WRC-Ράλι Σαφάρι: Και στο τέλος κερδίζει ο Οζιέ (pics & vids)

Πάνος Σεϊτανίδης
WRC-Ράλι Σαφάρι: Και στο τέλος κερδίζει ο Οζιέ (pics & vids)
Η επιστροφή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι στην Κένυα σημαδεύτηκε από τη μεγάλη ανατροπή του τελευταίου σκέλους

Ο Σεμπαστιέν Οζιέ πανηγύρισε τη νίκη #53 στη σπουδαία καριέρα του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι – μία νίκη που φάνταζε ανέλπιστη όταν παρατάχθηκε στην εκκίνηση της πρώτης ειδικής του τελευταίου σκέλους του Ράλι Σαφάρι. Όμως η τύχη του χαμογέλασε. Ή καλύτερα, η γνώριμη πλέον ατυχία της Hyundai Motorsport.

Σύμπτωση επαναλαμβανόμενη δεν είναι σύμπτωση

Για τρίτο συνεχόμενο χωμάτινο ράλι, η Κορεάτικη εταιρεία είχε τα ηνία και ήταν αγκαλιά με τη νίκη αλλά για μία ακόμα φορά, έχυσε την καρδάρα με το γάλα. Αυτή τη φορά ήταν ο Τιερί Νεβίλ αυτός που ύψωνε τη σημαία, ολοκληρώνοντας το σκέλος του Σαββάτου με προβάδισμα ασφαλείας που άγγιζε το ένα λεπτό. Μάλιστα ο πραγματικός αντίπαλος, ο Οζιέ, ήταν ακόμα πιο πίσω, στα 75 δευτερόλεπτα.

Όμως ο Νεβίλ δεν κατάφερε να ελέγξει την κατάσταση, με την κατάρα των σπασμένων αναρτήσεων να χτυπά ξανά. Στα μισά της εναρκτήριας ειδικής διαδρομής της ημέρας, τη μήκους 11.33 χιλιομέτρων «Loldia 1», ο 33χρονος έβαλε σημάδι μία κοτρόνα που κατέστρεψε την πίσω δεξιά ανάρτηση του i20 Coupe WRC.

«Ήταν μεγάλη ατυχία και για εμάς και για την ομάδα. Για τρίτη συνεχόμενη φορά, σε τόσο σκληρά ράλι, κανένας μας δεν το άξιζε αυτό. Θα μπορούσαμε να έχουμε τρεις συνεχόμενες νίκες», είπε μεταξύ άλλων ο Νεβίλ που προσπάθησε να συνεχίσει, έφτασε στον τερματισμό της συγκεκριμένης ειδικής αλλά η ζημιά ήταν τόσο εκτενής, που αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Δώρο-τίτλου

Ο Οζιέ δεν αρνήθηκε το αναπάντεχο δώρο. Με το που μυρίστηκε «αίμα», σαν καρχαρίας κάρφωσε το δεξί πόδι στο πεντάλ του γκαζιού και «προσπέρασε» στην κατάταξη τον teammate του στην Toyota, Τακαμότο Κατσούτα.

Έτσι, πήρε την τέταρτη νίκη του σε έξι ράλι φέτος και σε συνδυασμό με τους δύο βαθμούς της τέταρτης θέσης στην Power Stage, είναι πλέον 34 βαθμούς μπροστά από τον Έλφυν Έβανς και 56 από τον Νεβίλ. Προφανώς, έχει αποκτήσει σημαντικό πλεονέκτημα στο κυνήγι του φετινού τίτλου. Αν τον κατακτήσει, θα είναι ο όγδοος στη σπουδαία καριέρα του στο WRC.


Σαμουράι

Ο Κατσούτα μπορεί να διατήρησε τα ηνία στη γενική κατάταξη για μόνο μία ειδική διαδρομή, ωστόσο κάθε άλλο παρά φεύγει από την Αφρική απογοητευμένος. Βλέπετε, αυτή ήταν η παρθενική παρουσία του στο βάθρο ενός ράλι του WRC.

Ο Ιάπωνας σημειώνει διαρκή βελτίωση και μετά από τρεις συνεχόμενες έκτες θέσεις και δύο τέταρτες, ήρθε και το βάθρο. Χαράς ευαγγέλια και στην ομάδα του, Toyota Gazoo Racing WRC, που πλέον απολαμβάνει προβάδισμα 59 πόντων στους κατασκευαστές. Επίσης, αυτό ήταν το τέταρτο φετινό 1-2 για την ιαπωνική ομάδα.

Αγώνας επιβίωσης

Ο Οτ Τάνακ συμπλήρωσε το βάθρο, δίχως αυτό να χρυσώνει το χάπι για τη Hyundai. Πίσω του είχε τα δύο Ford Fiesta της M-Sport, με τον Αντριέν Φουρμό να κερδίζει μία θέση έναντι του Γκους Γκρίνσμιθ αλλά να τη χάνει λόγω ποινής 10 δευτερολέπτων που τον έριξε πέμπτο για ένα εκατοστό!

Adrien Fourmaux

Όσο για τους Κάλε Ροβάνπερα και Έβανς που επέστρεψαν στις ειδικές το Σάββατο μετά τα προβλήματα της Παρασκευής, αναρριχήθηκαν στην κατάταξη και τερμάτισαν στην έκτη και τη δέκατη θέση της γενικής κατάταξης.

Η κατάταξη:
1. Οζιέ, Toyota Yaris 3hr 18min 11.3sec
2. Κατσούτα, GBR Toyota Yaris +21.8sec
3. Τάνακ, Hyundai i20 +1min 09.5sec
4. Γκρίνσμιθ, Ford Fiesta +1min 54.6sec
5. Φουρμό, Ford Fiesta +1min 54.7sec
6. Ροβάνπερα, Toyota Yaris +10min 53.4sec

Sebastien Ogier

H συνέχεια

Μετά τη δοκιμασία στην Κένυα, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι έφτασε στα μισά του. Επόμενη στάση είναι το Ράλι Εσθονίας που διεξάγεται στις 15-18 Ιουλίου.

Στις 13-15 Αυγούστου διεξάγεται το Ράλι Βελγίου ενώ 9-12 Σεπτεμβρίου έχουμε τη μεγάλη επιστροφή του Ράλι Ακρόπολις, που αποτελεί τον ένατο εκ των δώδεκα στάσεων της σεζόν του 2021.

Φωτογραφίες: redbullcontentpool.com

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!