Βολφ: Περισσότερος ηλεκτρισμός στους νέους κινητήρες της F1 το 2025

Κώστας Παστρίμας
Βολφ: Περισσότερος ηλεκτρισμός στους νέους κινητήρες της F1 το 2025
Ο Τότο Βολφ έδωσε πληροφορίες για το πώς σχηματίζεται το μέλλον των κινητήρων της F1

Το Σάββατο 3 Ιουλίου, στο περιθώριο του Αυστριακού GP, πραγματοποιήθηκε στο Red Bull Ring μια συνάντηση κορυφής για να συζητηθεί η μελλοντική μορφή των μονάδων ισχύος που θα χρησιμοποιούνται στη Formula 1 από το 2025 και μετά. Στη συνάντηση αυτή, που συγκάλεσε ο Πρόεδρος της FIA Ζαν Τοντ, πήραν μέρος οι Στέφανο Ντομενικάλι και Ρος Μπρον, ως εκπρόσωποι της Formula 1, οι Τζον Έλκαν από τη Ferrari, Όλα Καλένιους από τη Mercedes, Λούκα ντε Μέο από τη Renault και Ντίτριχ Μάτεσιτς από τη Red Bull, ως εκπρόσωποι των υπαρχόντων κατασκευαστών και το αφεντικό της Audi Μάρκους Ντίσμαν και ο CEO της Porsche Όλιβερ Μπλούμε.

Το μέλλον είναι στον ηλεκτρισμό, αλλά ο V6 θα παραμείνει

Στη συνάντηση αυτήν συζητήθηκε το γενικό πλαίσιο και η κατεύθυνση στην οποία θα κινηθούν οι κανονισμοί για τους νέους κινητήρες. Αυτό που φαίνεται να αποφασίστηκε, όπως προκύπτει από τις δηλώσεις που έκανε ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolf, είναι ότι η βασική φιλοσοφία, με τον υβριδικό V6 τούρμπο κινητήρα, αλλά η συμμετοχή της ηλεκτρικής ενέργειας θα αυξηθεί σημαντικά. Επίσης, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα λειτουργεί αποκλειστικά με βιώσιμα καύσιμα, δηλαδή που θα έχουν παραχθεί με μεθόδους που δεν παράγουν CO2.

Μιλώντας στο συνέδριο της FIA στο Μονακό, ο Βολφ είπε: «Η συζήτηση αφορούσε τι θα κάνουμε στο μέλλον με τους κινητήρες γιατί θέλουμε να μειώσουμε το κόστος και να μην ανακαλύψουμε ξανά τον τροχό. Αλλά θέλουμε επίσης να έχουμε έναν κινητήρα που να είναι επίκαιρος μέχρι το 2030 και δεν μπορούμε να είμαστε σαν τους παλιούς petrol heads και να έχουμε κινητήρες που ουρλιάζουν ενώ όλοι περιμένουν να στραφούμε στον ηλεκτρισμό. Οι κινητήρες θα συνεχίσουν να καίνε καύσιμο. Θα μείνουμε στο παρόν σχεδιασμό με τους V6, αλλά η συμμετοχή του ηλεκτρισμού θα αυξηθεί θεαματικά».

Η κινητική ενέργεια στο προσκήνιο

Αυτήν τη στιγμή οι μονάδες ισχύος έχουν δύο διατάξεις ανάκτησης ενέργειας, την MGU-H, που ανακτά θερμική ενέργεια από τον κινητήρα, και την MGU-K, που ανακτά κινητική ενέργεια από τα φρένα. Η MGU-H είναι ιδιαίτερα περίπλοκη και πολύ ακριβή και είναι πολύ πιθανό να σταματήσει να χρησιμοποιείται εντελώς και η ανάκτηση να επικεντρωθεί στην κινητική ενέργεια.

Ακολουθήστε την σελίδα του InMotion στο Facebook!