WRC-Ράλι Εσθονίας: Ιστορική νίκη για Ροβάνπερα (pics & vids)

Πάνος Σεϊτανίδης
WRC-Ράλι Εσθονίας: Ιστορική νίκη για Ροβάνπερα (pics & vids)
Ο οδηγός της Toyota Gazoo Racing WRT έγινε ο νεότερος νικητής στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι

Ο Κάλε Ροβάνπερα έγραψε ιστορία με τη νίκη του στο Ράλι Εσθονίας, που αποτέλεσε τον έβδομο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος. Ο οδηγός της Toyota ολοκλήρωσε τη δουλειά στο σκέλος της Κυριακής και τερματίζοντας πρώτος έγινε ο νεότερος οδηγός που έχει πανηγυρίσει σε αγώνα του WRC!

Ο Φινλανδός είναι μόλις 20 ετών και έσπασε το ρεκόρ που κατείχε ο επίσης συμπατριώτης του και νυν… αφεντικό του ως επικεφαλής της Toyota Gazoo Racing WRT, Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, που είχε κερδίσει σε ηλικία 22 ετών, 10 μηνών και 7 ημερών.

Kalle Rovanpera

Νίκη που ψηνόταν καιρό

«Ήταν μία δύσκολη σεζόν έως τώρα και είναι πολύ ωραίο που πήρα την πρώτη μου νίκη εδώ, στην Εσθονία. Είναι σχεδόν σα να αγωνίζομαι εντός έδρας και είναι πολλοί οι Εσθονοί που με υποστήριζαν. Τα αποτελέσματά μου φέτος δεν ήταν πολύ καλά αλλά απέδειξα πως υπάρχει ταχύτητα και σήμερα τα κατάφερα. Το γεγονός πως έγινε ο νεότερος νικητής είναι φανταστικό. Θα μπορούσε να έχει συμβεί και νωρίτερα αλλά σημασία έχει πως συνέβη», είπε ο Κάλε, που είναι γιος του βετεράνου οδηγού ράλι, Χάρι Ροβάνπερα.

Ο ταλαντούχος είχε ήδη μία εντυπωσιακή πρωτιά, όταν μετά την τέταρτη θέση στο Ράλι Μόντε Κάρλο και τη δεύτερη στο Αρκτικό Ράλι Φινλανδίας, είχε γίνει ο νεότερος οδηγός που είχε πάρει κεφάλι στη βαθμολογία.

Όμως ακολούθησαν ατυχίες και προβλήματα, αφού εγκατέλειψε στην Κροατία, ήταν μόλις 22ος στη Πορτογαλία και 25ος στη Σαρδηνία. Η έκτη θέση στο απαιτητικό Ράλι Σαφάρι ήταν βήμα προς τα εμπρός και τώρα, ήρθε η ώρα του θριάμβου.

Kalle Rovanpera

«Παρών»

Μπορεί ο Κρεγκ Μπριν να μην κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό του «μικρού διαβόλου», ολοκληρώνοντας το Ράλι Εσθονίας 59.9 δευτερόλεπτα πίσω του, ωστόσο έδειξε στα μεγάλα κεφάλια της υπό αναδιοργάνωση Hyundai Motorsport, πως είναι ετοιμοπόλεμος.

Αυτή ήταν η τρίτη φετινή εμφάνισή του και η πρώτη σε χωμάτινο ράλι, κι όμως ηγήθηκε της προσπάθειας της Κορεάτικης ομάδας η οποία θα πάει στη Φινλανδία για τον όγδοο γύρο της σεζόν, υστερώντας κατά 59 βαθμούς της Toyota.

Γκαζιά και πρόστιμο

Τρίτο ήταν ένα ακόμα Hyundai i20 Coupe WRC, με τον Τιερί Νεβίλ πίσω από το τιμόνι. O Βέλγος κέρδισε τις 4 από τις 6 ειδικές διαδρομές της Κυριακής και αυτό τον κράτησε μπροστά από τον Σεμπαστιέν Οζιέ.

