Φύγαμε για τα Ιμαλάια με την Royal Enfield Himalayan

Γιώργος Βαρίνος
Φύγαμε για τα Ιμαλάια με την Royal Enfield Himalayan
Το Himalayan είναι μια σπαρτιάτικη προσέγγιση της Royal Enfield στο πως πρέπει να είναι οι adventure τύπου μοτοσικλέτες. Με έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα 410 κ.εκ. και σκυλίσια αντοχή.

Η νέα δημιουργία της Royal Enfield σκοπεύει να θέσει νέα στάνταρ στην κατηγορία των entry level adventure bikes. Αν θέλετε κάτι trendy τότε δεν αφορά εσάς. Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα δεν απειλεί το κατεστημένο καμιάς κατηγορίας, ούτε έχει άμεσο ανταγωνισμό. Πρόκειται για μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση στο θέμα. Απλή και λιτή η Himalayan, είναι μια μοτοσικλέτα που αφήνει στην άκρη τον εντυπωσιασμό, εστιάζοντας στην ουσία, που θέλει μια μοτοσικλέτα αυτού του είδους να είναι λειτουργική σε δύσκολες συνθήκες, ελαφριά, εύκολα επισκευάσιμη και ανθεκτική. Άξιο αναφοράς η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής που μας εντυπωσίασε.

Με το PulseBet*, νιώθεις το παλμό του Live στοιχήματος όπως ποτέ ξανά– Ισχύουν Όροι & Προϋποθέσεις

