Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Ford Mondeo (vid)

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Ford Mondeo (vid)
Σύγχρονο, όμορφο τώρα και με 1.000άρη κινητήρα, το Mondeo θέτει υψηλά στάνταρτ στην κατηγορία του.

Το νέο Ford Mondeo μπορεί να άργησε άλλα άξιζε την αναμονή όπως αποδείχθηκε στην πρώτη επαφή που είχαμε μαζί του στην Ανδαλουσία. Λέμε ότι άργησε, αφού μετρά ήδη δυο χρόνια ζωής στην αμερικανική αγορά. Ωστόσο, το μοντέλο που ήρθε στη δική μας αγορά δεν είναι το ίδιο, αλλά όπως θα διαπιστώσετε και πιο κάτω στο κείμενο, έχει σημαντικές αλλαγές, έτσι ώστε να ευθυγραμμιστεί με τις ευρωπαϊκές απαιτήσεις.

Η σχεδιαστική προσέγγιση της Ford ξεφεύγει από τα αυστηρά πρότυπα που θέτει η οικογενειακή κατηγορία. Τολμηρές γραμμές, έντονη προσωπικότητα, με τη μάσκα να αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα της νέας εποχής Ford, να «δένει» αρμονικά στο μεγάλο Mondeo, με τα κομψά εμπρός φώτα LED. Τα τελευταία δεν συμβάλουν μόνο στην αισθητική, αλλά σχεδιάστηκαν αποκλειστικά για την Ευρώπη, έτσι ώστε να προσφέρουν σε συνδυασμό με το σύστημα Adaptive Front Lighting System καλύτερη ορατότητα.

Διαθέσιμο σε τρεις τύπους αμαξώματος, 5θυρο, σεντάν και φυσικά station wagon, αλλά και με πλούσια γκάμα κινητήρων το νέο Mondeo δείχνει και είναι ικανό να ικανοποιήσει ακόμα και τις ανάγκες του πιο απαιτητικού πελάτη.

Mondeo με 1.000άρη κινητήρα

Στην κορυφή της γκάμας, όσον αφορά την εμπορική του απήχηση, αναμένεται να βρεθεί ο μικρότερος και πολυβραβευμένος κινητήρας της χρονιάς, για τρεις συνεχόμενες φορές, 1.0 EcoBoost. Με απόδοση 125 ίππων, εργοστασιακή κατανάλωση που περιορίζεται στα 5,1 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπή CO2 στα 119 γρ./χλμ., το 1.000άρη Mondeo αναμένεται να αποτελέσει «λίρα εκατό», στο ιδιαίτερο φορολογικό καθεστώς της Ελλάδας, ενώ παράλληλα είναι και πρωτιά της Ford στην κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών.

Την πλούσια γκάμα των κινητήρων θα συμπληρώνει ο 1.5 EcoBoost βενζίνης με 160 ίππους και μειωμένες κατά 11%, σε σχέση με τον 1.600άρη που αντικαθιστά, εκπομπές CO2 που ανέρχονται τώρα στα 134 γρ./χλμ. με την εργοστασιακή κατανάλωση να είναι 5,8 λίτρα/100 χλμ. Πίσω από το τιμόνι αυτής της έκδοσης είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε την ευρωστία του, αλλά και τη γεμάτη λειτουργία, από χαμηλές στροφές, έως ακόμα και τον κόφτη.

Αν ωστόσο γνώμονα για την επιλογή σας αποτελεί η οικονομία καυσίμου, τότε οι κινητήρες diesel είναι αυτοί που ταιριάζουν ιδανικά σε αυτή την φιλοσοφία. Η έκδοση 1.6 TDCi θα συνεχίσει να διατίθεται στην αγορά μας και θα πλαισιώνεται από τους νέους 1.5 diesel, αλλά και τους 2λιτρους με απόδοση 150, 180 και 210 ίππους, με την κορυφαία έκδοση να φτάνει και τα 450 Nm ροπής.

Μια ειδική έκδοση του 1.6 TDCi ECOnetic θα συνδυάζεται αποκλειστικά με το αμάξωμα του station wagon και θα έχει πολύ χαμηλή εκπομπή CO2, μόλις 94 γρ./χλμ. γεγονός που απαλλάσσει τον ιδιοκτήτη του από τα τέλη κυκλοφορίας.

Για πρώτη φορά στην Ευρώπη θα διατίθεται και μια υβριδική έκδοση, με 4θυρο αμάξωμα. Ένας 2λιτρος κινητήρας βενζίνης συνδυάζεται με δυο ηλεκτρικά μοτέρ, με τον ένα από τους δυο να φροντίζει για την κίνηση και τον άλλο για την ανάκτηση ενέργειας, η οποία πάει στις μπαταρίες λιθίου ιόντων 1,4 kWh, που είναι τοποθετημένες κάτω από τα πίσω καθίσματα.

