GP Ρωσίας: Ο Σερ Λούις Χάμιλτον έγινε 100άρης σε άλλον ένα τρελό αγώνα

Κώστας Παστρίμας
GP Ρωσίας: Ο Σερ Λούις Χάμιλτον έγινε 100άρης σε άλλον ένα τρελό αγώνα
Ο Χάμιλτον κέρδισε με δραματικό τρόπο τον αγώνα στο Σότσι, που κρίθηκε από τη βροχή που έπεσε στο τέλος – 2ος ο Φερτάπεν, 3ος ο Σάινθ.

Ο Λούις Χάμιλτον πανηγύρισε στο GP Ρωσίας την 100ή νίκη της καριέρας του, σε έναν αγώνα που κρίθηκε στους τελευταίους γύρους, όταν ξεκίνησε να βρέχει. Ο Μαξ Φερστάπεν ελαχιστοποίησε τις απώλειες και τερμάτισε 2ος, παρότι ξεκίνησε τελευταίος. Ο Κάρλος Σάινθ έφερε άλλο ένα βάθρο στο Ferrari με την 3η θέση.

Εκκίνηση

Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στην εκκίνηση με το grid ιδιαίτερα ανακατεμένο, αφού στην πρώτη σειρά βρίσκονταν οι Νόρις και Σάινθ, ο Χάμιλτον ήταν 4ος και στην «ουρά» είχαμε τους Μπότας, Λεκλέρ και Φερστάπεν. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα οι πρώτοι ξεκίνησαν καλά, αλλά ο Κάρλος Σάινθ εκμεταλλεύτηκε το slipstream στη μεγάλη ευθεία και έστριψε μπροστά από τον Λάντο Νόρις. Ο Τζορτζ Ράσελ παρότι ξεκίνησε καλύτερα δεν το εκμεταλλεύτηκε αλλά διατήρησε την 3η θέση. Ο Χάμιλτον «στριμώχτηκε» και είδε να περνούν μπροστά του ο Λανς Στρολ, Ο Αλόνσο, που πέρασε από την έξοδο διαφυγής και επέστρεψε στην πίστα, και ο Ρικιάρντο.

Πιο πίσω ο Σαρλ Λεκλέρ έκανε εκπληκτική εκκίνηση και βρέθηκε πολύ γρήγορα στη 12η θέση, ενώ ο Φερστάπεν δεν «ξεφορτώθηκε» αμέσως τους πιο αργούς και χρειάστηκε 2-3 γύρους για να φτάσει στη 15η θέση, πίσω από τον Μπότας, η αποστολή του οποίου ήταν να τον κρατήσει πίσω του όσο περισσότερο μπορούσε.

Ο Αλόνσο είχε τα σκληρά ελαστικά ενώ οι Ρικάρντο και Χάμιλτον είχαν τα μεσαία, κι έτσι δεν μπόρεσε να κρατηθεί μπροστά τους για πολύ. Γρήγορα και ο Αυστραλός της McLaren και ο Βρετανός της Mercedes τον πέρασαν, για να πάρουν την 5η και 6η θέση αντίστοιχα. Πιο πίσω η πρόοδος όσων ξεκίνησαν από το τέλος επιβραδύνθηκε δραματικά, καθώς πίσω από τον Φέτελ είχε σχηματιστεί ένα τρενάκι από τους Λεκλέρ, Γκασλί και Φερσταπεν, που στο μεταξύ πέρασε τον Μπότας.

Μια μάχη απ’ τα παλιά

Ο Κάρλος Σάινθ στο πρώτο κομμάτι του αγώνα έκανε αλάνθαστο αγώνα στο μονοθέσιο της Ferrari και διατηρούσε την 1η θέση και μια απόσταση έξω από το DRS του Νόρις, ενώ οι δύο τους είχαν απομακρυνθεί αρκετά από τον Ράσελ, που με σχετική δυσκολία κρατούσε πίσω του τον Στρολ. Ο Χάμιλτον έχανε όλο και περισσότερο την επαφή του με την κορυφή, καθώς δεν έβρισκε τρόπο να περάσει τον Ρικάρντο.

Ο Νόρις όμως ανέβασε σημαντικά το ρυθμό του στους επόμενους γύρους και έφτασε πίσω από τον Σάινθ. Μια Ferrari μονομαχούσε με μια McLaren για τη νίκη ήταν μια πολύ νοσταλγική εικόνα, που σε πολλούς φίλους της F1 είχε λείψει για χρόνια. Παρότι ο Νόρις έφτασε πολύ κοντά στον Σάινθ, δεν κατάφερε τελικά να περάσει και έτσι έμεινε λίγο πίσω, περιμένοντας μιαν άλλη ευκαιρία.

Με τον Χάμιλτον να μην μπορεί να ξεκολλήσει από την 6η θέση, ο Φερστάπεν συνέχισε να κερδίζει θέσεις. Ο Ολλανδός πέρασε κατά σειρά τους Γκασλί και Λεκλέρ, για να βρεθεί πίσω από τον Φέτελ στη 12η θέση.

