύστημα διαχειρίζεται μόνο του τους δύο κινητήρες ανάλογα με τις συνθήκες. Δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση και αν ο οδηγός ζητήσει περισσότερη δύναμη τότε ενεργοποιείται το μοτέρ εσωτερικής καύσης. Όταν το επίπεδο της μπαταρίας πέσει, τότε ακολουθεί έναν διαφορετικό αλγόριθμο που την κρατά «ζωντανή» αλλά την εκμεταλλεύεται για την εκκίνηση του αυτοκινήτου από στάση, όπου και καταναλώνεται η περισσότερη ενέργεια στις εντός πόλης μετακινήσεις.


Παράλληλα, με χάρη στα συστήματα ανάκτησης της ενέργειας κατά την επιβράδυνση (ελεύθερη κύλιση, φρενάρισμα), γεμίζει ξανά ένα ποσοστό της μπαταρίας οπότε δεν αδειάζει εύκολα και αυξάνεται η ηλεκτρική αυτονομία του οχήματος. Το πρόγραμμα "Electric" λέει ξεκάθαρα τι κάνει. Κινεί το Renegade αμιγώς ηλεκτρικά. Η αυτονομία που ανακοινώνει η Jeep είναι στα 50 χιλιόμετρα ανά φόρτιση, η οποία ολοκληρώνεται σε κάτι περισσότερο από 4 ώρες σε απλή οικιακή πρίζα. Όποτε πατάει ο οδηγός δυνατότερα το γκάζι, τότε το σύστημα «καταλαβαίνει» ότι χρειάζεται αυξημένη ισχύς και ενεργοποιεί και τον βενζινοκινητήρα. Εμείς καταφέραμε να κάνουμε μέχρι και 43 αμιγώς ηλεκτρικά χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες, εντός πόλης.

Στο E-Save ουσιαστικά κάνει εξοικονόμηση ενέργειας και κρατάει το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας ψηλά. Από το 100% έως το 80% της φόρτισης λειτουργεί το πρόγραμμα E-Save παρόμοια με πρόγραμμα Hybrid, κάτω όμως από αυτά τα επίπεδα αναλαμβάνει κατά κύριο λόγο υπηρεσία ο βενζινοκινητήρας, για να διατηρηθούν τα αποθέματα διαθέσιμης ηλεκτρικής ενέργειας στη μπαταρία. Το E-Save συμφέρει να το χρησιμοποιείς λοιπόν σε συνθήκες επαρχιακού ή αυτοκινητόδρομου, που ο κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει χαμηλή κατανάλωση λόγω σταθερού φορτίου και ανοικτής διαδρομής χωρίς σταμάτα-ξεκίνα, σε αντίθεση με τον ηλεκτροκινητήρα που στις ψηλές ενδείξεις του κοντέρ ξελιγώνει τη μπαταρία ανεξάρτητα με το πόσο πατά το γκάζι ο οδηγός. Έτσι αποθηκεύεις το ρεύμα και το αξιοποιείς όπου είναι χρησιμότερο για την τσέπη σου και το περιβάλλον, δηλαδή κυρίως εντός αστικού περιβάλλοντος.

Πολιτισμένο αλλά και... Jeep!

Οδηγώντας το Jeep Renegade 4xe δεν βρίσκεις εύκολα διαφορές σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις της γκάμας. Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει με μεγάλη σταθερότητα και άνεση. Μόνο ο αεροδυναμικός θόρυβος από τους μεγάλους καθρέπτες και το κάθετο εμπρός παρμπρίζ φτάνει μέσα στην καμπίνα, ωστόσο η ηχομόνωση της τελευταίας φροντίζει για να μην γίνει ποτέ ενοχλητικός. Εντός πόλης οι συμπαγείς διαστάσεις βολεύουν στην εύκολη μετακίνηση, ακόμη και σε πυκνοκατοικημένες περιοχές και η ανάρτηση φιλτράρει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Η πραγματική αποκάλυψη του Renegade 4xe σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας του έρχεται όταν η άσφαλτος τελειώσει. Το DNA της μάρκας ευτυχώς δεν «ξεθώριασε» από την ηλεκτροκίνηση, αν και η τεχνολογία της τετρακίνησης είναι πολύ διαφορετική από αυτή που συναντούσαμε στα μοντέλα της μέχρι και σήμερα. Για αρχή να πούμε ότι υπάρχουν τέσσερα προγράμματα οδήγησης, τα Auto, Sport, Snow και Sand/Mud όπου προσαρμόζουν κατάλληλα την παροχή της ροπής στους τροχούς αλλά και τη λειτουργία των ηλεκτρονικών.

Παράλληλα υπάρχει και το 4WD Low που αξιοποιεί στο μέγιστο βαθμό τα αποθέματα ροπής που εξασφαλίζουν οι δύο κινητήρες. Θυμίζουμε ότι στον πίσω άξονα δεν συναντάμε μια από τις γνωστές λύσεις τετρακίνησης αλλά τον ηλεκτροκινητήρα που κινεί μόνο αυτούς τους τροχούς και έχει ενσωματωμένο διαφορικό (e-axle). Με λίγα λόγια όταν το Renegade κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, είναι πισωκίνητο. Ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει την κίνηση του εμπρός άξονα και μόνο αυτού.