Παρατηρώντας την σε στάση σκεπτόμαστε πως δεν υπάρχει αρμονία στην όψη, αλλά μετά θυμόμαστε πως αυτό η BMW το έκανε τάση που σήμερα περιέργως αρέσει. Οπτικά εμένα δεν μου άρεσε. Μόλις όμως ανέβηκα επάνω της και άρχισα να την οδηγώ, η περίεργη όψη της πήγε περίπατο. Έλα έλεγα... την αδίκησες. Η έκπληξή μου ήταν μεγαλύτερη καθώς κάθε μέρα ανέβαινε η εκτίμησή μου για την μοτοσυκλέτα. Αυτό συμβαίνει μόνο στα εξαιρετικά προϊόντα, να το έχετε υπόψη σας. Μου είχε συμβεί στην πρώτη Porsche που οδήγησα. Είπα έλα μωρέ υπερτιμημένη... και μετά δεν ήθελα να την επιστρέψω. Το ίδιο μου συνέβη με την Himalayan. Δεν ήθελα να την επιστρέψω. Σίγουρα ότι της λείπει σε ομορφιά το έχει σε προσωπικότητα. Και το θέμα της ομορφιάς είναι υποκειμενικό. Η εργονομία της θέσης οδήγησης είναι ουδέτερη, με τα μαρσπιέ στη σωστή θέση, το τιμόνι εκεί που πρέπει και με καλή κάλυψη του στήθους και του κράνους από τη μικρή ζελατίνα. Στα πρώτα μέτρα αντιμετώπισα πρόβλημα με το εμπρός δισκόφρενο που νόμιζα πως δεν φρενάρει. Άλλαξα στυλ και το πίεζα περισσότερο και όλα έφτιαξαν ως δια μαγείας. Προφανώς για οδήγηση στο χώμα το εμπρός δισκόφρενο είναι ρυθμισμένο να θέλει περισσότερη δύναμη. Η ποιότητα είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Είναι παντού ποιοτική και η ματ βαφή ταιριάζει πολύ στον χαρακτήρα της. Είδαμε την γραμματοσειρά που γράφει Himalayan στα πλαϊνά καπάκια της μοτοσυκλέτας και μάθαμε από που εμπνεύστηκε το νέο λογότυπο της Νέας Δημοκρατίας ο δημιουργός του. Οι λεπτομέρειες κάνουν την διαφορά όπως το γραμμα R στα καπάκια του κινητήρα, αλλά και το Royal Enfield στα πλαϊνά του ρεζερβουάρ, ανάμεσα στα κάγκελα προστασίας. Vintage look έχει ο στρογγυλός προβολέας, που είναι τοποθετημένος στο υποπλαίσιο ενώ ξεχωριστό και πανέμορφο είναι το LED πίσω φωτιστικό σώμα. Συνεχίζουμε με την προσοχή στη λεπτομέρεια που λέγαμε, με το κλειδί της Himalayan να είναι πραγματικό κόσμημα. Η Himalayan έρχεται κομπλέ με ψηλή ζελατίνα, κάγκελα προστασίας, στιβαρή αλουμινένια ποδιά που συνεχίζεται και στο μπροστινό μέρος του κινητήρα, μονό και διπλό σταντ, σουέτ σέλα δύο επιπέδων, σχάρα, και όργανα με εντυπωσιακό όγκο πληροφορίας. Φυσικά, καθώς μιλάμε για Euro 4 μοντέλο το Himalayan διαθέτει ABS και στους 2 τροχούς, ενώ καλή εντύπωση κάνει και το γεγονός πως φοράει καλά ελαστικά πρώτης τοποθέτησης -τα Pirelli MT60 σε διαστάσεις 90/90-21 μπροστά και 120/90-17 πίσω. Το Himalayan βγάζει έναν χορταστικό και όμορφο μπάσο ήχο από το όμορφο σε εμφάνιση τελικό της εξάτμισης. Οι καθρέπτες είναι τοποθετημένοι ψηλά, έχουν καλό οπτικό πεδίο και δεν θολώνουν πουθενά. Στη γνωστή διαδρομή από την Βάρη στο Πόρτο Γερμενό είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε και 8 χιλιόμετρα χώμα στους πρόποδες του Κιθαιρώνα. Όρθιοι πάνω στα μαρσπιέ δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα αν και όπως ήταν λογικό πήγαμε πολύ σιγά. Στην υπόλοιπη γνωστή διαδρομή σε δρόμο με στροφές και μέτρια άσφαλτο, το Himalayan μας γέμισε εμπιστοσύνη. Το στρίψιμο μαζί του ήταν απολαυστικό, τόσο λόγω καλής πληροφόρησης, όσο και λόγω της ενιαίας και στιβαρής λειτουργίας των σφιχτών αναρτήσεων. Μπροστά βρίσκουμε ένα συμβατικό πιρούνι 41χιλιοστών με κλασικές λαστιχένιες φυσούνες και πίσω, ένα μονό αμορτισέρ με μοχλικό. Οι αναρτήσεις αν και σχετικά σκληρές, έχουν σπορ συμπεριφορά και δεν «βουτάνε» στο φρενάρισμα εύκολα, δεν «κοπανάνε»σε ανωμαλίες, κρατώντας σταθερή τη μοτοσυκλέτα σε κάθε είδος δρόμου. Οι διαδρομές τους είναι 200 χιλιοστά εμπρός και 180 χιλιοστά πίσω που χαρακτηρίζονται ικανοποιητικές για τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Απροβλημάτιστα χαρακτηρίζουμε και τα 2 δισκόφρενα, ένα εμπρός 300 χιλιοστών με διπίστονη δαγκάνα και ένα πίσω 240 χιλιοστών με μονή δαγκάνα που έχουν προοδευτική λειτουργία και θέλουν πολύ δύναμη για να φρενάρουν καλά σε συνδυασμό πάντα με το εξαιρετικό ABS. Στο δια ταύτα λοιπόν. Πιστέυω πως για να μπορέσουμε να κάνουμε σωστή αξιολόγηση πρέπει να ξεκινήσουμε από την τιμή. Με 5.290 ευρώ η Himalayan δεν έχει ουσιαστικά αντίπαλο. Είναι μια καλοφτιαγμένη μοτοσυκλέτα από μια εταιρεία με ιστορικό όνομα. Ακροβατεί στο κλασικό, ενώ έχει και πινελιές εκμοντερνισμού, είναι εύκολη στην καθημερινή χρήση, οικονομική στη κατανάλωση, ελαφριά, δίχως κραδασμούς, και ιδιαίτερα άνετη. Χωρά δύο άτομα με ευκολία και υπόσχεται να σας συντροφεύσει πολλά χρόνια δίχως να φύγει από την μόδα, αφού χαράσσει έναν δικό της δρόμο αισθητικής. Αν ψάχνετε μια μικρή on-off που να είναι και η μοτοσυκλέτα που θα χρησιμοποιείτε καθημερινά να την δείτε οπωδήποτε. Αξίζει.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!