Τοντ: Τα μονοθέσια της Formula 1 πρέπει να σχεδιάζονται και για βροχή

Στάθης Κοκκορόγιαννης
Τοντ: Τα μονοθέσια της Formula 1 πρέπει να σχεδιάζονται και για βροχή
Ο πρόεδρος της FIA, Ζαν Τοντ, πιστεύει πως ο σχεδιασμός της επόμενης γενιάς μονοθεσίων της Formula 1 πρέπει να λάβει υπόψη την οδήγηση στη βροχή.

Η Formula 1 είδε το GP Βελγίου να μην πραγματοποιείται ποτέ, παρά το γεγονός πως υπήρξε κατάταξη και τελικά αποτελέσματα με έναν επίσημα καταγεγραμμένο γύρο. Η βροχή που έπεφτε στην πίστα και η ομίχλη περιόριζαν την ορατότητα των οδηγών, κάνοντας αδύνατη τη διεξαγωγή του αγώνα. Τα τελευταία χρόνια τα παράπονα των οδηγών υπό βρόχινες συνθήκες είναι πολυάριθμα, με κύριο ζητούμενο να είναι η ορατότητα. Τα τωρινά μονοθέσια παράγουν τεράστια επίπεδα κάθετης δύναμης και παράλληλα τα τεράστια ελαστικά δημιουργούν μεγάλο σπρέι βροχής, που δημιουργεί μεγάλα προβλήματα ορατότητας στους οδηγούς που ακολουθούν.

Ο πρόεδρος της FIA, Ζαν Τοντ, πιστεύει πως πρέπει μελλοντικά οι τεχνικοί κανονισμοί να γράφονται έτσι, ώστε τα μονοθέσια να μπορούν να αγωνιστούν υπό βρόχινες συνθήκες. «Υπήρξε αρκετός κόσμος που μας κατηγόρησε πως δεν έγινε ο αγώνας στο Σπα, αλλά τι θα γινόταν αν είχαμε ατύχημα 10 μονοθεσίων και κάποιος οδηγός τραυματιζόταν ή χειρότερα συνέβαινε κάτι άλλο; Θα μας είχαν καρφώσει στον τοίχο. Ακόμα και χωρίς τραυματισμούς θα μας είχαν κατηγορήσει. Οι κανονισμοί του 2025 πρέπει να γραφτούν έτσι ώστε να έχουμε μονοθέσια μπορούν να οδηγηθούν στη βροχή. Θυμάστε τον Λάουντα το 1976; Ήταν ο μοναδικός που παράτησε τον αγώνα υπό βροχή. Σήμερα όλοι οι οδηγοί σκέφτονται όπως ο Λάουντα τότε».

Η Formula 1 μπαίνει σε μια νέα εποχή το 2022, καθώς τα μονοθέσια θα αλλάξουν εμφάνιση στη μεγαλύτερη αλλαγή της σύγχρονης ιστορίας. Προς ώρας δεν υπάρχουν πληροφορίες ή υπολογισμοί που μιλάνε για δυσκολία της νέας γενιάς μονοθεσίων σε βρόχινες συνθήκες.

Image credit: McLaren

Ακολουθήστε την σελίδα του InMotion στο Facebook!