Η μέση κατανάλωση είναι 4,2 λίτρα/100 χλμ. ενώ η εκπομπή CO2 99 γρ./χλμ. με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 187 ίππους. Το Mondeo Hybrid έχει τη δυνατότητα να κινηθεί και εντελώς ηλεκτρικά, με τη θεωρητική αυτονομία του σε αυτή την περίπτωση να φτάνει ακόμα και τα 135 χιλιόμετρα.

Ξεπερνά τις προσδοκίες

Στον δρόμο το νέο Mondeo αποδεικνύεται άνετο, στιβαρό, αλλά και πολύ ήσυχο. Η πίσω ανάρτηση έχει αλλάξει εντελώς, με τη νέα αρχιτεκτονική να έχει το όνομα «integral link».

Υιοθετώντας αυτή την αρχιτεκτονική, οι μηχανικοί της Ford, μείωσαν τις «περιττές» κινήσεις της ανάρτησης, προσφέροντας έτσι μεγαλύτερη ακρίβεια, πιο μεστή αίσθηση, ενώ παράλληλα μείωσαν σημαντικά το θόρυβο που περνάει μέσα στην καμπίνα, κατά τρία dB.

Με τους τεράστιους τροχούς 18 ιντσών που είχαν τα αυτοκίνητα της παρουσίασης, το νέο Mondeo απέδειξε ότι είναι ικανό να τα προσφέρει όλα αυτά. Ήσυχο, άνετο, αλλά και αρκετά δυναμικό, με οδική συμπεριφορά που δεν βρίσκεις σε οικογενειακά μοντέλα.

Υψηλός είναι και ο δείκτης ευελιξίας, με το αυτοκίνητο να καταφέρνει να «κρύβει» τον όγκο του στις στενές διαδρομές της Ανδαλουσίας όπου το οδηγήσαμε.

Με άνεση και ασφάλεια

Στο εσωτερικό όλα σχεδιάστηκαν με γνώμονα την άνεση και την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών. Τα ειδικά εξελιγμένα καθίσματα προσφέρουν καλή στήριξη στο σώμα, αλλά και αποδεικνύονται πολύ αναπαυτικά στην πολύωρη χρήση, ενώ ακόμα και αν η κούραση σας καταβάλει, υπάρχει η δυνατότητα να σας κάνουν και μασάζ.

Σε κάθε περίπτωση θα βολευτούν ακόμα και τρεις επιβάτες στις πίσω θέσεις, αφού το πλάτος είναι αρκετό για τους φιλοξενήσει, ενώ και η έδρα των καθισμάτων αρκετά αναπαυτική και σχετικά επίπεδη στο κέντρο της.

Η εικόνα στο σύνολό της είναι αναβαθμισμένη, ευχάριστη και με πολλές θήκες για να βολέψετε τα πράγματά σας. Νέα, «ευρωπαϊκή» είναι και η κεντρική κονσόλα, σε σχέση με αυτή που διαθέτει το «αμερικάνικο» μοντέλο. Απέκτησε κουμπιά κάτω από τη μεγάλη οθόνη αφής οκτώ ιντσών, έτσι ώστε να διευκολύνει την πρόσβαση στις λειτουργίες του κλιματιστικού και να μην χρειάζεται να βγείτε στο κεντρικό μενού για να κάνετε τις αλλαγές σας.

Επιπλέον, υπάρχει ένα εξελιγμένο σύστημα ειδικά από τη Sony, με οθόνη 10 ιντσών, και εννέα ή 12 ηχεία και όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε, προσφέρει εντυπωσιακή απόδοση, με εξαιρετική πιστότητα στον ήχο, ακόμα και σε πολύ υψηλή ένταση. Η τιμή του στη Γερμανία θα είναι 700 ευρώ για το «μικρό» 9άρι και 1.300 ευρώ για αυτό με τα 12 ηχεία.

Οι δυνατότητες συνδεσιμότητας που παρέχει το αναβαθμισμένο σύστημα SYNC2 είναι αμέτρητες και πολύ πιο εύκολες πλέον, αφού όλα μπορούν να γίνουν με φωνητικές εντολές και μάλιστα πολύ αξιόπιστα, αφού αναγνωρίζει ακόμα και τη δική μας βαριά προφορά στα αγγλικά.

Στην Ευρώπη λανσάρεται επίσης και η καινοτομία της πίσω ζώνης ασφαλείας με αερόσακο, η οποία προστατεύει καλύτερα, στήθος, αυχένα και το κεφάλι των επιβατών. Στους νεοτερισμούς ασφαλείας προσθέστε και το σύστημα Pre-Collision Assist το οποίο σε συνεργασία με το Active Braking, μειώνει τη σφοδρότητα της σύγκρουσης με πεζό ή ακόμα μπορεί και να την αποτρέψει.

Το νέο Ford Mondeo είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν από το Δεκέμβριο. Η τιμή που έχει ανακοινωθεί αφορά την diesel έκδοση 1.6 και είναι 23.635 ευρώ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!