Πήρε και 4 βαθμούς από τον δεύτερο χρόνο στην power stage αλλά φαίνεται πως πήρε υπερβολική φόρα αφού βρέθηκε να κινείται άνω του ορίου ταχύτητας σε απλή διαδρομή, με αποτέλεσμα χρηματικό πρόστιμο και αποκλεισμό από έναν αγώνα – με αναστολή.

Thierry Neuville

Φλερτάροντας με τον τίτλο

Ο Οζιέ έχει ήδη επτά παγκόσμιους τίτλους στο ενεργητικό του κι όλα δείχνουν πως θα τους κάνει οκτώ. Μακριά από κακοτοπιές και δίχως να ρισκάρει, ο Γάλλος μάζεψε πολύτιμους βαθμούς. «Καθαρίζοντας» τις χωμάτινες ειδικές την Παρασκευή, αφού ως πρωτοπόρος της βαθμολογίας έβγαινε πρώτος στο δρόμο, ακολούθησε σχετικά συντηρητικό ρυθμό με το βλέμμα στο τέλος του δρόμου για το 2021.

Και ποιος να τον απειλήσει; Ο πέμπτος στην Εσθονία Έλφιν Έβανς, που οδηγεί επίσης Yaris WRC, είναι 37 πόντους μακριά. Κι όπως έχει αποδειχθεί, δίχως το ειδικό βάρος για να πείθει πως μπορεί να κάνει την ανατροπή. Από την άλλη, ο Νεβίλ είναι 52 πόντους πίσω από τον Οζιέ. Πρέπει να γίνουν πράγματα και θαύματα στη συνέχεια για να αλλάξουν οι ισορροπίες.

Sebastien Ogier

Ο ήρωας που έγινε κομπάρσος

Ακόμα πιο πίσω είναι ο πρωταθλητής του 2019, Οτ Τάνακ, που για τέταρτη φορά φέτος τέθηκε ουσιαστικά νοκ-άουτ από έναν αγώνα που θα μπορούσε να κερδίσει. Για τον Εσθονό όλα χάθηκαν την Παρασκευή όταν είχε περισσότερα κλαταρίσματα απ’ ότι ρεζέρβες.

Το Σαββατοκύριακο μπορεί να σάρωσε σημειώνοντας τον καλύτερο χρόνο στις 8 από τις 14 ειδικές διαδρομές, όμως πέραν τους 5 βαθμούς της νίκης στην power stage, δεν πήρε κάτι άλλο. Το μυαλό λοιπόν ήδη στο 2022.

Στην κατηγορία WRC 2 πρώτευσε ο Νορβηγός Αντρέας Μίκελσεν ενώ στη WRC 3, ο Ρώσος Αλεξέι Λουκιάνουκ.

Η τελική κατάταξη:
1. Ροβάνπερα, Toyota Yaris 2hr 51min 29.1sec
2. Μπριν, Hyundai i20 +59.9sec
3. Νεβίλ, Hyundai i20 +1min 12.4sec
4. Οζιέ, Toyota Yaris +1min 24.0sec
5. Έβανς, Toyota Yaris +2min 07.1sec
6. Σούνινεν, Ford Fiesta +7min 07.3sec

Η συνέχεια

Ακολουθεί διάλειμμα τεσσάρων εβδομάδων, με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι να επιστρέφει στα 13-15 Αυγούστου με το Υπρ Ράλι Βελγίου. Μία ασφάλτινη δοκιμασία όπου οι ισορροπίες αναμένεται να αλλάξουν ξανά, με τον Νεβίλ να παίζει τα ρέστα του για να πλησιάσει στη βαθμολογία τον Οζιέ.

Και μετά, έχουμε τη μεγάλη επιστροφή της Ελλάδας στο καλεντάρι του WRC! Το Ράλι Ακρόπολις, το Ράλι των Θεών, θα προσφέρει συγκινήσεις στις 9 με 12 Σεπτεμβρίου, σε τρεις ημέρες όπου οι φίλοι των αγώνων στην Ελλάδα θα απολαύσουν δράση τόσο στο κέντρο της Αθήνας, όσο και σε ειδικές της Πελοποννήσου αλλά και της Στερεάς Ελλάδας!

Φωτογραφίες: redbullcontentpool.com

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!