Ο Νόρις όμως δεν τα είχε παρατήσει και λίγο αργότερα με μια ωραία κίνηση κατάφερε να περάσει και να πάρει την πρωτοπορία του αγώνα. Σχεδόν ταυτόχρονα, αρκετά πιο πίσω, ο Φερστάπεν πέρασε και τον Φέτελ και συνέχισε να ανεβαίνει.

Τα κρίσιμα pit stop

Ο Λανς Στρολ ήταν εκείνος που άνοιξε το χορό των pit stop στον 13ο γύρο, σε μια κίνηση που αποδείχτηκε σωστή, αφού τον έφερε μπροστά από τον Ράσελ, όταν και ο Βρετανός της Williams έκανε τη δική του αλλαγή ελαστικών. Με το undercut να αποδεικνύεται πολύ ισχυρό στο Σότσι, ο Κάρλος Σάινθ μπήκε επίσης στα pit, για να μη διακινδυνεύσει τη 2η θέση στον αγώνα. Ο Νόρις, αντίθετα έμεινε στην πίστα.

Σε εκείνο το σημείο ο Φερστάπεν, που ξεκίνησε τον αγώνα με τα σκληρά ελαστικά, είχε ανέβει μέχρι την 6η θέση, ακολουθούμενος από τον Λεκλέρ, που επίσης φορούσε σκληρά. Ο Φερστάπεν ήτν ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα και πλησίαζε τον Αλόνσο με πολύ γρήγορο ρυθμό. Πιο κρίσιμα όμως, πλησίαζε και τον Χάμμιλτον, που πλέον βρισκόταν μόνο 3 θέσεις μπροστά του.

Ο Ντάνιελ Ρικάρντο μπήκε πριν από τον Χάμιλτον αλλά η στρατηγική της McLaren καταστράφηκε από ένα αργό pit stop, στο οποίο ο Αυστραλός έχασε αρκετό χρόνο. Ταυτόχρονα, ο Φερστάπεν παρότι είχε φτάσει πίσω από τον Αλόνσο, δεν μπορούσε να περάσει τον Ισπανό της Alpine και να συνεχίσει την πρόοδό του.

Ώρα για hammer time

Οι Χάμιλτον και Φερστάπεν μπήκαν στα pit στον ίδιο γύρο για αλλαγή ελαστικών. Ο Βρετανός της Mercedes άλλαξε τα μεσαία με σκληρά ενώ ο Ολλανδός της Red Bull άλλαξε τα σκληρά με μεσαία και βγήκαν στην πίστα στην 9η και 12η θέση αντίστοιχα. Λίγο αργότερα μπήκε και ο Λάντο Νόρις, για να κάνει τη δική του, μοναδική αλλαγή και να βάλει τα σκληρά ελαστικά που θα τον πήγαιναν μέχρι το τέλος του αγώνα.

Ο Λούις Χάμιλτον έβαλε το κεφάλι κάτω και άρχισε να δείχνει τι πραγματικά μπορεί να κάνει με τη Mercedes στο Σότσι. Ο πρωταθλητής πέρασε με ευκολία τους Σάινθ και Γκασλί που βρίσκονταν μπροστά του και άρχισε να κυνηγάει τον Νόρις. Είχε μπροστά του 20 γύρους για να καλύψει 7 δευτερόλεπτα και τα πράγματα δεν έδειχναν πολύ αισιόδοξα για τον νεαρό Λάντο, που ωστόσο διατηρούσε την πρωτοπορία.

Ο Φερστάπεν στο μεταξύ βρισκόταν κολλημένος πίσω από τον Ρικάρντο και τα πράγματα έγιναν ακόμα χειρότερα για τον Ολλανδό, όταν βρέθηκε πίσω από τον Πέρεζ μετά το pit stop του Μεξικανού και αμέσως μετά είδε τον Αλόνσο να τον προσπερνά και να τον ρίχνει στην 7η θέση.

Endgame με βροχή

Στους τελευταίους γύρους δύο Βρετανοί μάχονταν για τη νίκη. Ο βετεράνος πλέον Λούις Χάμιλτον κυνηγούσε τον νεαρό φέρελπι Λάντο Νόρις. Ο Νόρις αποδεικνυόταν καθόλου εύκολος στόχος, ωστόσο. Ο Χάμιλτον έβαζε τα δυνατά του για να τον φράσει και όντως πλησίαζε, αλλά πολύ πιο δύσκολα από όσο προβλεπόταν όταν ξεκίνησε να τον κυνηγάει.

Ο Σάινθ κρατούσε την 3η θέση, έχοντας πίσω του τους Πέρεζ, Ρικάρντο και Αλόνσο, ενώ ο Φερστάπεν παρέμενε στην 7η θέση, μπροστά από τους Λεκλέρ, Στρολ και Ράσελ.

