Πόσο πιο συναρπαστικό μπορεί να γίνει το MotoGP;

Γιώργος Βαρίνος Γιώργος Βαρίνος
Πόσο πιο συναρπαστικό μπορεί να γίνει το MotoGP;
Την Κυριακή 15 Αυγούστου, είδαμε έναν από τους πιο εντυπωσιακούς αγώνες των τελευταίων ετών. Ο λόγος; Μα φυσικά η δυνατή βροχή που έπεσε στους 6 τελευταίους γύρους.

Το MotoGP είναι αναμφίβολα ένα από τα κορυφαία αθλήματα σε ότι έχει να κάνει με την τηλεθέαση. Όλοι μαγεύονται από τις μοτοσυκλέτες που γέρνουν και σχεδόν ακουμπούν στην άσφαλτο σε κάθε στροφή και την χορευτική ροή που έχει ο αγώνας... Αυτά φυσικά βλέπουν οι μη σχετικοί. Οι κάπως σχετικοί θαυμάζουν την τεχνική του Μαρκ Μάρκεζ να ακουμπά τον αγκώνα του κάτω ή τον τρόπο που οι περισσότεροι οδηγοί ντριφτάρουντις μοτοσυκλέτες τους πλαγιασμένοι. Οι πολύ σχετικοί όμως μοιράζονται την αγωνία των αναβατών που βλέπουν. Αν και θεατές έχουν και αυτοί 170 σφυγμούς, φρικάρουν σκεφτόμενοι πόσο δύσκολο είναι να φρενάρεις με αυτές τις μοτοσυκλέτες, πόσο δύσκολο είναι να στρίψεις και πόσο δύσκολο -σχεδόν ακατόρθωτο- είναι να επιταχύνεις στην έξοδο κάθε στροφής δίχως ηλεκτρονικά συστήματα.

Ρεσιτάλ οδήγησης στη βροχή με σλικς!

Την Κυριακή που μας πέρασε είδαμε ένα τέτοιο ρεσιτάλ οδήγησης από αρκετούς οδηγούς που τόλμησαν να μην αλλάξουν μοτοσυκλέτα ενώ η βροχή δυνάμωνε και να παραμείνουν στην πίστα με σλικ ελαστικά προσπαθώντας να φτάσουν στο τέλος του αγώνα δίχως να πέσουν.

ιιι

Το φωτογραφικό στιγμιότυπο που ανέβασε ο ίδιος ο Βαλεντίνο Ρόσι στον λογαριασμό του στο Facebook, δείχνει με τον καλύτερο τρόπο τα συναισθήματα που ένοιωθε κάθε οδηγός, στην προσπάθειά του να μείνει όρθιος στο χάος των συνθηκών που δημιούργησε η βροχή.

Πως είναι το σωστό «τηλεοπτικό» προϊόν!

Mάλιστα η βροχή βοήθησε το θέαμα, το σασπένς και ανακάτεψε την τράπουλα στον τερματισμό του GP της Αυστρίας, (δείτε εδώ τι έγινε με λεπτομέρειες). Αξίζει να θυμηθούμε ότι το 2011 ο Μπέρνι Έκλεστον είχε αναφέρει πως: «Μπορούμε σε κάποιες πίστες να τοποθετήσουμε ψεκαστήρες ώστε να δημιουργήσουμε τεχνητή βροχή. Βοηθά την τηλεθέαση και δημιουργεί ένα καλό τηλεοπτικό προϊόν. Ή καλύτερα να υπάρχει ένα 20λεπτο με βροχή στη μέση του αγώνα για τους τελευταίους 10 γύρους! Θα υπάρχει μια ειδοποίηση δύο λεπτών για τους οδηγούς. Το θέαμα θα είναι έτσι εξασφαλισμένο!»

Ανεκδιήγητος ο Μπέρνι, αλλά τις προτάσεις του τις άκουσε... ο Θεός δέκα χρόνια μετά στην Αυστρία! Και Φρόντισε να ρίξει μια δυνατή βροχή 6 γύρους πριν το τέλος του αγώνα! Σχεδόν ακριβώς όπως το είχε φανταστεί ο δαιμόνιος Βρετανός.

