Tο ταλαντούχο SUV

Γιώργος Βαρίνος
Tο ταλαντούχο SUV
To νέο SUV των Γάλλων εντυπωσιάζει με την άνεση και το στιβαρό του πάτημα στον δρόμο, ενώ με τη ντιζελοκίνητη έκδοση των 110 ίππων ξεχνάς, πώς είναι τα πρατήρια καυσίμων.

Renault Kadjar. Ετσι ονομάζεται το γαλλικό αδελφάκι του Nissan Qashqai, που κυριαρχεί στην Ευρώπη και στην Ελλάδα στην κατηγορία των SUV. Τα δύο μοντέλα μοιράζονται περίπου το 60% των εξαρτημάτων. Το Kadjar αυτονομείται όμως απόλυτα αισθητικά, καθώς το 95% των ορατών μερών του είναι διαφορετικά από τα αντίστοιχα του Qashqai. Αυτό μπορούμε να το διαπιστώσουμε πανεύκολα, εξετάζοντας το γαλλικό SUV εξωτερικά και εσωτερικά.

Ο σχεδιασμός του αμαξώματος είναι τολμηρός και με στοιχεία, τα οποία θα μπορούσαν να ανήκουν κάλλιστα και σε κάποιο concept car. Στη μάσκα κυριαρχεί η χαρακτηριστική κυματοειδής γραμμή των μοντέλων νέας γενιάς της Renault, αλλά και το σήμα της γαλλικής μάρκας σε σχήμα ρόμβου. Τα πλευρικά μέρη του αυτοκινήτου είναι μυώδη, ενώ το μήκος του φτάνει τα 4,45 μ. και ξεπερνά κατά επτά εκατοστά το αντίστοιχο του Nissan Qashqai. Τη δυναμική εικόνα του νέου SUV της Renault συμπληρώνουν το σχετικά χαμηλό ύψος της οροφής του και το φαρδύ και στιβαρό πίσω μέρος του.

Ο θάλαμος επιβατών διακρίνεται για τη μεγάλη ευρυχωρία του και τη λειτουργικότητά του. Οδηγός και επιβάτες κάθονται ψηλότερα, ενώ όλα τα χειριστήρια βρίσκονται εκεί που πρέπει. Μία πινελιά από Porsche προσφέρει το ψηφιακό στροφόμετρο στο κέντρο του πίνακα οργάνων, το οποίο μπορεί να μετατραπεί και σε ταχύμετρο.
Η ποιότητα των υλικών βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας και ο σχεδιασμός του κόκπιτ δίνει προτεραιότητα στη λειτουργικότητα, ενώ προβλέπονται αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει εξάλλου η μεγάλη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων νέας γενιάς, που προσφέρει πολλές δυνατότητες συνδεσιμότητας με το διαδίκτυο και με τις εφαρμογές του κινητού σας.

Ο χώρος αποσκευών είναι οικογενειακών προδιαγραφών και κατά 42 λίτρα μεγαλύτερος από εκείνον του Qashqai, ενώ διαθέτει και έναν πρακτικό μοχλό, με τον οποίο αναδιπλώνουν πανεύκολα τα διαιρούμενα πίσω καθίσματα.
Το Kadjar της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με τον ντιζελοκινητήρα των 1,5 λίτρων και 110 ίππους ισχύ, ο οποίος συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Το δυνατό του σημείο είναι η χαμηλή κατανάλωση, που κυμαίνεται σύμφωνα με το εργοστάσιο στα 3,8 λίτρα ανά 100 χλμ., αν και στην πραγματικότητα θα πρέπει να υπολογίσετε με περίπου 5 έως 6 λίτρα ντίζελ για την ίδια απόσταση. Οι επιδόσεις δεν είναι βέβαια γρήγορες, καθώς η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 11,9’’, όμως το γαλλικό SUV σε κερδίζει αμέσως με τον ισορροπημένο χαρακτήρα του και την απουσία κάποιων χτυπητών αδυναμιών.
Tα γαλλικά μοντέλα φημίζονται για την άνεσή τους, όμως το Kadjar εκπλήσσει ευχάριστα τον οδηγό του με τη δυναμική αίσθηση οδήγησης και το άμεσο τιμόνι του. Ετσι αποδεικνύεται διασκεδαστικό στον δρόμο, αν και στόχος του είναι κυρίως να χαλαρώνει τον οδηγό και τους επιβάτες τους και όχι να τους ανεβάζει την αδρεναλίνη. Ο μικρός ντιζελοκινητήρας δεν θορυβεί ιδιαίτερα και το μηχανικό κιβώτιο με τις σχετικά μεγάλες διαδρομές είναι σαφές και ευκολοκούμπωτο. Την εξαιρετική εικόνα του Kadjar συμπληρώνουν τα καλοσχεδιασμένα καθίσματα με τις μεγάλες επιφάνειες και οι καταπληκτικές αναρτήσεις, που δεν αφήνουν να φτάνουν κραδασμοί έως τα σώματα των επιβατών του. Να σημειώσουμε επίσης, ότι η τετρακίνηση προσφέρεται μόνον σε συνδυασμό με τον ισχυρότερο πετρελαιοκινητήρα των 130 ίππων, όμως η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών της συγκεκριμένης κατηγορίας επιμένει εμπροσθοκίνητα.

Oι τιμές για την πετρελαιοκίνητη έκδοση των 110 ίππων ξεκινούν από 22.340 ευρώ και κρίνονται απολύτως λογικές για ένα μοντέλο με ξεχωριστό ντιζάιν, μεγάλους χώρους, οικονομικό κινητήρα και γαλλικό σαβουάρ βιβρ στον δρόμο.

Διαβάστε ολόκληρη την δοκιμή εδώ!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!