WRC-Ράλι Φινλανδίας: Μπροστά ο Μπριν, πίσω του χαμός (pics & vids)

Πάνος Σεϊτανίδης
WRC-Ράλι Φινλανδίας: Μπροστά ο Μπριν, πίσω του χαμός (pics & vids)
Ο οδηγός της Hyundai Motorsport προηγείται μετά το πρώτο σκέλος του δέκατου γύρου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι

Με τη Hyundai Motorsport στο 1-2 και τον Κρεγκ Μπριν να παίρνει τα ηνία στη γενική κατάταξη μόλις στην τελευταία ειδική διαδρομή, ολοκληρώθηκε το συναρπαστικό πρώτο σκέλος του Ράλι Φινλανδίας, δέκατου γύρου του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος του WRC.

Όμως δεν ήταν μία απλή ειδική διαδρομή, η « Oittila» ήταν η πρώτη νυχτερινή ειδική διαδρομή στο σκανδιναβικό ράλι εδώ και 27 χρόνια! Δεδομένου πως πρόκειται για μία ταχύτατη δοκιμασία, αφού συχνά αναφέρονται στο Ράλι Φινλανδίας ως… «Grand Prix», με δέντρα σε παράταξη να περιμένουν να τιμωρήσουν ακριβά κάθε λάθος, η επιτυχία εκεί είναι μία μεγάλη πρόκληση!

Hyundai vs Hyundai

Μπορεί η ημέρα να ξεκίνησε με ταχύτερο χρόνο από τον Τακαμότο Κατσούτα της Toyota Gazoo Racing, όμως από τη δεύτερη κιόλας ειδική, τα κορεάτικα αγωνιστικά πήραν κεφάλι στη γενική κατάταξη. Με τους Μπριν και Οτ Τάνακ να εναλλάσσονται στους ταχύτερους χρόνους και τον Εσθονό να είναι στην κορυφή της γενικής μέχρι το τελευταίο τεστ της ημέρας.

«Ήταν μία συναρπαστική ημέρα και έχω απολαύσει κάθε δευτερολέπτο. Πάντα αναρωτιόμουν πως θα ήταν να τρέχουμε εδώ στο σκοτάδι και δεν απογοητευτικά. Όλοι θα προσπαθήσουν να βρουν περισσότερη ταχύτητα αύριο, όμως δεν θα αφήσουμε την πρωτιά τόσο εύκολα», δήλωσε ο Ιρλανδός Μπριν.

Craig Breen

Ο Τάνακ είναι 2.8 δευτερόλεπτα πίσω του και παρότι μετράει δύο συνεχόμενες νίκες στη Φινλανδία (2018 & 2019, το 2020 το ράλι ματαιώθηκε), δηλώνει ξαφνιασμένος από την ανταγωνιστικότητα του i20 Coupe WRC: «Δεν περιμέναμε να μονομαχούμε με τα Toyota. Αύριο είναι η μεγάλη ημέρα».

Συγκλονιστική μάχη

Μετά τις πρώτες έξι ειδικές διαδρομές, μόλις 7.9 δευτερολέπτα χωρίζουν την πρώτη πεντάδα αφού πίσω από τους προαναφερθέντες, συναντάμε στην κατάταξη τρία Yaris WRC. Τρίτος ανέβηκε στο φινάλε ο Έλφυν Έβανς, που θέλει τη νίκη για να διατηρήσει ζωντανές τις όποιες ελπίδες του να ανατρέψει την εις βάρος του κατάσταση στη βαθμολογία και να κλέψει τον τίτλο από τον Σεμπαστιέν Οζιέ.

Πίσω του είναι ο νικητής του 2017, Εσάπεκα Λάπι, που αγωνίζεται με ένα ιδιωτικό Yaris στην πρώτη φετινή του εμφάνιση, ενώ την πεντάδα κλείνει ο τοπικός ήρωας και νικητής του Ράλι Ακρόπολις, Κάλε Ροβάνπερα.

Με το βλέμμα στον τίτλο

Μισό λεπτό μακριά είναι ο Τιερί Νεβίλ που μετά το Ακρόπολις ουσιαστικά έχει ρίξει λευκή πετσέτα σε ότι αφορά στο θρόνο του πρωταθλητή του 2021. Εκεί όπου όλα δείχνουν πως θα καθίσει ο Οζιέ, που είναι μόλις 2.3 δευτερόλεπτα μακριά του.

Ο Γάλλος επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής που φέτος διανύει την τελευταία του σεζόν πλήρους εμπλοκής στο WRC, απολαμβάνει βαθμολογικό προβάδισμα 44 πόντων και δεν έχει κανένα λόγο να πάρει περιττά ρίσκα.

Αναλυτικά η κατάταξη:
1 Μπριν (Hyundai) 43m51.3s
2 Τάνακ (Hyundai) +2.8s
3 Έβανς (Toyota) +6.1s
4 Λάπι (Toyota) +6.7s
5 Ροβάπερα (Toyota) +7.9s
6 Νεβίλ (Hyundai) +31.3s
7 Οζιέ (Toyota) +33.6s
8 Κατσούτα (Toyota) +46.9s

Η επόμενη ημέρα

Το σκέλος του Σαββάτου περιλαμβάνει εννέα ειδικές διαδρομές: τέσσερις επαναλαμβανόμενες που χωρίζονται από μεσημεριανό σέρβις και μία υπέρ-ειδική στο φινάλε της ημέρας. Συνολικά 151.95 χρονομετρημένα χιλιόμετρα, που αποτελούν το 50% του φετινού Ράλι Φινλανδίας.

Φωτογραφίες: Hyundai Motorsport

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!