Ο Μπραντ Μπίντερ που ήταν στο πρώτο γκρουπ οδηγών τόλμησε και δεν μπήκε για αλλαγή μοτοσυκλέτας με ειδικά ελαστικά βροχής και...

τττ

κατάφερε να νικήσει τον αγώνα, μπροστά από τον Πέκο Μπανάια και τον Χόρχε Μαρτίν που μπήκαν και άλλαξαν μοτοσυκλέτα με λάστιχα βροχής αλλά δεν κατάφεραν να πιάσουν τον Μπίντερ, που οδηγούσε με σλικς πριν το πέσιμο της καρό σημαίας.

Είναι απίστευτο το πόσο συναρπαστικός μπορεί να γίνει ένας αγώνας μόλις αλλάξουν λίγο τα δεδομένα και ανακατευτεί η τράπουλα. Και ο Ρόσι έμεινε με σλικς, γι' αυτό και περιγράφει ακόμα τρομαγμένος το πως ήταν να οδηγεί κανείς με αυτά τα ελαστικά στη βροχή.

Νικητές και χαμένοι

Μεγάλος χαμένος ήταν ο Ζοάν Ζαρκό, που έπεσε στο χάος της Αυστρίας, ενώ ο Φάμπιο Κουαρταραρό παρά το γεγονός πως δεν βρέθηκε στο βάθρο, είδε την διαφορά του από τον 2ο στο πρωτάθλημα -πλέον τον Πέκο Μπανάια- να φτάνει τους 47 βαθμούς. Γεγονός που του δίνει ένα πολύ μεγάλο «μαξιλάρι ασφαλείας».

Όλα τα μάτια σε αυτόν τον τύπο...

Να σταθούμε λίγο και στον 3ο του χθεσινού αγώνα, τον Χόρχε Μαρτίν, που αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση που σίγουρα θα μας απασχολήσει πολύ στο μέλλον.

φφφ

Ο νεαρός Ισπανός πήρε μια pole στο Κατάρ στον δεύτερο μόλις αγώνα του και τερμάτισε 3ος παίρνοντας το πρώτο του πόντιουμ. Στον επόμενο αγώνα στην Πορτογαλία, έπεσε με πάρα πολλά χιλιόμετρα, έμεινε αναίσθητος στην πίστα, τρόμαξε τους πάντες (αφού νόμισαν όλοι πως τα τίναξε) και ξύπνησε στο νοσοκομείο μαθαίνοντας πως έσπασε... 8 κόκκαλα. Μόλις 43 μέρες μετά ήταν έτοιμος στο GP Καταλονίας και αφού έπεσε στο warm up lap κατάφερε να τερματίσει στους βαθμούς έστω 14ος.

Στον επόμενο αγώνα στην Γερμανία τερμάτισε 12ος, στην Ολλανδία έπεσε και δεν τερμάτισε. Στη Στύρια όμως... πήρε μια pole με ρεκόρ πίστας και...νίκησε. Μια βδομάδα μετά πήρε άλλη μια pole ΠΑΛΙ ΜΕ ΡΕΚΟΡ ΠΙΣΤΑΣ και τερμάτισε 3ος! Δηλαδή να συνοψίσουμε: Σε 7 εκκινήσεις στη μεγάλη κατηγορία, αυτός ο τύπος έχει προλάβει να σπάσει 8 κόκκαλα, να πάρει 3 pole positions, να κάνει 2 ρεκόρ πίστας (στην ίδια πίστα) και τέλος να ανέβει 3 φορές στο πόντιουμ με 1 νίκη και 2 τρίτες θέσεις.

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως παρακολουθούμε όλοι ένα από τα πιο θεαματικά πρωταθλήματα των τελευταίων ετών, το τελευταίο για το μεγάλο Βαλεντίνο Ρόσι.

Μείνετε συντονισμένοι. Τα μάτια σας στον Μαρτίν!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Γιώργος Βαρίνος
Γιώργος Βαρίνος