Με το Renegade 4xe κάναμε αρκετά χιλιόμετρα εκτός δρόμου σε εύκολες κατά κύριο λόγο διαδρομές που δεν το προβλημάτισαν. Όμως, δεν έλειψαν και τα δύσκολα περάσματα που μας έβαλαν σε δεύτερες σκέψεις για το αν θα πρέπει να προχωρήσουμε, προβληματισμένοι κυρίως από τα αμιγώς ασφάλτινα ελαστικά του αυτοκινήτου δοκιμής. Τελικά δεν βάλαμε όπισθεν και... δικαιωθήκαμε. Το Jeep τα έβγαλε πέρα με ένα αρκετά ικανό επίπεδο παχιάς λάσπης, χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα Mud.

Στη συνέχεια της βόλτας, μας έκανε εντύπωση το πόσο σωστά δούλευαν τα ηλεκτρονικά όταν οι δύο διαγώνιοι τροχοί έχαναν την επαφή τους με το έδαφος. Το υβριδικό Renegade έχει προφανώς ελεύθερα διαφορικά και στους δύο άξονες, όμως με τα φρένα προσομοιώνεται η λειτουργία του μπλοκέ. Το σύστημα φρενάρει τον τροχό που έχει σηκωθεί και γυρνά ανεξέλεγκτα, ώστε η ροπή να μεταφερθεί σε αυτόν που πατάει. Σε όποια κατάσταση το χρειαστήκαμε, δούλεψε υποδειγματικά και μας επέτρεψε να συνεχίσουμε τη βόλτα μας. Επιγραμματικά αναφέρουμε ότι η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 186,4 χιλιοστά και οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής είναι στις 19,3, 16,1 και 26,5 μοίρες αντίστοιχα.

Άνεση και τεχνολογία

Ένα ακόμη ωραίο στοιχείο του Jeep Renegade αποκαλύπτεται όταν ανοίξεις την πόρτα. Η ιδιαίτερη αισθητική του αμαξώματος δένει τέλεια με την επίσης ιδιαίτερη αισθητική της καμπίνας! Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά και όλα τα πλαστικά έχουν ευχάριστη αίσθηση. Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε μια οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων UConnect των 8,4 ιντσών και χαμηλότερα, τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού. Μπροστά από τον επιλογέα του αυτόματου σασμάν έχουμε ένα περιστροφικό χειριστήριο, με το οποίο αλλάζουν τα προγράμματα οδήγησης, αλλά και τα κουμπιά που επιλέγεις το πρόγραμμα λειτουργίας του υβριδικού συστήματος.

Τέσσερις ενήλικες βρίσκουν εύκολα τη θέση τους στο εσωτερικό του μικρού Jeep, ενώ υπάρχουν και αρκετές πρακτικές θήκες αποθήκευσης. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 330 λίτρων, 20 λιγότερα στην υβριδική έκδοση σε σύγκριση με τις υπόλοιπες. Σε ο,τι αφορά την τεχνολογία, η κεντρική οθόνη αφής υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, ενώ θα προσθέσουμε ότι το σύστημα UConnect το μαθαίνεις αρκετά γρήγορα και μετά από ένα σύντομο διάστημα εξοικείωσης, γίνεται πολύ εύχρηστο στην καθημερινότητα. Το καντράν φιλοξενεί αναλογικά όργανα και στη μέση τους, μια πολύ μεγάλη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων για τη σωστή πληροφόρηση του οδηγού.

Κάνει για όλα!

Στις επτά ημέρες συμβίωσης με το Jeep Renegade 4xe των 190 ίππων καλύψαμε μαζί κάπου στα 700 χιλιόμετρα και βρεθήκαμε σε όλες τις συνθήκες, από αστικό περιβάλλον μέχρι αυτοκινητόδρομο, επαρχιακές οδούς, χώμα και χιόνια. Απολαύσαμε ένα πολυεργαλείο που δεν μας χάλασε το χατίρι πουθενά, ως ένα σύγχρονο SUV με «διάθεση» για εκδρομή και πολύ καλές εκτός δρόμου ικανότητες, που σίγουρα σπανίζουν στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Η τιμή του στην πληρέστατη έκδοση Limited που είχαμε στη διάθεσή μας είναι στις 41.900€. Επίσης, ισχύει εγγύηση 4 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων, μαζί με εγγύηση 8 ετών (ή 160.000 χιλιομέτρων) για τις μπαταρίες του υβριδικού συστήματος. Τέλος να τονίσουμε ότι με λιανική τιμή προ φόρων κάτω από τις 40.000€, δεν επιβαρύνεται με φόρο χρήσης εταιρικού αυτοκινήτου, οπότε πρόκειται για μια ανταγωνιστική πρόταση και σε οικονομικό επίπεδο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!