Αποκλείστηκε από τις κατατακτήριες ο Χάμιλτον!

Πάνος Σεϊτανίδης
Αποκλείστηκε από τις κατατακτήριες ο Χάμιλτον!
Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν την τιμωρία του παγκόσμιου πρωταθλητή για την παρατυπία του DRS.

Από την ουρά του grid θα εκκινήσει τον αγώνα σπριντ του Grand Prix Βραζιλίας ο Λούις Χάμιλτον! Μετά από σχεδόν 20 ώρες, οι αγωνοδίκες του δέκατου-ένατου αγώνα του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, αποφάσισαν τον αποκλεισμό του Βρετανού από τις κατατακτήριες δοκιμές, λόγω παρατυπίας του συστήματος DRS στο μονοθέσιό του.

Μία εξέλιξη που μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη μάχη του φετινού τίτλου, καθώς ο παγκόσμιος πρωταθλητής είναι ήδη 19 πόντους πίσω από τον Μαξ Φερστάπεν, που θα εκκινήσει τον 24 γύρων αγώνα από την πρώτη θέση. Θυμίζουμε πως σήμερα βαθμολογούνται οι τρεις πρώτοι (με 3, 2, 1 βαθμό) αλλά καθορίζεται και η σειρά εκκίνησης του κανονικού αγώνα της Κυριακής.

Ο Χάμιλτον βρέθηκε υπό εξέταση όταν ο τεχνικός έφορος της FIA, Τζο Μπάουερ, εντόπισε τεχνική παρατυπία στη W12, που με το DRS ανοιχτό, είχε απόσταση ανάμεσα στα δύο πτερύγια, μεγαλύτερη των 85mm που ορίζουν οι τεχνικοί κανονισμοί της Formula 1.

Lewis Hamilton

Το DRS (Drag Reduction System) εισήχθη στο σπορ το 2011 με στόχο να αυξήσει τις προσπεράσεις. Εφόσον σε συγκεκριμένες ζώνες της πίστας, το μονοθέσιο που ακολουθεί βρεθεί σε απόσταση κάτω του ενός δευτερολέπτου από το προπορευόμενο, με το πάτημα ενός κουμπιού από τον οδηγό αλλάζει η κλίση ενός εκ των πτερυγίων της πίσω αεροτομής. Καθώς έρχεται σε οριζόντια θέση, μειώνεται η οπισθέλκουσα με αποτέλεσμα να προσφέρει αυξημένη τελική ταχύτητα κατά 10-12 χιλιόμετρα/ώρα.

Οι Τιμ Μάιερ, Ματέο Περίνι, Τόνιο Λιούτσι και Ρομπέρτο Μορένο που αποτελούν το πάνελ των αγωνοδικών του συγκεκριμένου αγώνα επιβεβαίωσαν πως το μονοθέσιο του 36χρονου δεν εναρμονιζόταν με το γράμμα του νόμου και του επέβαλλαν ποινή αποκλεισμού από τις κατατακτήριες δοκιμές.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση των αγωνοδικών έλεγε:

«Ο Τεχνικός Υπεύθυνος ανέφερε ότι το Μονοθέσιο 44 δεν πέρασε τη δοκιμή που έχει σχεδιαστεί για ελεγχθούν οι παράμετροι της τελευταίας παραγράφου του Άρθρου 3.6.3 των Τεχνικών Κανονισμών της Formula 1 για το 2021. Η δοκιμή αυτή περιγράφεται στην Τεχνική Οδηγία 011-19. Με απλούς όρους, υπάρχει ένα διάκενο ανάμεσα στο επάνω και το κάτω μέρος της πίσω αεροτομής. Όταν το DRS δεν είναι ενεργοποιημένο, το διάκενο αυτό πρέπει να είναι ανάμεσα σε 10 και 15 χιλιοστά. Το μονοθέσιο πέρασε αυτό το μέρος της δοκιμής.

Όταν το DRS ενεργοποιείται, κάτι που ανασηκώνει το πάνω μέρος της αεροτομής σε μια πιο επίπεδη θέση, το διάκενο πρέπει να είναι ανάμεσα σε 10 και 85 χιλιοστά. Το μέγιστο διάκενο μετριέται με βάση την Τ.Ο./011-19, πιέζοντας έναν μετρητή μεγέθους 85 χιλιοστών προς το διάκενο με μέγιστο φορτίο 10 Νιούτον. Αν ο μετρητής διαπεράσει, τότε το μονοθέσιο δεν περνάει τη δοκιμή. Σε αυτήν την περίπτωση ο μετρητής δεν μπορούσε να διαπεράσει στο εσωτερικό μέρος της πτέρυγας αλλά διαπερνούσε στο εξωτερικό μέρος της πτέρυγας. Η δοκιμή επαναλήφθηκε τέσσερις φορές με δύο διαφορετικούς μετρητές, με παρουσία των αγωνοδικών και εκπροσώπων του αγωνιζόμενου.

Οι Αγωνοδίκες πραγματοποίησαν ακρόαση την Παρασκευή, μετά τις κατατακτήριες δοκιμές, με τον Ρον Μίντοους, τον εκπρόσωπο του αγωνιζόμενου και τον Σάιμον Κολ, τον αρχιμηχανικό για την πίστα. Από την πλευρά της FIA παραβρέθηκαν ο Τζο Μπάουερ, Τεχνικός Υπεύθυνος και ο Νικόλας Τομπάζης, Τεχνικός Διευθυντής των μονοθεσίων. Οι Αγωνοδίκες αργότερα ανέβαλαν την ακρόαση για να συγκεντρωθούν περισσότερα στοιχεία και στις 10:30 π.μ. του Σαββάτου συνέχισαν την ακρόαση, η οποία επίσης περιλάμβανε τον Τζον Όουεν, αρχισχεδιαστή του αγωνιζόμενου, ο οποίος κατέθεσε μέσω βίντεο, αλλά δεν περιλάμβανε τον Τζο Μπάουερ».

Λίγο νωρίτερα, επέβαλλαν πρόστιμο 50.000 ευρώ στον Μαξ Φερστάπεν γιατί μετά το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών στο Ιντερλάγκος, ακούμπησε με το χέρι του την πίσω αεροτομή της Mercedes.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!