Κι αν δεν έφταναν όλα όσα έγιναν στον αγώνα, 6 γύρους πριν από το τέλος άρχισε να βρέχει στο Σότσι και τα μονοθέσια γλιστρούσαν πολύ. Οι οδηγοί που βρίσκονταν πιο πίσω μπήκαν στα pit για να βάλουν τα ενδιάμεσα ελαστικά, ενώ οι πρωτοπόροι έμεναν έξω. Όχι για πολύ όμως, καθώς η βροχή δυνάμωσε και ο Χάμιλτον μπήκε κι αυτός, ενώ ο Νόρις έμεινε στην πίστα.

To απόλυτο χάος

Το χάος στην πίστα ήταν ολοκληρωτικό. Άλλοι έμειναν με τα σλικ και άλλοι άλλαξαν σε ενδιάμεσα. Ο Νόρις πάλευε με νύχια και με δόντια να μείνει στην πίστα αλλά ήταν εξαιρετικά δύσκολο, έως αδύνατο, με τη βροχή να δυναμώνει ακόμα περισσότερο. Έτσι, ο Χάμιλτον πέρασε με χαρακτηριστική ευκολία, τη στιγμή που ο αγώνας του Νόρις καταστράφηκε ολοκληρωτικά, όταν μπήκε ι αυτός στα pit.

Μεγάλος κερδισμένος όμως ήταν και ο Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος ανέβηκε στη 2η θέση, καθώς ήταν από τους πρώτους που μπήκαν για ενδιάμεσα ελαστικά. Ο Κάρλος Σάινθ επίσης επωφελήθηκε από την κατάσταση και βρέθηκε στην 3η θέση, μπροστά από τους Ρικάρντο και Μπότας.

Έτσι, η καρό σημαία έπεσε μπροστά από τον Λούις Χάμιλτον για 100ή φορά στη σπουδαία καριέρα του στη Formula 1. Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε τη 2η θέση και το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για αυτόν και την ομάδα του, ενώ ο Κάρλος Σάινθ επιβραβεύτηκε για την προσπάθειά του σε όλο τον αγώνα με την 3η θέση του βάθρου. Ο Ρικάρντο ήταν τελικά η πρώτη McLaren στην 4η θέση ενώ ο Μπότας πήρε μιαν ανέλπιστη 5η θέση. Ο Φερνάντο Αλόνσο τερμάτισε τελικά 6ος, μπροστά από τον δυστυχή Νόρις, που αρκέστηκε στην 7η θέση, Οι Ράικονεν, Πέρεζ και Ράσελ έκλεισαν τη βαθμολογούμενη 10άδα.

Ο Χάμιλτον συνέχισε την παράδοση που θέλει μόνο τις Mercedes να κερδίζουν στη Ρωσία και με τη νίκη του αυτήν πέρασε ξανά στην πρώτη θέση της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος Οδηγών, μόλις δύο (2) βαθμούς μπροστά από τον Μαξ Φερστάπεν.

Επόμενος αγώνας είναι το GP Τουρκίας στην πίστα της Κωνσταντινούπολης, που θα διεξαχθεί το 3ήμερο 8-10 Οκτωβρίου.

Αποτελέσματα GP Ρωσίας

rac

Βαθμολογία Οδηγών

Θ.ΟΔΗΓΟΣΟΜΑΔΑΒΑΘΜΟΙ
1Lewis HamiltonMERCEDES246.5
2Max VerstappenRED BULL RACING HONDA244.5
3Valtteri BottasMERCEDES151
4Lando NorrisMCLAREN MERCEDES139
5Sergio PerezRED BULL RACING HONDA120
6Carlos SainzFERRARI112.5
7Charles LeclercFERRARI104
8Daniel RicciardoMCLAREN MERCEDES95
9Pierre GaslyALPHATAURI HONDA66
10Fernando AlonsoALPINE RENAULT58
11Esteban OconALPINE RENAULT45
12Sebastian VettelASTON MARTIN MERCEDES35
13Lance StrollASTON MARTIN MERCEDES24
14Yuki TsunodaALPHATAURI HONDA18
15George RussellWILLIAMS MERCEDES16
16Nicholas LatifiWILLIAMS MERCEDES7
17Kimi RäikkönenALFA ROMEO RACING FERRARI6
18Antonio GiovinazziALFA ROMEO RACING FERRARI1
19Mick SchumacherHAAS FERRARI0
20Robert KubicaALFA ROMEO RACING FERRARI0
21Nikita MazepinHAAS FERRARI0

Βαθμολογία Κατασκευαστών

Θ.ΟΜΑΔΑΒΑΘΜΟΙ
1MERCEDES397.5
2RED BULL RACING HONDA364.5
3MCLAREN MERCEDES234
4FERRARI216.5
5ALPINE RENAULT103
6ALPHATAURI HONDA84
7ASTON MARTIN MERCEDES59
8WILLIAMS MERCEDES23
9ALFA ROMEO RACING FERRARI7
10HAAS FERRARI0

Ακολουθήστε την σελίδα του InMotion στο Facebook!